Even bijpraten - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Even bijpraten - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Even bijpraten

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

21 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Hallo Allemaal.

Jemig, ik heb nu wel heel lang niets van me laten horen, dus maar even snel “bijpraten”. Het laatste verslag was mid april.

Eind April was mijn verjaardag en toch wel een speciale dit jaar. Ja echt, ik werd 50 en ik weet dat zal je echt niet zeggen. Maar wel goed gevierd, 3x zelfs. Eerst samen met Jean-Paul die ook zeer verrassend slingers te voorschijn had getoverd. Daarna met mijn vriendinnen in Blenheim en dan ook nog eens een keer in Wellington. En wie weet vier ik het ook nog een keer in Oktober of November in Nederland.

We waren in de afgelopen periode twee keer in Wellington. Eerst dus het weekend na mijn verjaardag en twee weken geleden nog een keer. Het is altijd leuk om daar te zijn. Voor Jean-Paul betekent het dat hij dan zijn collega’s en bazen kan ontmoeten en wat uurtjes gewoon op kantoor werkt en voor mij is het voornamelijk lekker bijkletsen met iedereen. In het laatste weekend dat we er waren hebben we gezamenlijk 6 bezoekjes afgelegd. Heel gezellig en leuk om iedereen weer te zien.

Uiteraard hebben we ook nog weer wat wandelingen gemaakt. Rabbit Island heeft weer op het programma gestaan en ook hebben we een wandeling gemaakt naar het hoogste punt hier in de omgeving. Dat is “the Ned”. Normaal kan je niet naar deze 909 meter hoge top maar nu had een school een “fundraiser” georganisseerd en was de wandeling er naar toe open voor het publiek. Het was geen makkie, het laatste stuk was zelfs bijna wel echt berg klimmen maar het uitzicht was zeker de moeite waard.
De spierpijn de dag er na was iets minder.

Verder genieten we van onze bezoekjes aan Picton en al hoewel het wel wat frisser is mogen we over het weer niet klagen. Vaak blauwe luchten en niet zoveel regen, maar we hebben zeker wel wat regen gehad en daar zijn ze dan niet echt op voorbereid. Het riviertje dat door Blenheim loopt was flink buiten zijn oevers getreden en zo hadden we plotseling een “echte rivier” door de stad.

Het volgende bericht komt vanuit Canada, want we gaan een mooie reis maken. Op het programma staan Canada, IJsland, Nederland en China. Uiteraard via deze website houden we jullie op de hoogte van onze avonturen.

Prettige zomer en voor wie nog op vakantie gaat, prettige vakantie,

Heel veel groetjes, ook van Jean-Paul,

Bea

• 21 Juli 2014 - 11:38

Jo S Te K:

Hoi Bea,
    Inderdaad mooie foto van het uitzicht vanaf "The Ned" en spierpijn is met 2 dagen weer weg, maar de herinnering en de foto's blijven.
    Hele fijne vakantie en rondreis en hoop jullie in Nederland te zien.
    Groetjes, ook aan Jean-Paul
    Jo

• 21 Juli 2014 - 11:44

Ton:

Mooie tocht naar de Ned, laatste stuk zag er idd erg zwaar uit! Maar het uitzicht maakt alles weer goed!Alvast hele fijne reis de komende maanden en tot in Nederland!
    Knuffels, ook voor Jean Paul, van ons!

• 21 Juli 2014 - 11:55

Heleen:

Ha Bea en neef,
    Lekker, zo'n wintertje! Sneeuw en ijs vooralsnog niet aanwezig kennelijk? Ik was even kwijt wanneer jullie grote reis begint, maar dat is dus al snel.
    Hier was het de laatste dagen niet uit te houden van de hitte, benauwd ook want hoge luchtvochtigheid, zeker aan deze kant van het land (oosten dus) met (te)veel bomen en bossen. Vandaag lekker stortregen, kan alles weer een beetje afkoelen en ook beter voor de tuin.
    Schoolvakantie is begonnen. Hierna nog 1 jaartje en dan kap ik ermee, hoewel ik dan eigenlijk nog 2 jaar moet, maar ik vind het wel mooi geweest zo. Sta sinds een tijdje ingeschreven bij verschillende woonmogelijkheden in Zeeland, jaja, het bloed kruipt toch weer waar het hoort te kruipen :)
    A.s. zaterdag vertrek ik naar Normandië en Bretagne, wel al ooit geweest, maar lang geleden.
    Ik wens jullie een heel fijne reis en we zien elkaar vast wel als jullie weer in de buurt zijn.
    Groetjes,
    Heleen

• 21 Juli 2014 - 12:07

Monique:

Hoi Bea, JP,

Fijne reis, en ik verheug mij al op de reisverslagen en foto's
    Grtjs
    Monique

• 21 Juli 2014 - 12:54

Hedwig:

Zo, vijftig ziet er goed uit hoor! En de wandeling ook.
    Zoals Heleen al zegt is het hier stinkend warm geweest. Vandaag verkoeling, een graadje of 20. Ben net 10km gaan lopen rondom het dorp. Morgen gaan we de hitte weer tegemoet.
    Goede reis en tot snel.
    Hedwig

• 21 Juli 2014 - 20:44

Wendy, Mila En Paul:

Hi Bea en Jean-Paul,

Pittig wandelingetje! Ned beklimt Ned. Ik weet ook niet meer precies wanneer jullie gaan, wel dat we elkaar op een week ontlopen of zo in Vancouver :-) Jammer, maar wij blijven waarschijnlijk toch niet heel lang daar, omdat we door reizen naar Seattle. Wellicht dat we elkaar in Nederland zien.

Alvast een goede start en een goede reis gewenst!

Xxx Wendy, Mila en Paul

• 22 Juli 2014 - 09:00

Hans & Co:

Gute tag Jean-Paul und Bea. Hier 'Germany calling', want we zijn weer op pad. Op dit moment zit ik te typen in een regenachtig Nurnberg bij vrienden. Weer dank voor de up-date en we kijken ernaar uit om elkaar weer bij te praten in persoon. Super veel succes in Canada en maak een maar mooie foto's Jean-Paul. Warme groet uit Nurnberg van Hans, Monique , Rik en Bart

• 24 Juli 2014 - 08:11

Ellen:

Hoi Bea en Jean-Paul,

Wat een mooie foto's en wandelingen maken jullie toch! Ik kijk al uit naar jullie berichten vanuit de andere kant van de oceaan. Geniet van jullie prachtige reis die jullie nu aan het maken zijn. Tot gauw in Nederland!

Liefs, Ellen XXX

• 24 Juli 2014 - 10:05

Engeline:

Hallo Bea en Jean-Paul,

Mooie foto,s , en wat is het riviertje groot geworden , echt veel regen gevallen.
    Kijk uit naar jullie reisverslag vanuit Canada als eerst.
    Geniet van de reis.!! Wil helemaal niet met jullie ruilen hoor, en ben ook helemaal niet jaloers haha.
    Maak veel plezier en vele mooie foto,s . Grt Engeline