Al 6 weken in Canada - Reisverslag uit Saint-Jérôme, Canada van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Al 6 weken in Canada - Reisverslag uit Saint-Jérôme, Canada van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Al 6 weken in Canada

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

20 September 2014 | Canada, Saint-Jérôme

Hallo Allemaal,

Hoe is het ermee? Een redelijke na zomer in Nederland als ik het goed begrepen heb en in Nieuw Zeeland is de lente al begonnen. Hier in Canada is het te koud voor de tijd van het jaar. Maar gelukkig hebben we meer droge dagen dan regen. ‘s Nachts in de camper is het wel wat frisjes.

We zijn nu al meer dan 6 weken aan het reizen in dit enorme land. We zijn in “onze” zesde provincie op dit moment. En dit is de provincie Quebec. We moeten ons beste school frans weer naar boven halen en dat valt niet mee. Jean-Paul heeft zoals jullie weten een blog gemaakt en daarvan zijn nu 6 weken gepubliceerd. Ik zal zo nog even de URLs van deze verhalen in dit verhaal zetten dan kunnen jullie daar de foto’s bekijken en even snel lezen wat we zo al van dag tot dag doen.

Hier een kleine inzage in ons dagelijkse leventje in de camper.
We leven zonder wekker maar onze interne klok wekt ons meestal zo rond 08.00 uur. Ontbijt doen we in de camper want de campings zijn vaak te ver van de “bewoonde wereld”. Dus geen “big breakfast” maar lekker cereal met vers fruit.

Over het algemeen verblijven we maar 1 nacht op een camping. Na het ontbijtje is het dan loskoppelen van de electriciteit, water en riool. En dan op pad. De route stippelen we de avond van te voren uit. Als we in een park staan gaan we vaak eerst een wandeling doen. Uiteraard zoeken we altijd een leuke plek voor ons “koffie momentje”. Dit kan een cafeetje zijn of een mooie plek in de natuur.

Lunch is over het algemeen ook in of bij de camper. Eens per week ongeveer doe ik de boodschappen. Altijd leuk boodschappen doen in een ander land. Het was in het begin natuurlijk wel even puzzelen. En ook schrok ik wel een beetje van de prijzen, maar nu heb ik wel in de gaten waar de voordeeltjes te halen zijn.

Als er ‘s morgens niet gewandeld is dan proberen we dit zeker wel in de middag te doen. Mijn streven om meer dan 10.000 stappen per dag te doen wordt meestal wel gehaald. Vandaag waren het er zelfs 20.000.

Rond 17.00 uur willen we dan weer op de volgende camping zijn. In het begin reserveerden we een plek maar nu het na seizoen is, rijden we op de bonnefooi ergens naar toe en dat gaat tot nu toe goed. Er zijn campings genoeg. De meeste hebben heel veel plekken waar mensen het hele seizoen staan. Wij vinden al dat we een grote camper hebben maar voor hier is het een kleintje.

Als we dan weer aangesloten staan, dus water, stroom en meestal ook riool, dan is het tijd voor het avondeten. Het aansluiten is Jean-Paul zijn werk. Het eten mijn uiteraard. Geen culinaire hoogstandjes maar toch redelijk gezond. De camper heeft 3 gaspitten en een magnetron en daar kan je toch nog heel wat mee doen.

Na het eten volgt de afwas, de voorbereiding voor de volgende dag en de communicatie met het thuisfront. Veel campings hebben wel wifi, al dan niet betrouwbaar. En indien dit niet op de camping is dan zoeken we gedurende de dag wel een plek waar wel internet is, zoals bij de bekende koffie ketens of de Mc D. Rond 22.00 uur kruipen we dan ons bedje in. Het is eigenlijk ongeloofelijk hoe makkelijk we leven op 20 vierkante meters.

Hopelijk hebben jullie zo een beetje een idee hoe onze dagen er uit zien. Wij zouden het leuk vinden als jullie een blik werpen op onze blog en nog leuker als jullie dan even wat van je laten horen.

- http://acrosscanada2014.wordpress.com/2014/08/14/introduction/
- http://acrosscanada2014.wordpress.com/2014/08/14/week-01/
- http://acrosscanada2014.wordpress.com/2014/08/28/week-02/
- http://acrosscanada2014.wordpress.com/2014/08/30/week-03/
- http://acrosscanada2014.wordpress.com/2014/09/06/week-04/
- http://acrosscanada2014.wordpress.com/2014/09/16/week-05/
- http://acrosscanada2014.wordpress.com/2014/09/19/week-06/

Hoofd URL: http://acrosscanada2014.wordpress.com/

Wij gaan ons hier nog bijna 4 weken vermaken. Er volgen dus nog 4 verslagen op de blog. Op de blog staan trouwens niet van die lange verhalen zoals deze hoor. Dus makkelijk en snel leesbaar.

Heel veel groetjes

Jean-Paul en Bea

• 20 September 2014 - 05:06

Viola:

Hoi Jevakantie el en Bea,
    Leuk jullie beschrijving van de dag te lezen. Met de foto's erbij kan ik me er een aardige voorstelling
    van maken.
    Zo zie je maar dat een mens niet veel nodig heeft, ook qua ruimte. En dan meer kan doen en
    genieten.
    Zoals gezegd ga ik nu JP links opvragen voor de foto's. Ben razend benieuwd.
    Fijne vakantie en heel veel reisplezier!
    Liefs en groeten!

• 20 September 2014 - 05:09

Viola:

Aah, ik zie dat er wat mis is gegaan bij de aanhef. Moet natuurlijk zijn:
    Hoi Jean-Paul en Bea!

• 20 September 2014 - 09:17

Heleen:

Ha Bea en Jean-Paul,
    Leuke aanvulling op jullie blog. Heel anders dan het leven thuis dus, stel je voor dat je dan iedere dag je elektra, water en riool moest aan- en afkoppelen haha. Nou ja, krijg je natuurlijk ook wel snel routine in.
    Er zijn dus nog grotere campers??? Lijkt me wel dat je dan een vrachtwagenrijbewijs nodig hebt? Ik vroeg me al af of je daar gewoon ergens mocht gaan staan met die camper, maar kennelijk moet je toch gebruikmaken van campings. Drie gaspitten en een magnetron is best heel behoorlijk hoor. Zo, ik ga nu ook maar eens aan mijn cereals met vers fruit, want dat is mijn standaardontbijtje. Tot ziens op jullie volgende blog.

• 20 September 2014 - 10:33

Ton:

Hoi Bea & Jean Paul,
    Al een tijdje niet op de blog gekeken maar jullie hebben echt een geweldige trip! Natuur is prachtig en ook hier (net als in NZ) heel weinig mensen op de foto's te zien. Dat maakt de ervaring nog indrukwekkender lijkt mij.
    Het schiet al weer op, heel veel plezier nog en tot gauw!

• 20 September 2014 - 13:16

Hedwig:

Klinkt allemaal lekker relaxt hoor. Leven zonder wekker is ook erg fijn. En rond acht uur wakker worden is heel redelijk. Geen krijsende vogels dus om 05.00 uur :) #OZ
    Dat boodschappen doen in andere landen (en winkels) vind ik ook altijd leuk. Je vindt er vaak weer heel andere lekkertjes (en dan bedoel ik geen candy bars, maar idd op het gebied van groente, fruit, vis, kaas, vlees etc.) Hmmm, vis - nu ik eraan denk, het is zaterdag en de viskraam staat op het plein. In Canada vast wel veel vis te krijgen? Houden jullie daar eigenlijk van? Ik moet zeggen dat jullie best veel in één dag geperst krijgen: relaxt opstaan en ontbijten, wandelen, koffie- en lunchmomenten, stuk rijden, koken, communicatie thuisfront. Dat is een heleboel tussen 08.00 en 22.00. Ik zag dat je lekker aan het roerbakken was in dat koekenpannetje. Nou, veel plezier en blijf weg van vissende beren.

• 22 September 2014 - 09:12

Jo S Te K:

Heerlijk om over jullie dagelijkse leven te lezen. En ik ga zo ook nog even naar de foto's kijken.
    Enjoy jullie reis verder en hou ons op de hoogte.
    Groetjes,
    Jolanda

• 22 September 2014 - 10:39

Sandra Ossendrijver:

Hé Bea en JP,

Jee zeg. 10 weken! Echt gaaf hoor. En hele mooie foto's op de blog van JP. Maar jullie hebben nog lekker 4 weken te gaan. Geweldig! Geniet er van en ik kijk weer uit naar de volgende blog.

Groetjes en heel veel plezier

• 29 September 2014 - 15:32

Engeline:

H

• 29 September 2014 - 15:34

Engeline:

Hoi ,
    Dat ging dus niet goed , hahaha...
    Net alle blogs gelezen en de foto's bekeken . Zo mooi zeg is echt ongelooflijk.
    Wat zullen jullie toch genieten en plezier hebben.
    Hoop dat alles goed verloopt en dat wij nog mooie verhalen en foto's mogen ontvangen.
    Veel plezier nog .

Groetjes Engeline :)