Te lang geleden - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Te lang geleden - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Te lang geleden

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

03 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Hallo Allemaal,

Het is nu wel schandalig lang geleden dat ik iets van me heb laten horen. We zijn lekker druk geweest met van alles, dus tijd om jullie hier weer even wat over te laten horen.

Allereerst ben ik heel erg druk aan het werk. Nu bijna 6 maanden geleden ben ik aangenomen als administratie oproepkracht in het ziekenhuis hier in Blenheim. Er was verteld dat de eerste maanden veel training in zou houden, maar het betekende dat ik bijna 100% aan het werk was. Dit was niet helemaal de bedoeling, maar ik had het idee dat er wel snel een andere kans zou komen en dat is ook gebeurd. Nu heb ik een vaste baan, 80%, dus 4 dagen per week (iedere maandag vrij) als secretaresse van de oogafdeling. Dit doe ik nu al meer dan 2 maanden en dat bevalt me prima.

Door dit werk zijn de weekenden gewoon te kort. Twee dagen vliegen voorbij. De weekenden waren qua weer gelukkig wel vaak nog heel erg mooi. En dat voor de winter. Als de zon schijnt dan stijgt de temperatuur bij ons achter nog zo naar de 15 graden en dan kunnen we heerlijk van een bakkie koffie genieten. Als we ons dan uit de stoelen los kunnen maken doen we het één en ander in de tuin. Verder besteed ik ongeveer een halve dag per weekend in de keuken om wat maaltijden klaar te hebben voor de week die komt. Dit is gelukkig wel een hobby van me. Picton staat ook vaak op het programma en dan moet er ook nog gewandeld en/of gesport worden.

Met Pasen waren we wel lekker 4 dagen vrij, maar toen moest er een hek geverfd worden. Jean-Paul heeft samen met de buurman een schutting/hek aan de zijkant van het huis gebouwd. Hier is ook flink wat weekendtijd in gaan zitten en het was mijn taak om het te verven. Het resultaat mag er zijn. Ook het hek aan de achterkant van het huis is vervangen, maar dat hebben we maar laten doen. Maar het moet nog wel geverfd worden en die taak heb ik weer op me genomen.

We zijn eigenlijk niet veel weggeweest. We zijn 1 dag een wandeling gaan maken op Pepin Island en we zijn een week in Wellington geweest. Pepin Island is een prive eiland in de buurt van Nelson. Normaal dus gesloten voor het publiek maar eens per jaar open om geld in te zamelen voor een goed doel. We hebben hier een mooie wandeling van bijna 4 uur gemaakt.

In Wellington konden we een week op een huis van vrienden passen. Voor Jean-Paul betekent dit dat hij een paar dagen op kantoor kan werken en zijn collega’s en managers kan spreken en voor mij betekent dit, veel vriendinnen op zoeken en lekker bijkletsen. Helaas hadden we een beetje pech met het weer, maar dit leverde toch wel weer mooie plaatjes op. Sneeuw op de heuveltoppen rondom Wellington.

Bij de fotos vinden jullie ook wat fotos die we genomen hebben op een zondag in Picton. We reden hier in Blenheim met stralend weer weg. Picton ligt op ongeveer 30 kilometer en dit is zo’n 20 minuten rijden. Hoe dichter we bij Picton kwamen, hoe meer wolken, of eigenlijk mist. We hadden het plan om de wandeling naar de Hill top te maken en we besloten dit ondanks de mist toch te toen. En wat waren we blij met deze beslissing. We liepen door de wolken heen en op de top waren we boven de wolken, echt super. We zijn een uur op de top gebleven en zagen de mist verdwijnen, een heel mooi schouwspel.
Wij kijken uit naar het begin van de lente en naar de reis die we voor volgend jaar maart hebben geboekt, een zonsverduistering cruise in Indonesie en 3 weken Nederland. Ik hoop voor alle lezers in Nederland dat de zomer nog lang doorgaat en jullie horen weer van me.

Groetjes, ook van Jean-Paul,

Bea

• 03 Augustus 2015 - 07:51

Marjon Bainbridge-Engelbregt:

Jongens, wat ziet het er prachtig uit! Ja, Bea, het hek ook!! ;)
    Zonder gekheid, prachtige fotos en wat een schitterende omgeving daar. Ik kan niet wachten om het met eigen ogen te gaan zien.
    Leuke foto ook van jullie samen! Jullie zien er puik uit, hoor.

Hier alles goed, het weer is een beetje minder geweest, maar is nu weer lekker en 'ze zeggen' dat het voorlopig redelijk weer blijft. Dus dat is dan weer fijn. Werk is werk, het gaat (nog) door, maar makkelijk is anders. Daarover een andere keer meer ...

Veel liefs uit Nederland, Schiphol nu om precies te zijn, en veel plezier en succes met je baan! Goed dat het vast is, meid!

xxx Marjon en Kevin

• 03 Augustus 2015 - 08:32

Jo S Te K:

Hoi Bea en Jean-Paul,

Mooie foto's vanaf de top en lekker bezig met jullie huis. Zelfs aan de boerenkool.
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan een veel plezier met werken.

Groetjes en dikke kus uit een warm Nederland,
    Jolanda (en Ronald)

• 04 Augustus 2015 - 14:31

Sandra Ossendrijver:

Hé Bea en Jean-Paul,
    Dat ziet er allemaal weer hartstikke leuk uit zeg. Mooie foto's en wat een prachtig huis hebben jullie.
    En wat leuk dat je een vaste baan hebt. Is heel wat anders dan in de reiswereld zeker.

Hier gaat ook alles lekker. Dit is m'n laatste week en dan 2 weken vakantie. Lekker naar Drenthe.
    Heb sinds mei ook een andere baan. Bij Functioneel Applicatiebeheer. Alle ICT aanvragen van de afdeling lopen via mij en ik vraag ze dan aan bij ICT. Houdt een inventaris hiervan bij. Nieuwe indiensttredingen, aanvragen mobiele telefoons, software toevoegen, etc. etc. Hartstikke leuk.

Wat een geweldige reis gaan jullie volgend jaar weer maken. En dan ook weer naar Nederland. Hopelijk gaat het dan lukken om af te spreken. Lijkt me wel weer gezellig hoor.

Geniet nog van jullie "winter" en tot .....

groetjes
    Sandra

• 05 Augustus 2015 - 16:13

Heleen:

Ha jongelui,

Ben weer thuis hoor, hier doet de wifi het tenminste prima. Leuke foto's! Hard aan het werk geweest zeg, maar loont de moeite nietwaar? Boerenkool :)
    Leuk dat we vanochtend even konden Skypen samen met je moeder, Jean-Paul. Ze werd daarna opgehaald voor de gym en vanmiddag dus een bustochtje over Walcheren.
    Heerlijk gehad in Vlissingen. Nieuw hotelletje aan de jachthaven, Ambiente heet het. Mooi uitzicht. Lekker uitgewaaid en uiteraard hier en daar neergestreken voor een prettige consumptie haha.

Nou, tot de volgende maar weer.

Groetjes en succes met de kitchen en Bea ook met je nieuwe baan,
    Heleen

• 05 Augustus 2015 - 22:17

Viola:

Hoi Bea en JP,

Allereerst gefeliciteerd Bea met je nieuwe baan. Wat goed dat je het naar je zin hebt daar.

De week is al snel vol. Je merkt het vooral als je dingen doet op een vaste dag.

Er blijven toch nog niet-geziene steden en/of niet-gedane excursies?! :-D
    Geintje.

Jullie huis ziet er super gelikt uit. Mooi hek, mooie uitbouw. Leuk hoor.

Bedankt weer voor de update en tot gauw. Viola

• 21 Augustus 2015 - 07:12

Hans, Monique, Bart En Rik:

God morgen Jean-Paul en Bea, hier vanuit Denemarken een reactie. Heerlijk om jullie verslag te lezen en dat werk weet wat. Schieten de uitjes er bijna helemaal bij in, maar komt vast weer terug. Tuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe baan Bea. Is weer eens wat anders een ziekenhuis, toch?
    Het huis staat er strak op en met een schutting helemaal af, er komt een dag dat we het met eigen ogen gaan zien. Zal nog wel even duren met de jongens op school.
    Fijn om te lezen dat het jullie goed gaat en het weer een kopje koffie in de zon toelaat .. :-) Binnenkort sturen we onze up-date en we houden contact.
    Warme groet van ons allemaal vanuit Legoland... Hans & Co