meer dan een jaar geleden - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu meer dan een jaar geleden - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

meer dan een jaar geleden

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

05 Augustus 2018 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Hallo Allemaal,

Ik zie dat het een jaar geleden is dat ik een verhaaltje geschreven heb op waarbenjij.nu. Ik zal heel in het kort vertellen wat er sinds die tijd is gebeurd en dan wat er gaat gebeuren.

De laatste post meldde dat we in Canada waren. We hebben een fantatische camper reis gemaakt. Voor wie dit nog wel lezen en wat fotos wil zien is er nog onze website. https://acrossnorthamerica2017.wordpress.com/

De campertocht werd gevolgd door twee weken Hawaii. Fotos van deze twee heerlijke weken staan ook op die website. Al met al waren dat drie fantastische maanden.

Op 21 september 2017 kwamen we terug in Blenheim. Terug naar de realiteit, maar natuurlijk nog lekker nagenieten van de mooie reis. Voor mij betekende de realiteit weer terug aan het werk in het ziekenhuis in Blenheim. Voor Jean-Paul betekende dit op zoek naar een nieuwe baan en “huisman” zijn. Ook uiteraard genieten van al het moois wat Marlborough te bieden heeft. Zo hebben we een paar keer de wandeling naar Cape Campbell gedaan, een prachtig stukje natuur.

Verder was het een komen en gaan van gasten. Altijd gezellig, goede vrienden uit Nederland, Nieuw Zeeland & Australie, oude collega’s vanuit Nederland en totaal onbekenden, de logeerkamer werd goed gebruikt. Eén van mijn beste vriendinnen uit Nederland, Ellen was er zelfs een hele week en met haar heb ik een heerlijke vakantie week in “eigen” land gehouden

Ook was er voldoende tijd voor onze hobbies. Jean-Paul heeft veel tijd besteed aan het uitzoeken van de 14000 fotos die we gemaakt hadden tijdens onze reis en heeft daar nu websites van “gebakken”. Ik bakte wat anders, maar ik was veel in mijn mooie keuken te vinden. Door dit alles is de tijd omgevlogen.

Nu is het tijd voor nieuwe avonturen. De rollen zijn nu omgedraaid. Jean-Paul heeft een baan in Wellington en ik heb mijn baan in het ziekenhuis opgezegd. We gaan voorlopig heen en weer pendelen tussen Wellington en Blenheim, tot we goede tijdelijke huisvesting in Wellington gevonden hebben. Dan gaat het huis in Blenheim in de verkoop en gaan we op zoek naar koophuis in Wellington. Ik ga me hier mee bezighouden, maar ook op zoek naar tijdelijk werk en lekker bijkletsen en koffie drinken met vriendinnen in Wellington.

We houden jullie op de hoogte. Deze website is misschien een beetje achterhaald in de huidige tijd; ik ga op zoek naar iets anders. Als iemand een idee heeft, laat dit dan weten (en dan heb ik het niet over Facebook of Instagram). Ik zoek iets wat telefoon vriendelijk is, want dat is toch wel hetgene waar iedereen alles op leest tegenwoordig.

Heel veel groetjes, ook van Jean-Paul,

Bea





  • 05 Augustus 2018 - 08:51

    Heleen:

    Hoi Bea,

    Goh, had helemaal niet zo'n idee dat het al zo lang geleden was dat ik hier iets van je heb gelezen. Maar ja, alle andere berichten en foto's ook gevolgd natuurlijk. Nogmaals veel succes met jullie nieuwe leven dat binnenkort gaat beginnen.
    Enne ... ik lees zelf het liefst alles op mijn pc hoor :-) Dat kleine telefoonschermpje vind ik vaak uiterst irritant.

    Groetjes,
    Heleen

  • 05 Augustus 2018 - 11:34

    Hedwig:

    Hi there down under,

    Leuk om weer een waarbenjijnu'tje te krijgen. Idd bleven we toch wel redelijk op de hoogte, ook via Skype, maar toch weer mooi om een paar foto's erbij te zien.
    Het zal er dan helaas niet meer van gaan komen om jullie mooie huis in Blenheim te bezoeken; onze reisbestemmingen liggen nu even niet zo ver weg. Misschien tzt een keer op het Noordereiland dan, wie weet.
    Over verhuizen gesproken, en jullie tevredenheid met jullie Blenheim-huis: in Australië zetten ze een heel huis gewoon op een dieplader en verkassen ze het naar een andere stad/staat. Misschien een ideetje? :)

    Wij stappen morgen op de fiets (heet - heet , puf - puf). Ik zit (al een tijdje) niet meer op FB dus kan daar niks posten, maar ook niets van jullie zien. Misschien stuur ik wel wat via de app, maar zit ook op Instragram (maar jullie niet, geloof ik?) Ik ga je daar even zoeken, wie weet.

    Over een ander platform gesproken: ik vind een eenvoudige Wordpress-site vaak goed te lezen op mijn smartphone. Maar er zijn inmiddels vast nog weer modernere varianten te bedenken. Ik hoop dat er iemand een idee heeft (dan doe ik dat misschien ook wel, haha).

    Nou, groetjes, succes met alle voorbereidingen en tot horens.
    Kus van Hedwig

  • 05 Augustus 2018 - 13:31

    Wendy En Paul:

    Hi Bea en Jean-Paul!

    Leuk weer wat van jullie te horen. Dat zijn weer aardig wat veranderingen op komst. Spannend om weer naar Wellington te gaan, daar hebben jullie toch al eerder gewoond? Altijd jammer om weer achter te laten wat je hebt opgebouwd, maar daar komt vast weer veel moois voor terug. En qua werk lijkt me ook Wellington voor jou meer kansen te kunnen bieden Bea.

    Die “sabbatical” zal Jean-Paul wel goed gedaan hebben. Lijkt me heerlijk om ochtend aan ochtend te kunnen opstaan om aan je 14.000 foto’s te beginnen! Luxe!

    Nog on target voor de 2019 eclipse in Chili? Ons gaat het denk ik niet lukken, of we moeten een keer zonder de kinderen haha :-) Mila is dan leerplichtig en het valt in de voorlaatste week van haar zomervakantie. Ik zal het nog eens met Wendy bespreken ;-)

    Voorlopig eerst over krap 3 weken naar Western USA! We gaan de National Parcs route doen vanuit San Francisco. Erg veel zin in, stond al lang op de verlanglijst.

    Veel succes met alle veranderingen en tot horens weer!

    Groeten,

    Wendy & Paul
    Mila & Lara

  • 10 Augustus 2018 - 06:52

    Hans & Monique:

    Bonjour Bea en Jean-Paul,

    Lekker om weer even 'bij t e praten' en maakt ons niet uit als het via een 'oud' medium is. Beter iets dan niets, ha, ha. We gaan zeker nog even nagenieten van jullie camper reis en wij zijn nu net terug van Frankrijk, 100 cols toer op de race fiets (Bart en ik) en 4.104km.
    Weer terug naar Wellington is nieuws en suc6 met vinden van een huis ! Hou ons op de hoogte en blijf genieten. Doen we hier ook in NL waar het nu even geen 30 graden plus is. Gisteren zelfs regen toen we thuis kwamen.

    Warme groet .. Hans & Co

  • 27 Augustus 2018 - 12:44

    Sandra Ossendrijver:

    Hoi Bea en JP.
    Is het al weer een jaar geleden dat we elkaar gezien hebben?
    Dat is wel weer een hele verandering. Jij werken, JP niet werken. Jij niet werken, JP werken.
    Verhuizen van Wellington naar Blenheim. Verhuizen van Blenheim naar Wellington.
    Haha. Maar wel geweldig dat jullie dit allemaal zo doen. En dan nog die mooie reizen tussendoor. Geweldig!
    Dit is wel een "oud medium", maar wel één waar je nog lekker kan genieten van jullie verhalen. Vind het altijd heel leuk om te lezen. Vind dat je wel wat meer verhalen mag publiceren hoor. We blijven niet helemaal meer op de hoogte :-).
    Geniet maar lekker van jullie komende zomer. Bij ons is het bijna afgelopen.
    Groetjes
    Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 159057

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: