Rugby gekte in Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Rugby gekte in Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Rugby gekte in Wellington

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

03 Juli 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Zoals Nederland helemaal in de ban kan zijn van het Nederlands elftal zo leeft Nieuw Zeeland al bijna een maand in de ban van de "lions" Tour. De Lions is een rugby team uit Groot Britannie. Een combinatie van de 4 nationale rugby teams ( Wales, England, Scotland and Ireland). Ze hebben de afgelopen maand verschillende wedstrijden gespeeld tegen regionale teams en nu eindigt de tour met 3 wedstrijden tegen het nationale team van NZ. Niet alleen het team is hier, maar ook 50.000 supporters, die het land compleet "rood" maken. Deze supporters zijn niet te vergelijken met de voetbal Hooligans. Ze combineren hun vakantie met de rugby wedstrijden en zorgen voor een goede sfeer. Uiteraard blijven de Kiwis niet achter. Zij kleden zich allemaal All black. Dit omdat het nationale team de "all blacks" genoemd wordt. ( het oranje van NL ).

Afgelopen weekend was dit circus in Wellington. Het grootste evenement sinds jaren en dat hebben we geweten.

Op mijn werk was het op vrijdag al een gekkenhuis. De personeelsvereniging had een wedstrijd uitgeschreven. Wie de orgineelste supporter was en welke werkplek er het best versierd was. Hier was iedereen al weken mee bezig. Ons team had uiteraard de best versierde werkplek. Een grote fles champagne was onze prijs. Verder was er ook weer een borrel met veel hapjes. Ik heb HP nu maar omgedoopt tot "Hewlett Party".

Ook hadden we op vrijdag op het werk nog "secret santa" oftewel een midwinter kerstfeestje compleet met een kerstboom, de kerstman en kadootjes.

Zaterdag was het echt een gekkenhuis in de stad. Er stonden ongeveer 750 campers geparkeerd, er was geen hotel meer vrij en er liepen dus 50.000 Britten carnaval te vieren in de stad. Maar de sfeer was geweldig. Dit mede omdat het weer ook nog eens prachtig was. De grote straat in het uitgangscentrum ( Courtenay Place )was afgesloten en daar stond een megascherm. Iedereen die geen kaartje had voor de wedstrijd kon daar dus kijken.
Wij zijn nog geen echte rugbyfans maar we zijn wel gaan kijken en hebben genoten van de sfeer.

Na de wedstijd, die gewonnen is door de All Blacks met 48-18, kwam iedereen vanuit het stadion naar Courtenay Place. Een grote zwart/rode optocht, echt geweldig, totaal geen onregelmatigheden. Uiteraard werd er behoorlijk gedronken, maar de sfeer bleef echt goed.

Ik hoop dat de fotos een beetje de sfeer overbrengen.

Tot de volgende keer, met weer meer avonturen vanuit Wellington.

Groetjes van Jean-Paul en Bea

  • 03 Juli 2005 - 13:18

    Hoi Bea En JP:

    Leuke foto,s van de "leeuwen".Gezellige drukte zo.

  • 04 Juli 2005 - 08:56

    Patrick:

    Leuk spektakel Bea.Hier hadden we het WK -20 jaar gedurende 2 weken, Argentinie is kampioen geworden na 2-1 winst op Nigeria.En verder Federer
    wint Wimbledon voor 3e keer,maar dat wist je al denk ik.Groet Patrick

  • 05 Juli 2005 - 05:47

    Sandra O Te Z:

    Hoi Bea en JP,
    Dat ziet er heel gezellig uit zeg. Zo zie je maar weer dat sport ook leuk kan zijn zonder rellen en zo. Maar wie weet zijn jullie binnenkort ook gigantische fans van rugy en slaat de kolder bij jullie ook toe. Haha.
    Ben je van plekkie verandert bij HP? Want je had eerst een mooi uitzicht. Hier gaat alles oké. Ik ben weer eens verhuisd naar een andere kamer en ook weer terug bij DV. Oh ja Bea, als ik met vakantie ben wil jij dan mijn werk waarnemen? Dan kom je gewoon eventjes hier heen. Hihi.
    Groetjes uit het natte Nederland.

  • 06 Juli 2005 - 09:00

    Marcia:

    Hee Bea!
    Het is me gelukkig weer ns gelukt om je berichtjes te bekijken! Kon alleen de foto's, jammer genoeg, niet openen - eind van de maand verwacht ik mijn nieuwe PC, dan ga ik in de herkansing vwb mailen!
    Het ziet er allemaal ontzettend gezellig uit! Wat heerlijk dat je zo geniet van jullie 'nieuwe' leventje! Jullie zijn al helemaal ingeburgerd! Hoop snel uitgebreid van me te kunnen laten horen...in de tussentijd: alle geluk en plezier voor jullie!
    Dikke x, Mars

  • 06 Juli 2005 - 17:12

    Henny:

    Hallo Bea,
    Leuke foto's heb ik er meteen een beeld bij hoe het er bij jullie aan toe gaat, heb je eigenlijk wel tijd om te werken. Er zijn zoveel dingen daar bij jullie te zien en te doen. Ik begin er al naar uit te kijken om te komen. Ik heb JP al een mail gezonden hoe het hier een beetje gaat. alles gaat goed, dus het is een kort bericht, grapje. Ik heb je site nu bij mij onder favorieten gezet, dus ik zal wat vaker kijken. Je doet zo je best, daar maak ik gewoon even tijd voor.
    Bea veel werkplezier nog voor deze week en tot de volgende week.
    Groetjes Henny

  • 12 Juli 2005 - 18:47

    Jan Den Elzen:

    Hoi samen,

    Ik ga dus helemaal niet reageren op het rugby verhaal. Ik wil gewoon even vragen hoe het met jullei gaat? En ik vond dat wel leuk om dat vanaf jullie site te doen.
    Ik heb allang geen berichtje meer gekregen en van de good old boys uit Leiden hoor ik ook niets. Dat komt in belangrijke mate omdat ik die ook gewoon niet zie, maar toch.
    Nou ja, nu ga ik maar even verder snuffelen op jullie site en zien wat jullie daar allemaal uitvreten.
    Groetjes vanuit een zonnig Noordwijkerhout
    JdE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 159162

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: