Auckland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Auckland

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

15 November 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Ons weekje Auckland zit er al weer op. Wat vliegt de tijd toch. Het was een leuke en voor mij zeker zeer gevarieerde week. Helaas moest Jean-Paul overdag gewoon werken. Ik ben dus alleen op verkenningstocht gegaan.

Auckland is de grootste stad van NZ. Er wonen 1.5 miljoen mensen. In heel NZ wonen net iets meer dan 4 miljoen mensen, dus voor Nieuw Zeelandse begrippen is dit echt een wereldstad. Het is eigenlijk een agglomeratie van heel veel dorpjes aan elkaar en dit is dan uitgegroeid tot de stad Auckland.

We vlogen op zondag heen, niet op dezelfde vlucht dus we moesten even op elkaar wachten.
Het bedrijf waarvoor Jean-Paul werkt had een appartement voor ons geboekt, midden in de stad. Erg handig. We hebben deze dag nog een wandelingetje gemaakt in de omgeving. En dit was voornamelijk door 1 van de winkelstraten, Queens Street. Ook zijn we gaan eten bij Jenny, een nicht van Jean-Paul die in Auckland woont.

Op maandag ging Jean-Paul naar het werk en ik op verkenning. Mijn eerste doel was het dorpje Devonport. Het leuke is dat je dit bereikt met een ferrytochtje van 10 minuten. http://www.devonport.co.nz/
Ik heb hier een wandelingetje gemaakt naar de twee vulkaantoppen ( niet al te hoog.
Ik vond dit echt een erg gezellig plaatsje.

In de loop van de middag ben ik weer terug gegaan naar de stad en heb o.a de Victoria Market bezocht. Ook heb ik een rondje met de City Link bus gemaakt. http://www.stagecoach.co.nz/thelink/ Zo had ik direct al een heel goed beeld van de stad.

S'avonds zijn Jean-Paul en ik de SkyTower op gegaan. http://www.skytower.co.nz/ Hier genoten we van het uitzicht over de de hele stad.

Op dinsdag heb ik de Coast to Coast wandeling gemaakt. 16 Kilometer met verschillende klimmetjes. Op deze URL staat de wandeling geschreven: http://www.aucklandcity.govt.nz/whatson/places/walkways/coasttocoast/map.asp

Ik was behoorlijk uitgeteld na deze wandeling, maar we hadden nog een avond met Monique ( KLM ) afgesproken, dus ik heb een een lekkere maaltijd gekookt.

Vanaf woensdag liet het weer het iets afweten, maar dat was misschien wel beter want ik was eigenlijk wel aan een rustdag toe. Dit is het niet echt geworden, want ik ben weer gaan lopen, maar langs de kust deze keer, dus geen klimmetjes. Wel weer zeker de moeite waard.

Op donderdag op ik naar het noorden gegaan. Eigenlijk Auckland al een beetje uit. Het doel was de thermale baden in Waiwera. http://www.waiwera.co.nz/ Dit was een lekker dagje uit ondanks de donderbuien. Maar in een bad van 40 graden maakt dat niet echt uit.

Op vrijdag heb ik een busritje gemaakt naar het zuiden van de stad. Ik kan dus echt zeggen dat ik de stad van noord naar zuiden en oost naar west heb gezien.

Op Zaterdag was Jean-Paul ook gezellig vrij. We zijn naar 1 van de eilanden voor de kust bij Auckland gegaan. Ik had veel goede verhalen over Waiheke gehoord en ook al hebben we maar een klein stukje van dit eiland gezien. Het was zeer de moeite waard. http://www.waihekenz.com/

Op zondag was de dag dat we weer terug naar huis gingen. We vlogen pas in de middag. S'morgens zijn we nog even naar Devonport gegaan. Ik vond dit wel een van de leukste plekjes in Auckland.

Ik heb Auckland dus echt goed gezien en kan niet anders zeggen dat ik het een leuke stad vond, maar ik ben toch heel blij dat we in Wellington wonen. Al was het alleen maar vanwege al die heuvels. Echt in Auckland is geen weg recht. Waar je ook naar toch gaat, je moet een heuvel op.

Ik kan ook moeilijk alles echt beschrijven vandaar dat ik er deze keer wat meer links naar websites heb bij gedaan. Dat geeft hopelijk, samen met de fotos een goed beeld van dit weekje Auckland.

tot een volgende verhaal,

Groetjes, ook van mijn hardwerkende vriendje,
Bea

  • 15 November 2006 - 08:35

    Jolanda Sikkema-Vred:

    Klinkt allemaal weer heerlijk en wat een mooie foto's. Zeker van het eiland Waiheke.
    Groetjes,
    Jolanda

  • 16 November 2006 - 18:49

    Judith Gooris:

    Hallo Bea en Jean-Paul,

    Nou je/jullie hebben weer heel wat gezien!
    Zoals altijd prachtige foto's. Wat wordt de volgende triP?

    Groetjes van,Dick en Judith en de kids.

  • 18 November 2006 - 01:06

    Annemarie:

    Jammer dat JP niet van wijn houdt, want op Waiheke kun je heerlijk wijn proeven.
    Groeten, Annemarie

  • 18 November 2006 - 10:07

    Winifred:

    Volgens mij ben je redelijk op weg om alle hoeken en gaten van Nieuw Zeeland gezien te hebben. Zijn er nog plekje die nog niet heb gezien ?? Leuk om te lezen wat je allemaal heb gedaan !!
    Groetjes Winifred

  • 19 November 2006 - 06:17

    Jane Jeronimus:

    Hi bea,

    Glad to read you are having such an adventure.
    Keep on enjoying life.

    Groetjes uit bangkok.
    Hans en Jane


  • 20 November 2006 - 08:12

    Bregjes:

    Leuk weer te lezen wat jullie allemaal weer hebben uitgespookt. Ook wij zaten in Auckland...elkaar net gekruist????
    Laat even weten als jullie in de buurt zijn!

    Groetjes

    Anne-Marie van der Breggen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 159109

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: