Op twee uur rijden van Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Op twee uur rijden van Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Op twee uur rijden van Wellington

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

09 September 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Vorig weekend hadden we bezoek over uit NL. Peter, een vriend van Jean-Paul, was aan het toeren door Nieuw Zeeland en was een weekend bij ons.

Uiteraard wilden wij hem Wellington laten zien, maar daar het weer echt super was voor het tijd van het jaar, besloten we ook een stukje in de omgeving te gaan toeren. Er is heel wat te doen, maar we besloten naar Cape Palliser te gaan. Cape Palliser ligt aan de zuid kust van de Wairarapa. Op zo ongeveer 2 uur rijden van Wellington.
( zie de wegenkaart bij de fotos )

Eerst de Rimituka Hill over, een zeer bochtige weg, maar op de top is het toch altijd weer genieten. Daarna door het vlakke land van de Wairarapa. De dartelende lammetjes maakten het extra leuk. We deden een koffie stop in het dorpje ( nou ja dorpje ) Lake Ferry en we vervolgenden onze weg naar de vuurtoren bij Cape Palliser.

Ik had wel gehoord dat er een zeeleeuwen kolonie in de buurt was maar had er eigenlijk niet meer aangedacht, tot dat we op een mooi plekje stopten om wat fotos te maken en er plotseling "rotsen gingen grommen". Er bleken tientallen zeeleeuwen te zijn en ze vonden toch wel dat we iets te dichtbij kwamen. Op veilige afstand hebben we daarna staan genieten en hebben we wat mooie plaatjes gemaakt. Prachtig dat je dit zo dichtbij huis hebt.

De 251 treden naar de vuurtoren waren onze training voor de dag. De beloning, prachtig uitzicht.

Dit was even het verslagje van de zaterdag. Op zondag hebben we Peter mee genomen naar de belangrijkste bezienswaardigheden in Wellington.

Verder zijn de weken tussen ons laatste uitje naar Dunedin en nu omgevlogen. De winter is bijna voorbij en we kijken uit naar de lente. Jean-Paul loopt, zoals jullie wel weten, iedere dag naar het werk en heeft altijd zijn camera bij zich. Ik heb er twee fotos bijgedaan die hij onderweg van/naar het werk heeft genomen. Echt niets veranderlijker als het weer in Wellington in deze periode.

Verder is er niet zo veel schokkends te melden. Ik had jullie al willen vertellen dat ik een baan bij Air NZ zou hebben, maar dat is allemaal nog niet zeker. Ik ben wel op sollicitatie gesprek geweest. Voor dit gesprek moest ik even naar Auckland op en neer vliegen. Dit alleen is al een eer natuurlijk. Ik hoop volgende week meer te weten en dan horen jullie dit de volgende keer.

Geniet van de fotos en tot het volgende verhaal.

Groetjes, uiteraard ook van Jean-Paul,

Bea

PS. Houden jullie het WK Rugby een beetje in de gaten. De "all blacks" gaan hopelijk de Cup winnen en het zou leuk zijn als jullie de "HAKA " een keertje in beeld krijgen. (http://www.allblacks.com/index.cfm?layout=haka)

• 09 September 2007 - 09:26

Carola:

Hallo JP en Bea

Het zijn weer geweldige foto's bij een mooi verhaal. Vooral die zeeleeuw en de perfecte regenboog zijn heel bijzonder. Lijkt wel of jullie altijd op het juiste moment en plaats zijn en dan ook nog de camera in de aanslag hebben. We zien weer uit naar jullie volgende uitstapje!!

• 09 September 2007 - 10:36

Heleen:

Hoi Bea,
    Bedankt voor je bericht uit Wellington. Echt schattig die zeeleeuwen, vooral dat 'fotomodel'.
    Verder niets bijzonders te melden van hier. Succes met je sollicitatie.
    Groetjes aan J.P.
    Heleen

• 09 September 2007 - 19:18

Engeline:

Hallo,
    Geweldig die zeeleeuwen, en dat gewoon bijna in je achtertuin. Lekker idee dat bij jullie de lente snel gaat beginnen. Wij gaan weer de kou tegemoet. Blijf die leuke foto;s sturen. Succes bij Air NZ, wordt maar snel de "chipjuf" Groetjes!!!!.

• 10 September 2007 - 05:30

Robin En Anne-Marie:

He Bea en JP,

Gaaf de foto's weer. Wij gaan bijna naar Nederland, druk met pakken en alles wat daarbij komt. We zien jullie weer als we terug zijn!

Lieve groetjes,

Ann

• 10 September 2007 - 05:52

Sandra O Te Z:

Hoi Bea en JP,
    Oh, wat een schitterende foto's weer zeg. Vooral die zeeleeuw! Echt schitterend. Vakantiegangers die bij jullie komen boffen maar met mensen die al zoveel van de omgeving kennen. Mocht het ooit zover komen om jullie richting uit te komen weet ik in ieder geval waar ik terecht kan.
    En Bea, wat spannend zeg. Wat voor baan is het? Ik ben, net zoals jij natuurlijk, heel erg benieuwd wat het gaat worden. Als je niet wordt aangenomen weten ze in ieder geval niet wat ze missen.
    Veel plezier nog en dikke kus.
    Sandra

• 10 September 2007 - 08:51

Jolanda S Te K:

Geweldig weer jullie mooie foto's, krijg steeds meer zin in volgende maand om, al is het maar 2 dagen, bij jullie langs te komen.
    Groetjes en tot gauw,
    Jolanda

• 17 September 2007 - 07:55

Gerrie :

Hoi Bea en JP,

Zelf gisteravond terug gekomen van 2 weken Zuid Engeland. Ik moet zeggen het landschap is bijna net zo prachtig! Een echte aanrader.

Groetjes, Russell en Gerrie

• 20 September 2007 - 11:00

Hans &Co:

Lieve vrienden,

We zijn weer op de hoogten en moet vast goed doen om vrienden uit NL over te krijgen. Er komt eens een dag dat ....
    Al nieuws over Air NZ en we dragen de All Blacks een warm hart toe.

geniet van de lente .. Hans