Lente, afscheid, sneeuw, Air NZ - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Lente, afscheid, sneeuw, Air NZ - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Lente, afscheid, sneeuw, Air NZ

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

07 Oktober 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Er is weer een maand voorbij en er is wel heel veel gebeurd, dus tijd voor weer een update.

Bij jullie Herfst, hier Lente. Samen met Nora, een argentijnse vriendin, ben ik naar de opening van het lente festival gegaan. Het weer was geheel niet lenteachtig maar de tulpen stonden er prachtig bij. Gelukkig hebben we al een paar prachtige zomerachtige lentedagen gehad.

De baan bij Air NZ is door gegaan, hierover later meer, maar dit betekende dus afscheid bij het ziekenhuis. Ik heb het hier erg naar mijn zin gehad. Het afscheid moest "gevierd" worden. Met een stel meiden ben ik wezen bowlen en op de afdeling zelf was er een morning tea georganisseerd. De appeltaart was wederom een groot succes en uit de enorme bos bloemen van het ziekenhuis bleek de waardering voor wat ik had gedaan. De gezegde " je weet wat je hebt en je weet nooit wat je krijgt" is in dit geval wel heel waar, maar Air NZ is weer een nieuwe uitdaging.

Om niet zo van de ene baan in de andere te stappen wilde ik een weekendje weg. We hadden van alles bedacht, maar uiteindelijk nodigde een buurvrouw ons uit om naar haar chalet in de bergen te komen en zo reden we op Zaterdag naar Ohakune.

Ohakune ligt tegen het Tongariro National Park aan en op 10 kilometer afstand van Mt Ruapehu. Dit is 1 van de gebieden in NZ waar geskied kan worden.
Ieder weekend trekken veel Kiwis er op uit om hier te gaan skien of snowboarden. Mt Ruapehu is een vulkaan die twee dagen voor onze trip nog uitgebarsten was, maar of dat er niets gebeurd was werd er gewoon geskied en voor ons was dit een kennismaking met de bergen in wintersport sfeer.

Wij zijn niet van die wintersporters, maar het was toch erg leuk om de kabelbaan naar boven te nemen en zo toch even het gevoel te hebben. Geen Gluhwein of Heisse Choco, maar wel een fel zonnetje en een terrasje in de sneeuw, meer heb je toch niet nodig.

Voor de Zondag waren we van plan om via onze vrienden in de Wairarapa weer naar Wellington terug te rijden. Dit betekende dat we door een nog onbekend stukje NZ moesten rijden, namelijk de Manuwatu Gorge en dit was ook weer een mooi stukje NZ.

Op Maandag begon mijn "carriere" bij Air NZ. Mijn functie is roosteraar voor de bagage en platform afhandeling. Ik moest voor 3 dagen naar Christchurch. Ik had twee dagen training en 1 dag inwerken. Er is natuurlijk nog weinig te zeggen, maar ik heb een perfecte werkplek, uitzicht op het platform en landingsbaan en de eerste indrukken zijn goed.

Voor de komende weken staat er nog een tripje naar Hamilton op het programma en er komt visite uit NL. Dus over een paar weken volgt hierover meer.

Heel veel groetjes, ook van Jean-Paul,

Bea

PS. Nieuw Zeeland is in de "rouw", the All Blacks zijn uitgeschakeld door Frankrijk in de WK.

  • 07 Oktober 2007 - 04:37

    Annemarie Jens:

    Ik verheug me op jullie komst met Labour weekend. Wij hebben net en fantastisch weekend aan het strand gehad van Opotiki. Waanzinnig mooi weer en lekker warm (Eva en Jule hebben zelfs een duik in de zee genomen. mijn tenen vroren eraf. Tot over 2 weken, groetjes aan JP

  • 07 Oktober 2007 - 08:42

    Heleen:

    Hoi Bea en Jean-Paul,
    Grappig die foto met al die bloemenperken, het lijkt de Keukenhof wel!
    Hier is het weliswaar herfst, maar het lijkt wel lente vandaag.
    Veel plezier in je nieuwe baan; ben benieuwd hoe lang je het daar weer uithoudt :).
    Groetjes,
    Heleen.

  • 07 Oktober 2007 - 08:44

    Gerrie R:

    De Manuwatu gorge ziet er prachtig uit!
    Spannend je nieuwe baan, heel veel succes. Hopelijk gaat hij net zo goed bevallen als je baan in het ziekenhuis.

    Groetjes, Gerrie

  • 07 Oktober 2007 - 09:21

    Cees:

    Hoi Bea & JP
    Leuk afscheid. Moet je goed doen dat er op zo'n korte termijn weer een stel nieuwe vrienden en vriendnnen bjgekomen zjn. Zegt ook wat over de waardering voor gedane arbeid. Nu weer op naar een nieuwe uitdaging bij NZ Air,hier zal je KLM ervaring misschien een pre kunnen zijn. In ieder geval wens ik je heel veel sucses toe en ik blijf jullie volgen via je site en af en toe een mailtje.Hoop jullie te ontmoeten tegen de kerst.
    Groet aan JP.
    Cees


  • 08 Oktober 2007 - 08:41

    Jolanda S Te K:

    Hoi Bea en JP, ziet er heerlijk uit. Vandaag weer begonnen na een weekje Gambia en nu druk bezig met de laatste voorbereidingen voor onze trip naar Sydney en naar jullie. Heb er enorm veel zin in. Tot gauw.

  • 08 Oktober 2007 - 21:08

    Engeline:

    Mooie foto's weer Bea, ben dit keer niet jaloers. Nou wel een beetje hoor.Nog 2 dagen werken dan ga ik ook vakantie vieren,dan hoop ik in ieder geval net zulke mooie foto's te maken.Tot horens maar weer.

  • 09 Oktober 2007 - 16:15

    Sandra O Te Z:

    Hoi Bea en JP,
    Dat is weer een leuk verhaal. En wat een schitterend boeket zeg. Je ziet dus maar weer dat je daar gewaardeerd werd. En nu op naar de nieuwe baan. Nou, daar zal je het ook wel weer naar je zin krijgen hoor, daar ben ik niet bang voor. En dan ook nog een mooi uitzicht op de landingsbaan. Wat wil je nog meer? Ik ben ook net terug van een weekje Turkije en hebben daar ook heerlijk weer gehad. Tussen de 35 en 40 graden. Dan kom je weer hier en dan scheelt het zo maar 20 graden. Das niet niks hoor. Maar bij jullie komt lekker de zomer eraan en bij ons de winter. Dus ga maar lekker genieten van het mooie weer. Ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal, vooral hoe het op je werk gaat. Ben heel erg benieuwd.

    Groetjes en een dikke kus, ook voor JP
    Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 159121

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: