Visites - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Visites - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Visites

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

10 November 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

We hebben er een paar gezellige drukke weekjes op zitten.

Hier in Nieuw Zeeland vinden ze dat vanaf Labour Day weekend ( derde weekend van Oktober ) de winter er echt op zit en iedereen trekt er dan op uit. Zo ook wij. Wij hadden een trip noordwaarts gepland met als prioriteit het bezoeken van familie en vrienden.

Het was al bijna een jaar geleden dat we bij Spark en Annemarie in Hamilton geweest waren, dus de hoogste tijd voor een bezoekje. Op vrijdag vertrokken we vanuit Wellington. Jean-Paul had de vrijdag al vrij gekomen en kwam mij om 14.00 van mijn werk halen. We hadden een motelletje geboekt in Taihape, “gumboot city” oftewel een dorpje dat zeer trots is op de productie van rubberlaarzen. Dit is op ongeveer 4 uur rijden van Wellington. Het was weer een mooi tochtje zeker met de late zon, de kleuren zijn echt super.

Op Zaterdag vervolgden we onze trip naar Hamilton. De Highway 1 is wel geen toeristische route, maar de “Desert Road “ met zicht op de vulkanen en het stuk langs Lake Taupo, zijn toch heel scenic. We hielden een koffie stop bij het thermale gebied Orakei Korako. (http://www.orakeikorako.co.nz/) Geen tijd voor een wandeling maar een bakkie met uitzicht op de thermale activiteiten is toch erg leuk.

Vroeg in de middag waren we in Hamilton. Gezellig de tijd om heel veel bij te kletsen. Spark en Annemarie waren zoals altijd weer heel gastvrij en de tijd vloog om. Niet alleen wij lieten de BBQ maaltijd smaken, maar ook de honden probeerden er wat van mee te pakken.

Op zondag stonden er twee visites gepland. We zijn van Hamilton naar Tauranga gereden, ongeveer 2 uurtjes. In Tauranga brachten we eerst een bezoek bij Annemarie en Robin. Zij hebben een mooi nieuw huis en we konden heerlijk op het terras zitten. Van hier uit zijn we naar Jean-Paul zijn neef gegaan. Die woont net iets buiten Tauranga. Het is altijd een genoot om op zijn avocado boomgaard te zijn. Het weer hielp fantastisch mee en ook hier konden we heerlijk buiten zitten. Onze dag eindigde weer in Hamilton.

Op Maandag ( Labour Day ) zijn we rustig naar Wellington terug gereden. Een koffie stop in Taupo en een sightseeing stop in Mokai Canyon. Het weekend was weer voorbij gevlogen.

Na dit weekend kregen wij visite, maar liefst 2x2 vrienden uit NL binnen een week. Eerst stonden Jolanda en Edith op de stoep. Zij waren even een weekje aan onze kant van de wereld. Hun hoofddoel was een run in Sydney, maar ze plakten daar dus 2 dagen Wellington aanvast. We hebben een dag getoerd door Wellington en omgeving en de andere dag hebben zij Wellington verkend, want helaas moest er ook gewoon gewerkt worden,

Drie dagen na het vertrek van Jolanda en Edith, kwamen Sandra en Walter. Zij toeren ongeveer 4 weken met een camper door NZ. We hebben ons best gedaan om ze zoveel mogelijk van Wellington te laten zien. Helaas was het weer op zondag niet zo best, maar dan is er altijd nog het Te Papa museum, het national museum waar echt alles over het ontstaan van NZ en de inwoners wordt vertoond. http://www.tepapa.govt.nz/Tepapa/English/

Nu loopt het al weer tegen het einde van het jaar en staat er nog een visite aan NL gepland. We komen met kerst en gaan even na Nieuw jaar weer terug. Een bliksem bezoek, vooral om de familie te bezoeken. Helaas geen tijd voor andere bezoekjes, maar mochten jullie rond die tijd in de buurt van Soest of Vlissingen zijn dan is er natuurlijk best tijd voor een bakkie koffie.

Mijn werk bij Air NZ bevalt prima. Ik heb mijn eerste feestje al weer gehad en ook een groepsuitje. Ik vlieg regelmatig over NZ en dat is toch puur genieten.
Komende week mag ik weer voor 2 dagen naar Auckland.

Goed, jullie zijn weer een beetje op de hoogte. Tot het volgende verhaal.

Heel veel groetjes, ook van Jean-Paul,

Bea

• 10 November 2007 - 12:59

Gerrie:

Klinkt allemaal weer erg leuk! Goed te horen dat je het naar je zin hebt bij air nz. grappig hoor dat jullie toch regelmatig bekenden zien daar aan de andere kant van de wereld! Het klinkt nog ver weg maar in 2009 komen wij ook naar NZ. Ach, de tijd gaat zo snel, voordat we het weten is het zo ver pffff. Jullie zijn op weg naar beter weer, wij hebben net de eerste najaarsstorm gehad. Viel gelukkig wel mee.
    Groetjes maar weer!

• 10 November 2007 - 13:03

Jolanda S Te K:

Hoi Bea en JP, wat hebben wij heb fantastisch gehad bij jullie. Heerlijk verwarmde bedden stonden er zondagnacht voor ons klaar en jullie gastvrijheid is hartverwarmend. Nogmaals heel erg bedankt en ik hoop dat de drop en stroopwafels jullie hebben gesmaakt.
    Groetjes en een kiwihug,
    Jolanda

• 10 November 2007 - 13:13

Caro:

Hallo Jp en Bea

Het zijn weer prachtige foto's van jullie uitstap. Gek dat bij jullie de winter voorbij is en hier gaat ie nog beginnen. Gisteren hier juist een eerste poging van koning winter met fikse hagelbuien.
    Leuk ook dat jullie zoveel vrienden op bezoek krijgen uit Nederland. Maar ja wat wil je, jullie laten ook het mooist van Nieuw Zeeland zien op jullie blog.

Groetjes en tot horens

• 11 November 2007 - 04:33

Robin En Anne-Marie:

He bea en JP,

Wat blijft NZ toch mooi he. Wij genieten elke dag met volle teugen.
    Het was erg leuk om jullie weer te mogen ontvangen, volgende keer is de taart op tijd klaar hoor.

Groetjes,

Robin en Ann

Ps;
    Groetjes aan Sandra en walter als je ze nog ziet en als ze in de buurt zijn.... zijn ze van harte welkom!!!

• 12 November 2007 - 07:12

Sandra O Te Z:

Hoi Bea en JP,
    Dat was weer een leuk verhaal met uiteraard weer mooie foto's. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt bij air NZ. En leuk dat je af een toe een tripje hebt. Het enige tripje wat je hier bij BZK had, was de lunchpauze. Haha. Ik ben jaloers op jullie dat bij jullie al weer de zomer gaat beginnen. Hier is het echt herfst, met veel regen en veel wind. Brr. Tot het volgende verhaal maar weer, waar ik natuurlijk weer naar uit kijk. Groetjes aan JP. Dikke kus van mij.

• 13 November 2007 - 07:47

Hans & Co:

Hoi Bea,

Zal verhaal vandaag in het vliegtuig lezen. Moet voor het werk naar Duitsland en kijken of ik in de lucht net zo kan genieten als jij in NZ. Fijn om te lezen dat het je goed gaat in de nieuwe baan en jullie genieten van al het bezoek. We weten hoe dat voelt. We zullen voor sneeuw zorgen eind van het jaar en wie weet tot in Soest of Vlissingen. Have fun (en groet aan JP).. Hans