Van alles en nog wat - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Van alles en nog wat - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Van alles en nog wat

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

08 Juli 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Een winterse zondagmiddag in Wellington, grijs buiten, lekker warm binnen dus een prima gelegenheid om even een stukje te schrijven over wat wij zo al beleefd hebben in de afgelopen weken.

Ik zit weer in mijn 6 weken vrij, ideaal toch. Het laatste nieuws hierover is dat de volgende 6 weken werken waarschijnlijk wel de laatste weken bij Air NZ zullen zijn, want daarna gaan we verhuizen naar Blenheim op het Zuid Eiland. De exacte verhuisdatum is nog niet bekend, maar het gaat er aan komen, eindelijk dan toch.

Wil ik het over “Oranje” hebben, eigenlijk niet natuurlijk, maar toch even kort. Ik was niet echt met de EK bezig, een beetje “de ver van mijn bed show” maar NED-DUI blijft toch altijd wel speciaal, dus toen ik hoorde dat er een bar speciaal s’morgens vroeg open was voor de Nederlandse supporters, ben ik toch maar gegaan. Hoogtepunt: Broodje kroket voor ontbijt!! Daar laat ik het maar bij.

Eind Mei was er een Wellington Open dag. Dit hield in dat de toeristische attracties gratis waren. Het vogel/wild reservaat Zealandia stond al een tijdje op onze lijst, maar het was er nog nooit van gekomen, een mooie gelegenheid dus. Open dag, dus druk en helaas werkte het weer niet echt mee, maar we hebben wat van de native birds kunnen zien en er kan weer wat van ons lijstje af. Het is wel een zeer mooi park, midden in de stad en op een gewone dag zeker de moeite waard.

Misschien kunnen jullie je nog herinneren dat we vorig jaar onze vrienden in de Wairarapa waren gaan helpen met de olijvenoogst. Het was weer zo ver en met veel plezier zijn we ook dit jaar weer gaan assisteren. Een heerlijke dag in de buitenlucht. Tijdens het plukken konden we genieten van prachtige vergezichten want er lag sneeuw op de bergtoppen rondom het dal.

Ook was het wel weer hoog tijd voor een lang weekend weg. Het eerste weekend van Juni is altijd een driedaags weekend en we hebben daar de vrijdag aangeplakt, dus konden we 4 dagen op pad. Het was een weekend met heel veel autorijden en heel veel vrienden, super leuk dus. Op de vrijdag zijn we naar het stadje Wanganui gereden. Dit ligt op ongeveer 3 uur rijden van Wellington. Op weg naar het noorden komen we altijd langs de afslag maar het ligt niet echt op de route. Iedere keer zeiden we tegen elkaar, we moeten hier toch echt eens naar toe en nu zijn we er dus geweest. Maar liefst 3 uurtjes. Heerlijk lunch in het zonnetje en een korte wandeling naar het uitzichtspunt bij de Durie Hill Tower. Toen hadden we alles dus gelijk gezien.

Op Zaterdag hebben we een prachtige wandeling gedaan in het Tongariro National Park. We zijn naar de Taranaki Falls gelopen. De weergoden waren ons goed gezind en het mooie van de wandeling was dat de twee besneeuwde vulkaantoppen iedere keer prachtig in beeld kwamen. Zaterdagavond hadden we bij Annemarie ( Jens ) en Spark afgesproken in Hamilton. Als vanouds was dit weer een supergezellige avond. Heel veel bijkletsen en lekker eten natuurlijk.

Op Zondag reden we van Hamilton via Tauranga naar Taupo. In Tauranga hebben we geluncht met de neef van Jean-Paul. En in Taupo hadden we afgesproken met twee vrienden uit Wellington die net als wij aan het toeren waren over het Noord-Eiland. We maakten dus heel wat kilometers, maar het blijft mooi om door NZ te rijden.

Op maandag stond een rustig terug rij dagje gepland, maar plotseling hoorde we dat onze vrienden uit Dunedin toevallig net dit weekend in Wellington waren en die hadden we toch al een poosje niet meer gezien, dus wilden we in de middag terug zijn om ook nog met hen bij te kunnen kletsen. Zoals gezegd, veel rijden en veel kletsen, maar een super geslaagd weekend.

http://en.wikipedia.org/wiki/Barista

Vorige week heb ik een Barista cursus gedaan. Barista is niet een term die goed te vertalen is, dus daarom heb ik bovenstaande link toegevoegd. Het was een cursus van 5 dagen. Het was erg leuk om te doen en ik ben dus nu een gediplomeerd Barista. Ik heb nog nooit zoveel koffie door de gootsteen gegooid, zonde eigenlijk maar als ik alles had opgedronken, dan zat ik waarschijnlijk nu nog te stuiteren. Wat ik er mee ga doen, nog geen flauw idee, maar koffiedrinken is mega in NZ en op iedere hoek van de straat zit wel een koffietent, ook in Blenheim en het lijkt me erg leuk om in 1 van die tentjes te gaan werken. Als examen moest ik binnen een kwartier 6 verschillende koffies maken. Bij de fotos staat het resultaat en ik was binnen 10 minuten klaar.

Mocht het met het koffie zetten niet lukken dan kan ik misschien nog wat met mijn andere hobby, koken, gaan doen. We hebben regelmatig vrienden hier te eten en de laatste tijd heb ik er veel lol in om dan wat indonesische gerechten klaar te maken.
Ik ben zeker geen Masterchef, maar al zeg ik het zelf, dit was allemaal verdomde lekker. Jullie zijn van harte welkom om het te komen proeven.

Goed, de volgende keer zal er meer duidelijkheid zijn over de verhuizing. Tot dan zal ik zo zeggen. Mocht je op vakantie gaan, veel plezier en we horen graag van deze avonturen.

Heel veel groetjes, ook van Jean-Paul,

Bea





  • 08 Juli 2012 - 07:40

    Jo S Te K:

    Klinkt goed allemaal en spannend jullie verhuizing. Ik kan niet wachten om je koffies en Indonesisch eten te komen proeven.
    En wat zie je er goed uit!
    Petje af hoor.
    Groetjes,
    Jo

  • 08 Juli 2012 - 08:08

    Sandra En Walter:

    Het blijft leuk om jullie belevenissen te lezen en met goede herinneringen aan ons verblijf in NZ! Succes met alle voorbereidingen voor de verhuizing, groet van Walter en Sandra

  • 08 Juli 2012 - 17:56

    Annemarie:

    Kunnen niet meer in die 6 weken naar wellington komen maar we gaan wel Blenheim proberen (als de kinderen uit huis zijn???) Koffie ziet er grandioos uit. Heb je nu zelf ook een apparaat aangeschaft? Geniet van je weken vrij. Hier ook nog steeds prachtig weer, wel koud, maar zeer warm in de zon. Nog een week school vakantie. Groeten vanuit een rustig en zonnig Hamilton

  • 09 Juli 2012 - 06:40

    Ellen, A'dam:

    Wat een heerlijk vooruitzicht jullie verhuizing naar het Zuider-eiland. Ben heel erg benieuwd naar de foto's van jullie nieuwe huis en omgeving.
    Met mijn vader gaat het goed. Op donderdag 19 juli vieren we zijn 80ste verjaardag. Een wonder zoals hij hersteld is.
    Geniet van de laatste dagen op het Noordereiland.
    Zou heel graag je Indonesiche eten willen proeven..... Helaas gaat het dit jaar niet meer lukken.
    Wie weet 2013?
    Groetjes en liefs, Ellen

  • 10 Juli 2012 - 09:50

    Engeline:

    Ziet er weer prachtig uit, mooie foto's. Veel succes met de verhuizing naar Blenheim. En natuurlijk dan met eventueel een nieuwe baan. Em zo'n bakje koffie lust ik wel hoor.
    Groetjes en tot horens

  • 29 Oktober 2014 - 02:41

    Eleonora:

    Ben op zoek naar het emailadres van annemarie jens.
    Heb je dat voor mij?
    Groetjes
    Eleonora nieuwendijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 159126

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: