even wat anders dan ................... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu even wat anders dan ................... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

even wat anders dan ...................

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

30 Maart 2020 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Dit verslag gaat niet over alles wat er op dit moment gaande is, maar het is een verslag over de afgelopen zomer hier in Wellington en omgeving. Maar omdat jullie waarschijnlijk wel willen weten hoe het gaat, één zinnetje over nu. Het gaat goed met ons, we werken van thuis en zorgen dat we gezond blijven door ons te houden aan de regels en fit te blijven door te lopen op de loopband en als het weer het toe laat doen we een wandelingetje in de buurt.

De afgelopen zomer was een gezellige drukke zomer, met de nodige tripjes in Nieuw Zeeland, veel mooie wandelingen in Wellington en redelijk wat visite uit Nederland. Qua weer was het niet echt zomer, al waren de laatste weken niet echt slecht. We waren natuurlijk wel verwend met de Blenheimse zomers. Net als het vorige verslag zal ik een overzicht geven per maand en deze keer wel fotos.

Ik lees net dat ik vorige keer gestopt ben in Juni 2019 en dat ik een verslag heb geschreven over onze Zuid Amerika reis, dus ik begin in September 2019

September 2019:
Veertien dagen naar Nederland, dat was veel te kort maar het kon even niet anders. Het was een drukke en zeer sociale trip. We hebben geteld en we hebben ongeveer 60 mensen ontmoet en dit is exclusief de reünies die we beiden ook hebben bezocht. De meeste tijd waren we in Soest, bij mij moeder op de flat, waar we veel visite hebben ontvangen. Ook kwamen we regelmatig in Amersfoort bij mijn broer en zijn familie en we waren ook nog een paar dagen in Zeeland, alwaar we ook bij vrienden op bezoek gingen en met familie van Jean-Paul hadden afgesproken. Uiteraard had ik mijn “meidendag”, deze keer naar Schoorl. De reunies waar ik het over had was voor Jean-Paul een “Pinewood” reunie en voor mij een “KLM-PH” reunie. Uiteraard heel wat “koffie momentjes”

Oktober 2019:
Helaas kwamen we beiden ziek uit Nederland terug. Ik heb geloof ik bijna de hele maand Oktober lopen hoesten. Maar dat weerhield ons niet van een tripje aan het einde van de maand naar Wanganui. Dit is een plaatsje ongeveer 200 kilometer ten noorden van Wellington. Het hoofddoel was een boottocht met een stoomboot over de Wanganui River, een mooie tocht van ongeveer twee uur. Verder hebben we veel gelopen en zo kwamen we bij een park met een grote vijver waar zeer veel vogels waren en dit was prachtig. En we hebben Jean-Paul zijn verjaardag gevierd met een lekker thais dineetje.

November 2019

November was de eerste maand dat we beiden negen van de tien dagen werken. Dus iedere twee weken een vrijdag vrij. Erg prettig, want ondanks dat ons werk redelijk relaxed is, zijn de werkdagen inclusief reistijd best lang en die ene dag minder is dan echt heel fijn. En het geeft ons natuurlijk ook de mogelijkheid om een lang weekend weg te gaan en dat hadden we dan ook direct gepland, naar Napier deze keer. In Napier, 300 km noord oost van Wellington, is ons favoriete restaurant. Trouwe lezers van deze blog weten dat het over een Indonesisch restaurant gaat waar ze een rijsttafel serveren. Ja echt, wij gaan 300 kilometer rijden voor een rijsttafel. Uiteraard combineren we dit met andere dingen en zo ook deze keer, want op de terug weg hebben we een bezoek gebracht aan Sue en Dave, Jean-Paul zijn nicht en haar man, die net verhuisd zijn naar een mooi plekje in de Wairarapa. Ook kwamen in deze maand onze eerste gasten uit Nederland, Holly en Sip. Zij verbleven vier dagen bij ons.

December 2019

De feestmaand en het was een gezellige maand. Veel visite uit Nederland, gasten die we nog nooit ontmoet hadden of oud KLM collega’s, sommige bleven slapen, andere alleen even voor een bakkie koffie. Jolanda en Ronald bleven iets langer en waren de jaarswisseling bij ons. Kon Jean-Paul nog een keer Monopoli spelen. We waren 14 dagen vrij rondom kerst en zijn, op een driedaags uitje naar de Wairarapa na thuis gebleven, wat erg fijn was. Tijdens dit uitje zijn we ook naar Castlepoint geweest. Daar waren we ooit in 2005. Vergelijk de fotos en zoek de verschillen?? We hebben ook wat ontdekkingen gedaan in December. De eerste was echte nederlandse tompoucen in een bakkerij/café in de Wairarapa en de tweede was de “Bridle track”. Dit is een wandelpad wat het mogelijk maakt voor mij om van het werk naar huis te lopen. Dit is dan wel een wandeling van 1uur en driekwartier en heuvel op, maar met prachtige vergezichten over de stad.

Januari 2020

In Januari waren er een paar dagen dat we echt konden zeggen:” Nothing beats Wellington on a sunny day”. We hebben zo goed mogelijk van deze mooie dagen genoten door veel te wandelen in de weekenden en de wandelingen waren extra mooi want de hele stad stond in bloei. Vooral de agapanthus bloeide overal.

Februari 2020

Begin Februari is er altijd een nationale feestdag, Waitangi Day. Dit keer op een donderdag net voor onze vrije vrijdag, dus we hadden een extra lang weekend. Een mooie gelegenheid om weer eens naar het Zuid-Eiland te gaan. Op woensdag middag na het werk met de ferry naar Picton. Een nachtje in Picton geslapen. Op donderdag, na koffie op onze favoriete plek naar Christchurch gereden, al waar we twee nachten bij Margriet en James hebben geslapen. Nog meer vrienden en bekenden ontmoet en op zaterdag via de binnenlandse route naar de Marlborough Sounds, alwaar we weer een prachtige logeerplek hadden. Op zondag nog wat vrienden in Blenheim opgezocht. Een zeer leuk, druk en sociaal weekendje weg. 25 Februari was de mooiste zomerdag van deze zomer. En hoe weet ik dat zo zeker, omdat ere en KLM college ( Anke) met haar man, 1 dag met een cruiseboot in Wellington waren. En dat was echt een super mooie en gezellige dag. Wat verder nog wel speciaal was in Februari was het feit dat er een dochter van een kleuterschool vriendin van mij langs kwam. En ook hebben we gevierd dat we op 28 februari 15 jaar in Nieuw Zeeland woonden. Wat is die tijd toch best snel gegaan.

Maart 2020

En dan is het nu Maart. “Maart roert zijn staart” een uitspraak die normaal eigenlijk natuurlijk over het weer gaat, maar nu over meer dan het weer gaat. We hebben de afgelopen weken wat mooie wandelingen in Wellington gemaakt, oa naar Red Rocks en “the city to sea walkway”. Vorige week zijn we zelfs nog een weekendje naar Taupo geweest. Taupo ligt 300 km ten noorden van Wellington, dus het waren eigenlijk twee rij dagen en 1 dag Taupo, maar het was een heerlijk weekendje weg. Zomaar omdat het (nog) kon. Op de zaterdag hebben we zelfs wel ongeveer 20 kilometer gelopen, van Taupo naar de Huka Falls. We waren al vaker in Taupo geweest, maar toch nog mooie nieuwe plekken ontdekt. Nu zitten we voorlopig, net als iedereen thuis. En dat gaf mij dan mooi de gelegenheid om jullie eens een update te sturen.

Ik heb heel wat fotos bij het bericht gezet. Niet alleen fotos die bij dit verhaal horen, maar ook nog van wat twee andere hoogtepunten in het afgelopen jaar. Het bezoek van Esther en Willibrod in Februari en het bezoek van mijn broer en mijn neef in Juli. En ik zag tot mijn schrik dat ik dit nog helemaal niet vermeld had. Dus bij deze. Het lukt me niet om de fotos in de juiste volgorde te krijgen maar ik hoop dat de tekst genoeg is.
Ik heb ook niet alle namen van alle visite genoemd en ik wilde jullie ook niet al te veel koffie en etens fotos voorzetten. Ik hoop dat jullie het een leuk verslag vinden en er is denk ik wel tijd voor een klein berichtje terug. Dat zouden we leuk vinden.

Goed, dan toch maar afsluiten met: “blijf binnen of houd afstand en vooral blijf gezond”. Groetjes, ook van Jean-Paul uit een “lock down” Nieuw Zeeland.

Bea

PS: Als je alle fotos wilt zien, klik dan op "ga naar het overzicht" ( onder de fotos ) Dan kom je op een lege bladzijde. Klik op het groene pijlte bij de naam van de post ( even wat anders dan ) en de fotos zullen verschijnen

  • 30 Maart 2020 - 09:11

    Mariska Kok:

    Wat leuk om weer eens wat van je te lezen, fijn dat het goed met jullie gaat, hier is ook alles goed en geniet van het mooie weer in het voorjaar. Lekker om een kopje koffie te kunnen drinken in mijn achtertuin. En hopen dat iedereen om ons heen gezond blijft, groetjes Mariska Kok

  • 30 Maart 2020 - 09:23

    Sandra Koens:

    Hoi Bea en JP,
    Wat een leuk verslag weer en fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie.
    Jullie hebben een geweldige tijd daar. Veel te zien en te beleven. Top! Jammer dat dat op dit moment even stil ligt, maar als alles ooit weer beter is kunnen jullie weer genieten van jullie tripjes en wij weer genieten van jullie verslag en foto's. Altijd erg leuk om te zien en te lezen.
    Hier gaat alles prima. Ik werk inmiddels ook al 2 weken thuis. Was in het begin wel erg wennen, maar nu prima te doen.
    Hier is officieel de lente begonnen, maar het weer laat dat nog niet zien. We hebben een paar mooie dagen achter de rug, maar nu is het gewoon koud. 3 graden maar liefst! Wel een lekker zonnetje maar veel wind.
    Ik wens jullie heel veel succes en sterkte daar en blijf vooral gezond.
    Dikke knuffel voor jullie.

  • 30 Maart 2020 - 09:33

    Gerrie:

    Hi Bea en JP,

    Het was erg leuk dat we elkaar gezien hebben en met eigen ogen konden zien waar jullie nu wonen.
    Een heerlijke plek hebben jullie er van gemaakt.
    Het was kort maar krachtig :D En ja, Russell en ik kunnen ons heel goed voorstellen dat jullie je helemaal thuis voelen in NZ.
    Niet alleen een prachtig land maar ook heel vriendelijke behulpzame mensen, wat we tijdens onze uitdagende vakantie hebben mogen ervaren.

    Warme groet en liefs,
    Gerrie

  • 30 Maart 2020 - 09:37

    Sandra Mulder:

    Ha Bea en JP
    Geweldig om te lezen wat jullie hebben beleefd en leuk om bekende gezichten op jullie foto’s te zien. Fijn dat het met jullie goed gaat. Familie hier gaat goed. Net als bij jullie is het dagelijks leven behoorlijk om zijn kop gezet. Gisteren is het zomerschema ingegaan en nog maar 10% van het zomerschema kan gevlogen worden. Deze week gaat ons ingekorte rooster in. Werk nog een week volgens rooster en daarna is er bijna geen werk. Ik houd moed

  • 30 Maart 2020 - 11:30

    Ton:

    Prachtige foto's weer Bea, dank je. Veel kennen we maar een rijsttafel in Napier nog niet. Die gaan we zeker een keertje halen in November/December, als er dan tenminste weer lucht- en water-verkeer én toerisme mogelijk is. We gaan het zien, laat eerst onze zomer maar eens komen. Vannacht hier -6.5 graden, ik heb alle hoop op fruit dit jaar, opgegeven!
    Sterkte met de Lockdown, gaat nog wel een tijdje duren ben ik bang (Trump spreekt al over juni dat er langzaam wat bedrijvigheid gaat komen..).
    Liefs van onze beiden, ook voor Jean-Paul natuurlijk!

  • 30 Maart 2020 - 11:35

    Heleen:

    Hoi Bea en Jean-Paul, Wat een gezellig verslag en mooie foto's! Vooral de natuurfoto's zijn prachtig, en die vogels bij jullie in de buurt. Inderdaad weinig 'koffie en etentjes-foto's' hahaha, maar ik zie dat jullie het toch weer heerlijk hebben in Wellington en met al jullie leuke uitstapjes. Groot gelijk hoor. Dat je dat nog allemaal weet, wat jullie per maand zoal gedaan hebben. Zou ik zelf echt niet meer weten, of houd je een dagboek bij? Dat doe ik tegenwoordig ook wel als ik op reis ben. Jean-Paul vroeg of ik mijn reis naar Noord-Noorwegen nog heb kunnen maken. Ja, gelukkig wel, dat was eind januari, dus net voordat al de ellende hier begon. Ik ben een kleine week naar Tromso geweest. Één hotel deze keer, dus geen rondreis, maar alle uitstapjes vanaf een vaste plek. Ook weleens fijn. Mooie stad blijft het toch. Ik ben er nu 3x geweest en volgende januari ga ik weer. Verslaafd aan Noorwegen hoor. Maar eerst eens kijken of het lukt om in september naar Sardinië te gaan. Ik durf nog niet goed te reserveren met al die toestanden hier en daarginds, want de annuleringsverzekering zal vast niet gelden in deze omstandigheden. Italië is dus ook verslavend :-) Leuk dat we jullie in Vlissingen weer hebben ontmoet. Zodra we hier in NL weer iets mogen, rijd ik weer lekker naar Zeeland hoor. Veel groetjes en tot mails maar weer. Heleen.

  • 30 Maart 2020 - 20:18

    Anke:

    Hoi Bea en JP,

    Leuk te verslag te lezen. Ja wat hadden we een mooie dag in Wellington! Nw Zeeland heeft sowieso ons hart gestolen en als het kan gaan we nog eens terug.
    Maar voorlopig geen reisjes, zullen jullie ook wel missen!
    Morgen weer naar een zeer stil SPL. Zo onwerkelijk!
    Maar goed, we zijn (nog) gezond! Houden goed afstand En blijven zoveel mogelijk thuis
    ( genoeg klusjes te doen

  • 31 Maart 2020 - 11:01

    JoSik:

    Hoi Bea en Jean-Paul, wij begrijpen nu helemaal waarom jullie in NZ zijn gaan wonen. Wat een heerlijk land en super aardige en hulpvaardige mensen. Als ik weer eens langer vrij kan krijgen willen we zeker weer een keer terug. Ons fotoboek ligt op tafel en we kijken er regelmatig in. Heerlijk even genieten nu we toch thuis moeten blijven. Nogmaals bedankt voor jullie gastvrijheid en super leuke toer door Wellington.
    Pas goed op elkaar en stay healthy.

  • 03 April 2020 - 13:09

    Hedwig:

    Zo, het duurde even voor ik eraan toekwam, maar nu toch alles gelezen en alle foto's bekeken. Ik ben vooral geïnteresseerd in de natuur- en wandelfoto's en die zijn weer mooi. De etentjes geloof ik inderdaad wel :)
    Jouw advies 'blijf binnen' mogen we hier gelukkig in de wind slaan, want wij mogen wel naar buiten, zij het niet met tienduizend man hetzelfde strand op. Om die reden zijn Heleen, Peter en ik gisteren naar Vlissingen geweest (heerlijk rustig op het strand, bijna geen mensen, alle tenten dicht - dat was wel jammer) en hoeven wij niet dit weekend te gaan. Het wordt stralend weer dit weekend, maar dat beleven wij dat wel in de tuin of elders hier in de omgeving. Zo ontlopen we de grote drukte, maar zorgen we wel voor frisse lucht, wat in Corona-tijden alleen maar goed kan zijn voor de longen en de rest.
    Well, stay safe and enjoy the weekend.
    Hedwig

  • 12 April 2020 - 11:17

    Monique:

    Hoi Bea en Jean-Paul,
    Na een maandje geen handen meer schudden, thuiswerken, anderhalve meter afstand houden is het best gek om te lezen dat jullie zo'n 60 mensen in 2 weken zagen. Ha, en daar zaten wij nog niet eens bij door de boerenacties richting Malieveld.
    De loopband had ik hier in Nederland nog niet gehoord, wel de rollerbank voor fietsers. Gelukkig dat wij hier nog steeds een frisse neus mogen halen. We zien en horen meer vogels dan ooit, en de Groenzoom, op wandelafstand van ons huis blijkt een waar vogelparadijsje. Vanochtend om 8uur stonden er dan ook diverse vogelaars met enorme telelenzen verdekt opgesteld terwijl wij met Rik in stevige pas rondliepen. De eerste jonge eendjes en gansjes hebben we ook deze week gespot.
    We merken dat al dat reizen ons in elk geval heeft geleerd ons te kunnen aanpassen en bij de dag te kunnen leven en dat komt momenteel goed uit. En … gelukkig hebben we de foto's/dia's nog om even weg te dromen en is de gezondheid prima.
    Wij wensen jullie alle goeds, blijf in beweging en gezond.
    Groet, Monique

  • 13 April 2020 - 12:29

    Ina Kramer-Spijker:

    Hoi Bea en Jean Paul,
    Heel leuk om jullie jaarverslag 2019 te lezen!
    Mooie foto’s en jullie hebben het goed naar je zin in Wellington!
    Het is nu denk ik ook een tijd voor bezinning over hoe om te gaan met de Corona.
    Voorlopig mogen we niet veel.
    Ik prijs me gelukkig met de rust en ruimte hier in Drenthe en mijn waardevolle contacten.
    Blijf gezond!
    Lieve groetjes ook van Loeki die heeft het verslag ook gelezen.
    Liefs Ina.

  • 12 Mei 2020 - 09:10

    Yvonne:

    Hoi Bea en Jean Paul

    Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en vooral ondernemen. Foto's zijn ook erg mooi. Zo kunnen wij ook zien hoe mooi het bij jullie is .

    Groetjes Yvonne en Anton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 648
Totaal aantal bezoekers 159138

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: