de afgelopen maanden - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu de afgelopen maanden - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

de afgelopen maanden

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

02 September 2020 | Nieuw Zeeland, Wellington

De afgelopen maanden.

In het afgelopen verslag was ik tot April 2020 gekomen, dus daar ga ik dan nu verder.

April 2020: We hadden een trip naar Hawaii geboekt, maar dat zat er helaas even niet in. Het plan was om daar mijn verjaardag te vieren. Van echt vieren van de verjaardag kwam het niet. In Nieuw Zeeland waren de COVID restricties wel net iets versoepeld, dus er kwam visite. Onze vrienden Peter en Annemieke kwamen op de koffie. Op gepaste afstand hebben we een bakkie gedaan, met zelf gebakken cake. Op nog meer afstand werd ik toegezongen door mijn vriendinnen uit Nederland. Ze hadden er flink werk van gemaakt. Verder ben ik ook zeker niet vergeten. Het is leuk om emailtjes en appjes te ontvangen.

Verder was de maand April een rustige maand. Nieuw Zeeland was in wat we hier noemen “level4” en dat betekende dat we eigenlijk voornamelijk thuis waren. Zoals in het vorige verslag al verteld, we wandelden wat in de omgeving, maar daar hield het wel mee op.

Mei 2020: Ook over deze maand valt niet zo heel veel te vertellen. Nieuw Zeeland ging naar level 3 en vrij snel ook naar level 2 Dit gaf ietwat meer vrijheden. We konden weer een bakkie koffie buiten de deur doen en op een mooie winterse dag hebben we dit gedaan in Petone. Dit gecombineerd met een wandeling langs het water aldaar. Na zes weken Johnsonville was dit een welkome afwisseling. Ook heb ik, zoals velen met mij, veel gebakken en vooral Jean-Paul heeft dit lekker opgegeten.

Juni 2020: Begin juni vond de regering dat we terug konden naar level 1. Dit betekent dat het openbare leven weer terug ging naar “normaal”, alleen de grens bleef(en is nog steeds) dicht. Voor ons betekende dit dat we weer terug naar kantoor moesten. We waren best wel aan het thuis werken gewend, dus dit was ook weer even wennen. We besloten daarom maar twee weken op pad te gaan in eigen land.

We hebben een mooie reis gemaakt, voornamelijk aan de westkant van het Noord Eiland. We kwamen zelfs op drie plekken waar ik nog nooit geweest was. Ook verbleven we bij een nicht van Jean-Paul. Dit beviel zo goed, dat we ipv 1 nacht zelfs 4 nachten zijn gebleven. Verder zijn we drie dagen in het hippie/surf oord Raglan verbleven. We kregen hier zelfs een beetje een “Hawaii” gevoel. Voor mijn ex- klm/ph collega’s, we zijn ook bij Annemarie Jens op visite geweest. Dit was erg gezellig. Kortom, het waren twee goede weken en ondanks dat het winter was hebben we ontzettende mazzel gehad met het weer. Deze trip heeft ook bewezen dat Jean-Paul best wel goed met (kleine) hondjes kan opschieten.

Juli 2020: Deze maand draaide eigenlijk voornamelijk om mij. Ik kreeg namelijk een insuline pomp. Ik ga hier verder niet veel over uitweiden. Nu, ongeveer zes weken later kan ik zeggen dat ik hier echt heel blij mee ben. Mocht je hier meer over willen lezen ga dan naar https://diabeatic.blogspot.com/

Augustus 2020: Begin Augustus zijn we heerlijk een weekendje naar de Wairarapa geweest. Dit is een mooie wijnstreek op ongeveer twee uur rijden van Wellington. Ook hier heeft Jean-Paul een nicht wonen en hier is het heerlijk verblijven. We hadden een heel goed weekend en dat was maar goed ook, want helaas, na dit weekend, openbaarden zich weer enkele Covid besmettingen in Nieuw Zeeland, dus we gingen weer terug naar level 2, dus weer wat beperkingen en ook weer werken van thuis. Gelukkig kunnen we er wel op uit en zo hebben we nog heerlijk kunnen genieten van het moois dat Wellington biedt.

September 2020: Ja, deze maand is net begonnen. Volgens de Nieuw Zeelanders begint de lente op 1 september. Hopelijk wordt het een goede lente. In het begin van het jaar hadden we wat visite uit Nederland, maar sindsdien is de logeerkamer leeg gebleven. Aankomend weekend komt daar verandering in krijgen we een vriendin uit Christchurch te logeren. Maar hierover de volgende keer meer.

Wij hopen dat het met jullie allemaal goed gaat. Dat jullie toch een fijne zomer hebben gehad, ondanks de warmte en alle andere beperkingen. Jullie zijn in ieder geval weer op de hoogte van onze beslommeringen.

Heel veel groetjes, ook van Jean-Paul

Bea

  • 02 September 2020 - 08:00

    Paul Tibbe:

    Hoi Bea en Jean-Paul,

    Ik reageer niet vaak (understatement), maar lees de verslagen elke keer met een glimlach en ook heimwee. Positief dus; ik beleef onze 3-maanden durende camperreis (inmiddels ruim 15 jaar geleden) steeds weer een beetje :)
    Gelukkig zijn jullie niet 'gepakt' door COVID-19 en blijft dat ook lekker zo. Geniet van alles en van elkaar en laat de lente maar lekker op jullie los.

    Groetjes,
    Paul

  • 02 September 2020 - 08:07

    Gerrie:

    Heerlijk om weer nieuws en foto's van NZ te krijgen. Russell en ik komen zeker terug en dromen van een eigen plek daar.
    Oei wist niet dat je diabetes nu maakt dat je aan een insulinepomp moest. Om 1 of andere reden dacht ik dat het onder controle was na het afvallen. Fijn dat deze behandeling mogelijk is en kennelijk goed aanslaat bij je!
    Onze lente en zomer was en is heerlijk, behalve van die erge hitte heb ik er erg van genoten. Ja zelfs vd regen. I merk dat als je de covid situatie accepteert voor wat het is, is het ook niet moeilijk om je aan de regels te houden. Mijn schoonmoeder is sinds eerste weekend van augustus bij ons, we hebben haar met de auto opgehaald. Ze zat vanaf begin maart opgesloten in haar appartement in de UK. Nu maken we dagelijks wandelingen samen vlak bij ons in de natuur van Pampushout.
    Het enige wat lastig is, is dat door de verplichte vrije snipperdagen, en onze lange vakantie in dec-jan, ik vanaf 1 juli nog maar 5 dagen voor de rest van het jaar heb. En ik merk dat geen echte vakantie vanaf januari lastig begint te worden.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag en foto's.
    Groeten aan Jean-Paul.
    Gerrie

  • 02 September 2020 - 09:22

    Sandra Koens:

    Hoi Bea en JP,
    Wat fijn weer wat van jullie te horen en jullie hebben weer mooie tripjes gemaakt.
    En erg fijn dat de insulinepomp zijn werk doet.
    Hier gaat alles goed. Werk nog steeds thuis vanaf maart en dat gaat waarschijnlijk het hele jaar nog wel duren en in de toekomst zullen we ook meer thuis gaan werken. Ik vind het niet erg hoor.
    Ben zelf net terug van 2 weken Drenthe, en sinds afgelopen maandag weer aan het werk.
    Geniet van de komende lente en kijk uit naar je volgende verhaal
    Groetjes aan JP

  • 02 September 2020 - 12:00

    Heleen:

    Ha Bea en Jean-Paul,
    Gezellig verslag weer en mooie foto's. Vooral die van de zee en zonsondergang! Wat leuk, Jean-Paul met dat hondje. Lijkt wel een Labradoedel ofzo. Gelukkig heb je dus een dankbare klant voor al je baksels hè Bea :-) Zo te zien zijn jullie dus nog niet uitgekeken op het Noordereiland. Ja, het thuiswerken schijnt hier in NL iedereen ook wel goed te bevallen, dus waarschijnlijk ziet de maatschappij er op dit gebied ook heel anders uit na het coronatijdperk. Qua maatregelen wordt hier overigens maar wat aangerommeld; de meeste dingen slaan nergens op, worden overal anders geïnterpreteerd en van enige uniformiteit is geen sprake. Wat e.e.a. betreft kun je op dit moment beter in Scandinavië wonen, daar waaien ze niet met alle winden mee en gebruikt de overheid tenminste zijn gezond verstand. In Zweden hebben ze nauwelijks maatregelen getroffen en daar is nog nauwelijks corona, dus misschien was het wel gewoon slimmer om dat virus zijn gang te laten gaan zodat het des te sneller uitdooft. Maar ja, dat mag je in NL eigenlijk niet zeggen. Tis maar goed dat ik niet op de socmed zit hahaha anders kreeg ik heel het land over me heen.
    Jammer van alle geplande reizen hè. Hopelijk kan er in 2021 weer wel wat ondernomen worden richting buitenland. Misschien dat ik nog een losse reis naar Sardinië boek, maar ik wacht eerst of ik mijn aanbetaling van de reisorganisatie terugkrijg en zo ja, wanneer, grrr ... In ieder geval wil ik wel eind januari weer naar Lapland. En Israël staat ook nog op de lijst. Als ik daar geweest ben wordt het voor mij voortaan: 1x per jaar naar Italië en 1x per jaar naar Scandinavië. Plus natuurlijk de nodige keertjes naar Zeeland om mijn/onze roots weer even op te zoeken. Nou, werk ze nog voorlopig en tot de volgende. Je diabetesblog volg ik ook of course.
    Groetjes,
    Heleen

  • 05 September 2020 - 18:26

    Kees Van Belzen:

    Hoi Bea en Jean Paul,
    Bedankt voor het leuke verslag en de mooie foto's !
    We hebben er van genoten.
    Binnenkort sturen we weer een update van deze kant.
    Groetjes, Kees en Marion

  • 07 September 2020 - 10:09

    Engeline:

    Hoi Bea en Jean-Paul,

    Wat een raar jaar he , zo zitten we vol met plannen en ideeen , en ineens ligt de wereld eigenlijk stil.
    Ben blij dat het in ieder geval goed gaat met jullie , ondanks een tegenslag met je gezondheid,
    Jullie gaan er toch heerlijk op uit ,zodra het kan , en genieten van het leven,Top.
    Mooie en leuke foto's weer .
    Je verhalen over NZ doen mij toch weer verlangen om er nogmaals heen te gaan , Het blijft trekken.
    Hou jullie taai , blijf gezond.
    Groetjes Engeline

  • 08 September 2020 - 20:15

    Viola:

    Hi Bea en Jean-Paul,

    Mooi dat jullie weer aan het stappen zijn, haha!
    En stel je voor dat jullie alles al gezien hadden daar! Dat kan toch ook niet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 159107

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: