September, Oktober en November - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu September, Oktober en November - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

September, Oktober en November

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

09 December 2020 | Nieuw Zeeland, Wellington

September, Oktober en November

Goed, daar was ik weer. Weer even een overzicht van de afgelopen maanden. De lente maanden hier in Nieuw Zeeland en gelukkig was het over het algemeen een mooie zonnige lente. Het vorige verslag eindigde begin September, dus hier ga ik nu verder.

September:

September begon met visite. Dat was dus echt een hele poos geleden en het was super gezellig om onze vriendin Margriet te logeren te hebben. Ik had geen stem meer van al dat kletsen.

Verder stond September vooral in het teken van mijn opkomende pensioen. Het plan was eigenlijk dat ik al eind Augustus zou stoppen met werken, maar er was geen vervanging en ik wilde graag mijn kennis toch nog overdragen en heb nog een maandje 50% door gewerkt, maar op 28 September was mijn laatste dag. Na 37 jaar werken, 10 werkgevers, 20 verschillende rollen is het nu “Bea” tijd. Ik heb natuurlijk nog lang niet de pensioen leeftijd, maar “het kan” en dus ben ik nu heerlijk aan het genieten van heel veel vrije tijd.

Eén van mijn bezigheden is wandelen, alleen of samen met Jean-Paul en/of een vriendin. We verkennen en/of herontdekken de omgeving van Wellington. Favoriet blijft de Wellington waterfront, maar ook maken we mooie wandelingen door parken hier in de omgeving. Ik geniet ook van mijn bijna dagelijkse wandeling van ons huis naar Johnsonville dorp. En dit is toch iedere keer 30 minuten omlaag en dan weer 30 minuten flink heuvel op. Dit is een mooie training.

Oktober:

20 Oktober is onze trouwdag. Onze “huwelijksreis” was naar Parijs. Om die sfeer een beetje terug te halen zijn we gaan koffie drinken bij een frans café in Wellington, koffie met een millefeuille.

Voor de maand Oktober stond al een hele tijd een familie weekend gepland. Jean-Paul heeft 3 nichten en een neef in Nieuw Zeeland. Voor dit weekend was een heerlijk groot huis gehuurd in de Hawkes Bay. Wat hadden we een geluk met het weer, echt dit was een super geslaagd weekend.

Hawkes Bay ligt aan de oost kust van het Noord Eiland. Na het weekend zijn Jean-Paul en ik nog verder getrokken en hebben het Gisborne schiereiland verkend. Hier waren we nog nooit geweest. Wat een prachtig stukje Nieuw Zeeland weer.

Op Jean-Paul zijn verjaardag waren we op de Mahia Peninsula. Uiteraard gingen we op zoek naar een leuke koffie plek, voor koffie met gebak. Maar dat was daar dus niet, maar gelukkig toch vonden we een take-away koffie en had ik zelf nog wat lekkers bij me. De leuke plek werd een mooie plek, in de duinen.

November:

De eerste week van November waren we nog heerlijk aan het rond reizen in Nieuw Zeeland. We beklommen o.a. de 800 treden naar de vuurtoren op de East Cape, het meest oostelijke punt van NZ. Verder relaxten we heerlijk “thuis” bij Jenny, de nicht van Jean-Paul.

November was ook Jean-Paul zijn laatste maand werken. Op 30 November nam hij afscheid van zijn werk bij Statistics New Zealand. Jean-Paul heeft 32 jaar gewerkt, precies 16 jaar in Nederland en 16 jaar in Nieuw Zeeland en voor een IT-er als Jean-Paul zijn dit mooie getallen. Hij heeft totaal bij 7 werkgevers gewerkt. Ook Jean-Paul is nog lang geen 67, maar wat voor mij geldt, geldt ook voor hem, “het kan”. Dus nu genieten we samen van ons “pensioen”.

Voor Kerst horen jullie nog wel van me, dus ik zeg nog niet “Vrolijk Kerstfeest”

Groetjes, ook van Jean-Paul

Bea

PS: Er zijn ook weer wat verhalen gepubliceerd op https://diabeatic.blogspot.com/



  • 09 December 2020 - 07:45

    JoSikVre:

    Leuk en gezellig verhaal Bea. Kan niet wachten tot je volgende bericht.
    Groetjes ook aan JP.

  • 09 December 2020 - 07:58

    Yvonne:

    Hoiiii. Wat leuk om je verhalen weer te lezen. Echt genieten !! En nu van jullie vrijheid genieten. Maar dat is niet zo moeilijk als ik de foto's zo zie. Groeten van hier en groeten aan JP.

    Yvonne

  • 09 December 2020 - 13:47

    Sandra:

    Hoi Bea en JP,
    Wat een heerlijke tijd hebben jullie weer gehad en wat een heerlijke tijd ligt er voor jullie. Wat fijn dat jullie al kunnen gaan genieten van jullie "pensioen". En ik weet zeker dat jullie je niet gaan vervelen en wij weer mooie verhalen gemaild krijgen.
    Geniet nu nog even van de dagen voor kerst en kijk al weer uit naar jullie volgende verhaal.

  • 09 December 2020 - 22:44

    Heleen:

    Ha Bea, gezellig verhaal weer hoor. En leuke foto's ook. Ik zie dat ze op je werk aardig afscheid van je hebben genomen. Best een grote familie daarginds. Ik zie alleen niemand die op Jean-Paul of oom Jo lijkt :-D, maar in het echt is het misschien anders dan op de foto's. Linkje van Diabeatics heb ik even gekopieerd; kijken of ik daar nog iets gemist heb. Ben zometeen naar Breda; even een koffietje doen bij mijn broer. Groetjes aan Jean-Paul en tot mails maar weer.

  • 10 December 2020 - 18:47

    Monique :

    En zo lekker met elkaar in plaats van maximaal 3 gasten op anderhalve meter. Je kan je dat al bijna niet meer voorstellen. Geniet van de komende zomer.
    Groet uit Pijnacker

  • 10 December 2020 - 19:58

    Die Tibbe ;):

    Ja hoor, maak me maar weer gek met die foto’s....;)
    Gelukkig ben ik niet jaloers aangelegd. Hmmm
    Maar goed te lezen dat jullie goed zijn voorbereid op de ‘ verdiende rust’

  • 10 December 2020 - 21:57

    Hedwig :

    Hi there,

    Beetje late reactie uit Goirle, maar ook net je verhaal gelezen. Toch gezellig, zoveel familie in de buurt. Die kant van Jo's / JP's familie kennen wij natuurlijk niet persoonlijk. Leuk dat jullie daar nog onbekende plekken vinden. Geniet van jullie pensioen. Ik mag nog even door, ook al ben ik eergisteren 65 geworden.

  • 11 December 2020 - 12:10

    Engeline:

    Hallo Bea,

    Wat goed van jullie om je bij de groep van "Pensionade.s te voegen. Heerlijk genieten van het leven , een hele goede keuze.
    Ziet er allemaal gezellig uit , met vrienden en familie zo samen. Het is te hopen dat dat hier ook snel weer kan.
    Kan alleen maar zeggen van blijf genieten , en leuk dat jullie nog steeds blijven genieten van dat mooie Nieuw Zeeland. Tot snel maar weer .



  • 16 December 2020 - 17:45

    Hans:

    Hej Bea en Jean-Paul,

    Weer dank voor de update en ik ben zeker niet de eerste die reageert, ha, ha. De studie neemt veel(teveel) tijd in beslag. Nog maar 7 maanden zullen we maar denken.
    Ik dus nog niet met pensioen en jullie wel. GENIET. Goh, wij dachten te werken tot we 40 waren .. das ni zo goed gelukt, ha, ha. Maar in 2021 gaan we waarschijnlijk naar een betere verdeling. Genoeg over ons .. was weer lekker om even de highs/lows mee te krijgen uit een corona vrij land. Hier in NL hebben we er wat meer problemen mee.
    Lockdown groet ...

  • 29 December 2020 - 12:42

    Sandra:

    Ha Bea en JP, wat fijn dat jullie met pensioen kunnen gaan!
    En heerlijk te lezen dat jullie zo genoten hebben de laatste maanden van het mooie weer, familie en de bijzondere wandelingen.
    Geniet van alle bijzondere plekjes van NZ de komende maanden!
    Kerst inmiddels voorbij in de lockdown, nu op naar oud&nieuw en dan hopelijk geen verlenging 19 jan. Dikke knuffel uit Aalsmeer, Gr Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1180
Totaal aantal bezoekers 159172

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: