Een weekendje Takaka - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Een weekendje Takaka - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Een weekendje Takaka

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

26 April 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Het was weer tijd om er een weekendje tussenuit te gaan. Het was dan ook
al weer 4 weken geleden!!

Eerst even een update. Onze verhuizing is namelijk even uitgesteld. De verhuurder moest nog onderhoud plegen. Nu verhuizen we over 2 a 3 weken en hopelijk valt dit dan gelijk met de aankomst van onze spullen.

Dan nu ons tripje. Donderdag zijn we direct na het werk vertrokken. We hadden de ferry van 17.30 en die was om 20.30 op het zuid-eiland. We hebben die nacht bij Sue, een nicht van JP, gelogeerd. Op vrijdag zijn we
naar Takaka gereden. Jullie kunnen je, als trouwe lezer van deze website, misschien herinneren dat wij hier tijdens de vakantie ook geweest zijn. Het was prachtig weer. Ja, we hadden weer enorme mazzel. Na een kop koffie op een terras in Nelson zijn we naar Rabbit Island gereden. Dit schiereilandje ligt op ongeveer 20 kilometer van Nelson en we hebben hier heerlijk een uurtje in de zon op het strand gezetten. Vandaaruit doorgereden naar Takaka.

Zaterdag zijn we naar de Farewell Spit gegaan. Ook dit was een herhalingsbezoek maar zeer de moeite waard. Eerst hebben we bij het visitors centrum genoten van het prachtige uitzicht ( een koffie ) en
daarna hebben we een wandeling gemaakt naar Wharariki Beach. Tijdens de vakantie konden we de "arch rock" niet vinden. Nu hebben we een andere wandeling gemaakt en die komt uit op het strand met direct uitzicht op
deze rots. Een echt "wauw" moment. Ook nu was het weer heerlijk weer en we hebben wederom zitten genieten van het prachtige uitzicht.

Zondag zijn we terug gegaan naar het Abel Tasman National Park. We zijn vanuit Takaka naar Totaranui gereden. Een ritje van ongeveer een uur over een onverharde weg, maar zeker de moeite waard. De stranden bij Totaranui ( en in het hele Abel Tasman NP ) zijn prachtig. We hebben een stuk
gelopen van de track. Ik wil echt niet overdrijven of jullie jaloers maken
maar het weer was nog beter als de dagen er voor, dus het was dubbel genieten. Heerlijk langs het water lopen over de goudgele stranden met daarbij een strak blauwe lucht, wat wil je dan nog meer. We zijn van
Totaranui naar Awaroa gelopen. We wilden naar de Awaroa hut gaan, maar het
tij liet dit niet toe. Maar liefst 6 uur lang hebben we genoten van de prachtige natuur. Nu moeten we alleen nog het stuk lopen van Awaroa Hut naar Bark Bay en dan hebben we de Abel Tasman track toch gelopen. Dit zullen we zeker de volgende keer doen als we weer naar Takaka gaan. Want dat we daar nog eens komen is een ding wat zeker is.

Gisteren, maandag 25 april, was het hier Anzac day, een nationale feestdag. Niet dat we hier veel van gemerkt hebben maar het was voor ons een extra vrije dag. Deze dag hebben we gebruikt om weer terug te komen
van Takaka naar Wellington. Daar onze boot pas om 21.30 ging hadden we nog
een hele dag. De middag hebben we gebruikt voor familiebezoek in Blenheim.

Jullie zullen begrijpen uit dit verhaaltje dat het een zeer geslaagd weekend was. Nu zijn we weer gewoon aan het werk. Maar de volgende trip is al weer gepland. Dat zal het noorden van het Noord-eiland worden. Dit is "pas" over 6 weken. Eerst even verhuizen.

Tot het volgende bericht,
Jean-Paul en Bea

• 26 April 2005 - 11:28

Sandra O Te Z:

Hoi Bea en JP,
    Wat een geweldige trip hebben jullie weer gemaakt! En een schitterende foto's! Wel heel vervelend hoor om verplicht het eiland zo te verkennen. Maar ja, je moet toch een beetje inburgeren he.
    Zo Bea, het lijkt wel of je gewoon bij BZK zit te werken, alleen het uitzicht is "iets" anders. Oh ja, als je nog een baantje zoekt, op het Serviceplein hebben ze nog iemand nodig voor een tijdje. En ik heb ook wel weer een stapel liggen waar je me mee kan helpen. Mag je hier ook weer van het schitterende uitzicht genieten.
    Hier gaat alles goed. Het mooie weer zit er ook weer een beetje aan te komen. En ook weer lekker de vrije dagen (bevrijdingsdag, pinksteren).
    Nou Bea en JP, we spreken elkaar wel weer.

Groetjes en een dikke kus
    Sandra

• 26 April 2005 - 15:05

Patrick:

Gaaf hoor zo n weekendje weg,het ziet er allemaal schitterend uit.Wij gan volgende maand weekendje Texel......
    Mooi uitzicht vanuit je kantoor Bea!

• 26 April 2005 - 20:37

Engeline:

Jaja, zoals ik al eerder schreef, jullie leren het land beter kennen dan Nederland, prachtige foto,s komt me wel wat bekend voor, maarja ben dus ook 2x op het zuider-eiland geweest. nou geniet er maar van, ben echt niet jaloers hahaha,het weer was heerlijk hier, nu een klein dipje en met Koninginnedag wordt het weer fijn, veel succes met de verhuizing en tot horens

• 04 Mei 2005 - 06:45

Monique Meulstee:

Hoi Bea, eindelijk eens ingelogd op jullie prachtige site. Heerlijk om te lezen dat jullie genieten van jullie leven down under. Nieuwe job, nieuw huis,lekkere uitstapjes. Het begint alweer te kriebelen om N-Zeeland weer eens te bezoeken...Maar ja, die lange vlucht he!
    Vanaf nu zal ik regelmatig even digitaal op bezoek komen op deze prachtige site. Groeten vanuit een regenachtig Holland. Waar we overigens afgelopen weekend prachtig weer hadden en een oranje Koninginnedag. Rik vond vooral de botsauto's prachtig om te zien. Bart genoot van de springkussens en ik van de illusionistenshow (ik begreep er natuurlijk weer niets van!).

• 04 Mei 2005 - 09:16

Miranda:

hai jp en bea,
    alles goed? ik las jullie berichtjes en jullie zijn lekker aan het genieten van al het moois van nieuw zeeland. wauw inderdaad. ik voel veel romantiek. geniet van de omgeving en van elkaar. groetjes miranda

• 04 Mei 2005 - 14:20

Sandra M.:

Ha Bea en JP, eindelijk heb ik dan de site gevonden.. pfff en ben helmaal onder de indruk van de foto's van jullie weekndje weg! Helemaal geweldig wat is Nederland dan kneuterig.. ben net wakker moet nog 2 nachtjes werken en dan weekend ... ga eens hard nadenken waar ik dan eens naar toe kan gaan... wordt van noordwijk aan zee. Succes met de verhuizing!.

• 08 Mei 2005 - 12:26

Anne-Marie Van Der Breggen-Dikkerboom:

Hai Bea,

Dit is langeleden, weet je het nog, schiphol KLM?
    Ik hoorde van Ellen de Groot en Sandra Mulder, dat jij en Anne-Marie Jens inmiddels in Nieuw-Zeeland wonen.
    Wij zijn net 2 weken terug. En inderdaad ook midden in het emigratie proces. Wij richten ons op de bay of Plenty, omgeving Tauranga. Ik zou het leuk vinden, om eens van gedachten te wisselen via de mail. Ons mail adres is rvanderbreggen@wanadoo.nl
    Ons reisverslag staat op www.robinenann.waarbenjij.nu.
    Erg leuk om jullie dagboek te lezen!
    Ik hoop van je te horen.

Groetjes Anne-Marie