Wandelen in Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Wandelen in Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Wandelen in Wellington

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

29 Augustus 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Ik zie net dat het al weer een maand geleden is dat ik deze website geupdate heb. Ja, het lijkt of leven hier in Nieuw Zeeland al gewoon begint te worden, maar dat is zeker niet zo. We genieten nog steeds iedere dag.

De winter loopt op zijn eind en dat betekent vooral dat de temperatuur al weer wat aan het stijgen is. We mogen zeker niet klagen over de Wellington Winter, maar nu het dus iets warmer wordt is het toch wat prettiger om er op uit te trekken in het weekend. En daar gaat dit stukje over.

Ik heb twee boekjes gekocht met wandelingen in de omgeving van Wellington. Totaal zo'n 75 wandelingen dus we kunnen vooruit. We hebben de Eastern Walkway gelopen en zijn aan de Northern Walkway begonnen.

The Eastern Walkway.
Deze begint in een buitenwijkje van Wellington, Seatoun. Hier zijn we met de bus naar toe gegaan. De route loopt eerst beneden langs de baai ( Breaker Bay ) en terug boven over de heuvel. Het mooie van deze wandelroute is, is dat je constant zicht op het water hebt. We hebben meer dan 4 uur gewandeld en genoten van de ruige natuur. Je zou zo vergeten dat je maar op 15 minuten van down town Wellington zit.

The Northern Walkway.
Een iets zwaardere klus, vandaar dat we pas halverwege zijn. Deze wandeling begint bij het eindpunt van de kabelbaan
( http://www.wellingtonnz.com/cablecar/ ).
Eerst door de Botanische tuin weer naar beneden, om vervolgens de Tinakori Hill weer op te gaan. Het hoogste punt van deze heuvel is 255 meter. Dit was een stevig klimmetje.
De wandeling vervolgde met een afdaling de Ngaio Gorge in. Hier besloten we om de klim naar Mt Kau Kau maar even uit te stellen. De klim naar het hoogste punt in de omgeving van Wellington ( 435 meter ) wordt de volgende keer gedaan. We vervolgden onze weg door de gorge en dit was ook zeer zeker de moeite waard. Een wandeling van 5 uur deze keer. Wordt vervolgd......

Hawaii en stappen in Wellington.
Ja, wat heeft dit met elkaar te maken. Nou eigenlijk heel eenvoudig. JP was een weekje naar Hawaii en ik heb de bloemetjes buiten gezet in Wellington. Maar ik heb me wel gedragen hoor!!

Zoals velen van jullie misschien wel weten is JP een echte "Hawaii fan". Vrienden vanuit Nederland waren daar en dit was een mooie kans om weer eens naar Hawaii te gaan.
Hij heeft verschillende bustochten naar alle uithoeken van het eiland Oahu gemaakt en ook genoten van de heerlijke cocktails en supergave zonsondergangen.

Er staat ook weer een uitstapje op het programma. Over twee weken gaan we "the Wairapa" verkennen. Een gebied op ongeveer twee uur rijden vanuit Wellington. Dus het volgende verslagje zal niet zo lang op zich laten wachten.

Tot dan,
Groetjes
Jean-Paul en Bea

• 29 Augustus 2005 - 20:56

Engeline:

Heerlijk,die omgeving,dat nodigt gewoon uit om erop uit te trekken.

• 30 Augustus 2005 - 05:47

Sandra O Te Z:

Hoi Bea en JP,
    Wat hebben jullie het daar toch mooi zeg. Zulke uitzichten heb je hier niet hoor. En al helemaal niet de temperaturen. Alhoewel het hier op het ogenblik heerlijk weer is. Hartstikke leuk dat jullie er zo op uittrekken. Tja, je moet toch wat doen in je vrije tijd he. Haha. Wel ja, ook nog een tripje naar Hawaii. Nou, groot gelijk hoor. Je moet overal van genieten.
    Ik vind het hartstikke leuk dat jullie in december naar Nederland komen. Kunnen we een keertje afspreken. Even bijbeppen.
    Nou luitjes, ik wens jullie weer heeeeeel veel plezier daar en tot horens maar weer.
    Groetjes
    Sandra

• 31 Augustus 2005 - 18:39

Patrick:

Bea,
    Mooie fotos maar eerlijk gezegd lijkt t wel zomer bij jullie.Korte broek en bloemen en zon!Ik net 2 dagen gefietst langs de Maas met mooi weer!
    Vriest t daar wel eens?
    Groet Patrick