zomer in Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu zomer in Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

zomer in Wellington

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

23 Januari 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Ik hoor dat er in Europa een koufront overkomt en dat Friesland in rep en roer is vanwege misschien wel weer een elfstedentocht. Ik hoop voor iedereen die van schaatsen houdt dat de ijzers uit het vet kunnen, maar persoonlijk ben ik heel blij dat we hier mooi zonnig zomer weer hebben. Uiteraard met wind, maar dat hoort er in Windy Wellington nu eenmaal bij.

Wij hebben er weer twee vrije weekenden op zitten sinds we thuis zijn. Beide weekenden zijn we veel buiten geweest en hebben we flink gelopen. We zijn namelijk in "training' maar daarover zo meer.

Southern Walkway. ( 14-15 Januari )
Enkele weken geleden waren we aan de Southern Walkway begonnen. Een wandeling door verschillende wijken van Wellington en over een heuvelrug waardoor je iedere keer weer een mooi uitzicht over de stad hebt. Deze wandeling hebben we in het eerste weekend dat we weer terug waren afgemaakt.
Beginnend bij de wijk Newtown. Daar hier ook de dierentuin is, kwamen we plotseling zebra's, hyena's en apen tegen. Gelukkig achter een hek, maar zo zie je nog eens wat.
De wandeling eindigde bij Houghton Bay. Dit bleek een zeer populaire plek te zijn bij de surfers. Om weer bij een bushalte te komen moesten we langs het water van de baai terug lopen. Dit is en blijft altijd weer genieten. Al met al waren we zo'n 4 uur in de volle zon geweest en dat had een ietwat te gezonde kleur tot gevolg.

Visite uit Nederland ( 20 tm 23 Januari )

Dit weekend kregen we bezoek uit Nederland. Een nicht van JP, Thea en haar man, Harry zijn 4 weken in NZ en konden zodoende een weekendje bij ons zijn. Op vrijdagavond haalden we ze van de ferry. Direct een terrasje gepakt en zo konden Harry en Thea kennis maken met het goede leven in Wellington. Verder lekker gegeten en genoten van de levendigheid op Courteney Place. Op zaterdag hebben we ze mee genomen Mount KauKau op. Hier heb je toch het mooiste uitzicht over Wellington en omgeving. Het is een stevige klim maar absoluut de moeite waard. Dit vonden Harry en Thea ook. Na de wandeling hadden we toch zeker een kop koffie met wat lekkers verdiend en waar kan dit beter als in de Cuba Mall. Verder was Wellington in de ban van de Xtreem sporten dit weekend. Wij zijn nog gaan kijken bij "waterjumping" een moderne versie van "fiets'm derin". Harry en Thea maakten wel iets unieks mee wat wij hadden nog nooit zoveel mensen in Wellington gezien. Op zondag vertrokken Harry en Thea weer naar de familie op het Zuid-Eiland.

Otari Wilton's Bush.
Wij hadden een driedaags weekend, dus wij konden vandaag nog op pad om weer een nieuw stukje Wellington te gaan verkennen. In 1 van mijn wandelboekjes had ik gelezen over Otari Wilton's Bush. Een natuurgebied op 5 kilometer van de stad. Met de bus hier naar toe gegaan en meer dan 3 uur door de bossen gelopen. Heuvel op en heuvel af. Ook dit was zeker de moeite waard om gezien te hebben.
Na de wandeling nog heerlijk in het zonnetje gezeten ergens aan de waterfront. En om het perfecte weekend af te sluiten hebben we ons zelf getrakteerd op een etentje op een terras van een Ierse pub.

Ik denk dat jullie nu allemaal wel stikjaloers zijn of zal ik toch nog even verder gaan. Zal ik nog even vertellen over de concerten die iedere dag gehouden worden in de botanische tuin. Ik moet dan ook wel eerlijk vertellen dat ik pas bij 1 concert geweest ben en dat ik het halverwege wel erg koud kreeg. Maar die avond daarna waren JP en ik onderweg naar de supermarkt en plotseling hoorden we Jazz muziek. Dit bleek een gratis concert bij het Te Papa museum te zijn en dit was toch wel echt genieten. Gelukkig kan je in Wellington tot zeer laat boodschappen doen!

Als afsluiter voor vandaag wil ik even melden waarvoor we in training zijn. We gaan namelijk over twee weken de Tongariro Crossing lopen. Een eendaagstrack door het Tongariro National Park. http://www.doc.govt.nz/Explore/001~National-Parks/Tongariro-National-Park/index.asp
Hier kunnen jullie vinden wat we gaan doen.
Over twee weken dus weer meer.

Goed tot zover,
Heel veel groetjes, ook van JP
Bea

  • 23 Januari 2006 - 12:16

    Jolanda Sikkema-Vredenburg:

    Hoi Bea, wat een heerlijk leven hebben jullie daar toch, ik word inderdaad bijna jaloers. Gelukkig heb ik vorige week op de baan in Alkmaar geschaatst dus van mij mag de ijspret komen, maar ben bang dat we daarvoor naar Groningen of Friesland moeten. Volgens teletekst is morgen de eerste schaatstocht in Noord Laren in Groningen.
    Nou groetjes,
    Jolanda

  • 23 Januari 2006 - 19:18

    Patrick:

    Zo te lezen zijn jullie weer helemaal geacclimatiseerd in NZ.Jammer dat we elkaar niet gezien hebben in NL.Hier inderdaad prachtig winterweer,vandaag lekker in de AW-duinen gestruind.

  • 23 Januari 2006 - 20:08

    Annemarie Jens:

    Wanneer trekt JP eens die lange broek uit. Echte NZ lopen de hele zomer en sommige ook nog de winter in korte broek. Leuke wandelingen maken jullie. Ik verheug me erop als de kinderen groot zijn, om ook eens wat meer te gaan doen dan strand, speeltuin. We maken veel gebruik van jullie picknick mand deze zomer. Wat ben ik blij dat wij hier wonen.
    Groeten vanuit een, vandaag, regenachtig Hamilton, Annemaiie

  • 23 Januari 2006 - 22:22

    Marja & Cees.:

    Hoi Bea en JP.
    Het houd niet op met jullie, de ene mooie wandeling na de andere en van het ene concert in het andere.
    Iedere keer dat ik jullie verslagen lees krijg ik de indruk dat jullie alleen buiten leven.
    Het lijkt mij heel mooi en er is genoeg te beleven.
    Dat is natuurlijk ook het voordeel om in een stad te wonen, je loopt de deur uit en er is meestal wel wat te doen.
    De foto's zijn ook erg leuk, wat wel opvalt zijn de bruine benen van JP. Daar krijg je gewoon lasogen van>(Grapje JP)
    Lekker gevoel lijkt mij om na terugkomst uit Nederland, waar jullie toch niet al te mooi weer gehad hebben, lekker midden in de zomer terug te komen, lekker warm en de korte broek weer aan.
    Hier is het momenteel lekker koud, 's nachts 7-10 graden vorst en overdag om het vriespunt, vandaag worden de eerste schaatswedstrijden op natuurijs alweer verreden.
    Is ook wel lekker hoor, strakke blauwe lucht en lekker koud, kun je fijn in wandelen.
    Hier gaat het vrij matig, Marja is gauw erg moe en kan daardoor niet veel doen, ze rust veel en krijgt twaalf weken achtereen eenmaal per week Eprex toegediend = Epo (bloeddoping) om haar bloed weer op niveau te brengen.
    Zelf word ik 1 Febr. geopereerd aan mijn schouder. Wacht ik al maanden op, dus eindelijk.
    Zo jongens dit was weer even een berichtje uit de flat.
    Wij blijven jullie volgen en houden kontakt.
    Dikke pakkert en stevige poot.
    Cees.

  • 24 Januari 2006 - 06:56

    Sandra O Te Z:

    Nou nou, wat een mooie foto's weer. Jullie zitten daar echt niet stil he. Jullie hebben gelijk ook. Lekker genieten! Ik ben inderdaad wel wat jaloers hoor. So wie so op het weer. Het is hier maar koud. Brrrrr. Maar nog even en het is hier weer lente. Ik vind het elke keer weer leuk om een verhaal van jullie te lezen en hoop er nog heeeeel veel te lezen. Gezellig hoor.
    Nou Bea en JP, ga maar goed trainen voor de Tongariro Crossing. Heel veel plezier nog en tot het volgende verhaaltje.

    Groetjes en een dikke kus
    Sandra

  • 12 Februari 2006 - 20:21

    Wim Bakker:

    Jullie verhalen blijven steeds even ionteressant en lezenswaard. Knap hoor!
    Ik heb meteen de Tongariro crossing op de Times atlas opgezocht (en gevonden natuurlijk).
    Het landschap doet erg Hawaiiaans aan. Maar dat is natuurlijk ook wel te verwachten. Geweldig, hoe jullie werk en pleasure combineren!
    En: niet te vergeten: anderen daarvan mee laten genieten!
    Een bos lof!
    Groeten van Lenie!

    Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 159359

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: