Naar Blenheim - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Naar Blenheim - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Naar Blenheim

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

12 Maart 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Het is al weer een paar weken geleden, maar ik wil jullie ons tripje naar het zuid eiland van begin Februari toch niet onthouden.

Vorig jaar waren we al een paar keer naar de familie van Jean-Paul in Blenheim gegaan, maar om optimaal gebruik te maken van de tijd namen we toen een ferry op vrijdagavond direct na het werk, wat betekende dat we niet konden genieten van de mooie tocht door de Marlborough sounds. Nu vertrokken we op zaterdagochtend en zoals vaak waren de weergoden ons goed gezind en konden we genieten van een prachtige overtocht.

De zaterdagmiddag hebben we gebruikt om bij de praten met de familie en we zijn ook nog even het stadje Blenheim zelf in gelopen, maar dat is op zaterdagmiddag net een spookstad.

Op zondagmorgen zijn we een wandeling gaan maken door het Withers Hills Farm Park. Dit is een natuurpark in de landbouw gebieden rondom Blenheim. We hebben een wandeling gedaan van ongeveer 3 uur. Daar de wandeling door weilanden ging moesten we vaak een hekje over en ook uitkijken voor de "vlaaien".

Op de top, op 422 meter, hadden we een prachtig uitzicht. We hadden zicht op, de zee, de vallei met daarin Blenheim, de weilanden en de Southern Alps. Het was weer een mooie wandeling en weer eens een totaal ander decor.

S'middags heeft Jean-Paul zich even heel nuttig gemaakt door zijn nicht Sue te helpen met het wassen van haar auto.

We hadden de Ferry van 22.00 uur weer terug van Picton naar Wellington. Het was een rustige overtocht en om 01.00 arriveerden we weer in Wellingon. Slapen heb ik de volgende dag op mijn werk maar gedaan, want het was zo natuurlijk wel een kort nachtje.

Misschien was het jullie al opgevallen, maar daar mijn fotobudget op is, heb ik wat fotos bij andere verhaaltjes weg moeten halen. We zijn aan het kijken hoe we dat weer kunnen aanvullen. Ik ga er nu weer wat fotos van dit tripje opzetten in ieder geval.

En dan volgt er zo ook nog een verhaaltje over wat andere activiteiten van de afgelopen weken.

Groetjes
Jean-Paul en Bea