berichtje uit Egypte - Reisverslag uit Alexandrië, Egypte van Bea Tourne - WaarBenJij.nu berichtje uit Egypte - Reisverslag uit Alexandrië, Egypte van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

berichtje uit Egypte

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

31 Maart 2006 | Egypte, Alexandrië

Hallo Allemaal,

We zijn nu in Egypte aangekomen. Gisteren eigenlijk al. Het duurde maar liefst 3 uur om de grens tussen Libie en Egypte over te komen.

De zonsverduistering was SUPER. Midden in de woestijn. Misschien hebben jullie er iets van op TV gezien. Libie was trouwens zowiezo echt geweldig. Ik zal als we weer thuis zijn een uitgebreid verslag schrijven, maar ik wil jullie vast meegeven dat we echt als VIP's zijn behandeld en de mensen lieten ons echt merken dat ze blij waren dat er eindelijk weer toeristen in hun land mogen komen.

Van Egypte gaan we niet zo veel zien. We zijn nu in Alexandrie en gaan morgen naar Cairo. Uiteraard zullen we de pyramides gaan bekijken. Daar we met de bus zijn zien we wel heel veel het normale leven. Maar ook hier kom ik later op terug.

Als echte Nederlanders zijn jullie uiteraard nieuwsgierig naar het weer. Nou dat is goed. Gemiddeld 20 graden en zon, behalve vandaag dan.

Goed, over 4 dagen zijn we weer in Nieuw Zeeland en dan gaat JP snel de PC Server repareren zodat de gewone mail weer werkt en ik ook fotos op de site kan zetten.

Tot dan en bedankt voor jullie reacties, altijd leuk.

Heel veel groetjes,
Jean-Paul en Bea

• 31 Maart 2006 - 19:23

Patrick:

Gaaf dat Libie zo goed bevalt,ben wel benieuwd naar jullie avonturen.En keken jullie met vele anderen naar de verduistering?
    Fijne dagen in Cairo

• 31 Maart 2006 - 19:37

Annemarie Jens:

Ik zag op TVN1 news beelden van mensen die in de woestijn in egypte aan het kijken waren. Kon jullie niet herkennen. kwam zeker door die leuke brillen en iedereen lag op zijn rug op de grond. Hopelijk zijn jullie niet ziek geworden in Egypte (de vloek van de farao)Goeie reis terug. Het is hier ook nog steeds zeeeeeer mooi weer!

• 01 April 2006 - 11:24

Hedwig:

Hallo Bea en JP,
    We hebben ook naar jullie uitgekeken op de tv, maar niet gezien. Hebben alle beelden van de zonsverduistering live kunnen volgen en zelfs hier in NL nog een 'hapje' uit de zon kunnen zien vanaf kwart voor een.
    In Cairo mag je beslist het Egyptisch museum niet missen. Ik heb er af en toe met tranen in de ogen naar al het moois staan kijken. Rondom de piramides is het fiks toeristisch. Voor fotomomenten moet je echt wat andere bezoekers wegschoppen of veel geduld hebben. Wel, dat zal jullie wel lukken.
    Veel plezier nog en goede reis naar Kiwiland.
    Groetjes
    Hedwig

• 03 April 2006 - 04:07

Robin En Anne-Marie Van Der Breggen:

Fijn dat het jullie zo goed gaat en leuk om het zo te volgen! Geniet er nog even van! We kletsen met pasen wel bij!
    Alvast een goed vlucht terug!!!!!!!!

• 04 April 2006 - 01:53

Engeline:

Geweldig, dat jullie de zonsverduistering zo mooi hebben kunnen meemaken, ik helaas niets gezien, snik snik.Wacht met smart op de mooie foto's

• 07 April 2006 - 08:45

Monique Meulstee:

Hoi Bea en JP, dan hebben wij die grensovergang met onze VW bus toch niet slecht gedaan (3 uur- tijdens de lunchtijd)Ze vielen natuurlijk wel voor de blonde koppies en blauwe ogen van Bart en Rik...

• 07 April 2006 - 08:45

Monique Meulstee: