Naar Christchurch - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Naar Christchurch - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Naar Christchurch

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

25 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Ik hoop dat jullie allemaal gezellige kerstdagen gehad hebben en dat jullie het nieuwe jaar goed begonnen zijn. Hopelijk heeft niemand stormschade.

Wij zijn het nieuwe jaar rustig begonnen. Maar na 3 weken in 2007 vonden we het wel weer eens tijd voor een tripje. De eerste feestdag, Wellington Day, betekende een weekend van 3 dagen, dus een mooie gelegenheid.

Het was al weer bijna een jaar geleden dat we met de ferry naar het Zuid Eiland waren geweest. Dit is en blijft een prachtige tocht, dus daar begonnen we dit weekend mee. We moesten wel vreselijk vroeg op. De wekker stond om 05.00, maar goed ik zal niet klagen.

Rond 10.00 waren we in Picton. Picton is 1 van onze favoriete stekjes in NZ, altijd gezellig en veel terrasjes om onze favoriete Cafe latte te nuttigen. We hebben 3 uur in Picton doorgebracht want we continueerden onze trip met de trein, van Picton naar Christchurch. Dit is een treintrip van ongeveer 5 uur. En een hele mooie treintrip. Het grootste gedeelte van de reis rijdt de trein direct langs de zee. Het was helaas iets bewolkt maar evengoed was het prachtig.

Rond 19.00 kwamen we in Christchurch aan. Hier verbleven we bij, jawel, nog een ex PH KLM collega, Deanne Raike en haar man. Zij wonen in een zeer groene en rustige wijk van Christchurch. Er viel heel wat bij te kletsen en het was erg gezellig.

De zondag hadden we om Christchurch her te ontdekken en ik kan niet anders zeggen dat het me erg goed bevallen is. Wij waren tijdens onze vakantie in 2004 een aantal dagen in Christchurch geweest en toen vond ik het eerlijk gezegd een beetje saai, maar zo in de zomer maanden is het erg gezellig.
Na een rondritje langs wat baaien en door de heuvels in de buurt van de stad, werden we in het centrum van Christchurch afgezet. Iedere zondag is er een arts and craft market en hier zijn we met onze wandeling begonnen. Via de botanische tuin kwamen we uiteindelijk op het grote plein terecht en hier hebben we een heel poos heerlijk mensen zitten kijken.

S'avonds hebben we samen met Deanne en Simon geBBQ-d. Helaas was de temperatuur van 28 graden geduikeld naar ongeveer 18, dus buiten eten zat er even niet in.

Op maandag zijn we met een huurauto teruggereden naar Picton. De huurauto was meer een huurbus. We hadden namelijk een "relocation" gehuurd. Dit is een auto die moet worden teruggereden. Niet alleen was het gratis, op de benzine na, uiteraard, maar ook weet je van te voren niet wat voor een auto het is. We hadden dus een 7 persoons van. Jullie begrijpen dat wij dit wel erg "cool" vonden.

De reis was wederom er mooi. Het was nu wel een dag met een strak blauwe lucht. De weg gaat ook veelal langs het water, dus het was echt puur genieten. We hebben in Kaikoura geluncht. Dit is echt wel een strandplaatsje met een relaxt sfeertje.

De leukste stop onderweg was bij een zeeleeuwen colonie. Gewoon vanaf de weg zie je die beesten liggen en niet een paar, nee gewoon niet te tellen zoveel.

Onze laatste stop was bij de familie in Blenheim. Altijd leuk om even langs te gaan als we in de buurt zijn.

Om 19.00 gingen we weer met de ferry terug. De ferry had iets vertraging, maar dat was in dit geval een geluk bij een ongeluk want hierdoor konden we getuige zijn van een prachtige zonsondergang in de Marlborough Sounds.

Het was weer een enorm geslaagd weekend.
Geniet van de fotos en tot het volgende verhaal.

Jean-Paul heeft ook een engels verhaal geschreven over ons weekend. Hij gaat nog iets meer in op de details van de treintrip. Een aanrader om ook te lezen. Ook staan hier nog wat andere fotos.
www.nzbeajp.blogspot.com

Groetjes, uiteraard ook van Jean-Paul

Bea

• 25 Januari 2007 - 08:45

Jolanda S Te K:

Hoi Bea en JP, klinkt weer heerlijk en wat zien jullie foto's er weer geweldig uit.
    Groetjes,
    Jolanda

• 25 Januari 2007 - 18:15

Winifred:

goed begin van 2007, zo'n leuke trip.
    groetjes Winifred

• 25 Januari 2007 - 20:38

Sandra M - Aalsmeer:

Weer een mooie trip! Leuk te zien en te lezen dat het goed gaat met Deanne. Gelukkig geen stormschade, althans maar 1 dakpan eraf en zelf er weer op kunnen zetten. Mail snel!
    Gr Sandra

• 26 Januari 2007 - 06:50

Sandra O Te Z:

Hallo Bea en JP,
    Dat ziet er weer heel goed uit. En dan weer schitterende foto's erbij. Hartstikke leuk dat jullie ons nog steeds op de hoogte houden.
    Groetjes Sandra

• 12 Februari 2007 - 06:08

Robin En Anne-Marie:

Hi kiwi's,

Dank voor de berichten op onze site, jullie zijn altijd trouw. leuk te lezen waar jullie weer zijn geweest. We blijven jullie volgen.

Groetjes,

Robin, Anne-Marie en kids.

• 20 Februari 2007 - 12:20

Miranda:

ziet er gezellig uit. leuke treinreis en mooie zonsondergang. groetjes:)

• 22 Februari 2007 - 08:03

Miranda:

heb net een stukje gelezen op de engelse website. daar staat dat je niet echt nederlands eten mist. misschien kan ik wat lekkers opsturen. want stroopwafels enzo zullen ze wel niet hebben:)