5 weken Euopa deel 2 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu 5 weken Euopa deel 2 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

5 weken Euopa deel 2

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

27 Mei 2007 | Duitsland, Berlijn

Hallo Allemaal,

Hoe is het ermee? Hebben jullie allemaal genoten van de vrije dagen? Altijd pretig die “verplichte” feestdagen. Hier in NZ kennen we geen Hemelsvaartsdag en Pinksteren, maar genoeg andere feestdagen. Volgende week komt er weer eentje, dan vieren ze hier Koninginnedag, maar absoluut niet te vergelijken met 30 april.

Zoals beloofd zou ik nog een stukje schrijven over onze tweede week van de camper vakantie.

Duitsland

Vanuit Echternach reden we richting de Bodensee in het zuiden van Duitsland. We hadden geen idee hoelang we er over zouden doen. We hadden een route door Frankrijk en het Zwarte Woud gekozen en dachten dat we in het Zwarte Woud ergens een camping op zouden gaan zoeken. Maar het verliep allemaal heel voorspoedig en in de middag bleek dat we de Bodensee makkelijk in 1 dag konden halen.

Aan de Bodensee aangekomen zagen we vanaf de weg een camping aan het water liggen. Dat leek ons wel wat en we besloten deze camping maar eens op te gaan zoeken. Een hele goede beslissing. We hadden een perfecte plek, eerste rij aan het water. Het was echt een super stek. Uiteraard hadden we ook enorme mazzel met het weer. Het was puur genieten, zeker met iedere avond een prachtige zonsondergang.
Mocht je een plek zoeken aan de Bodensee, dan kunnen wij deze camping zeker aanbevelen www.camping-seeperle.de

Overdag hebben we diverse tripjes gemaakt. Zo zijn we met een bootje naar Inzel Mainau gegaan. Inzel Mainau leek wel de Keukenhof, tulpen in allerlei kleuren. Ook hebben we een dagtocht naar Zwitserland gemaakt. Eerst met een bus naar Friedrichshaven en daarna met een ferry naar Romanshof. Romanshof is echt ongezellig, zeker op een Zondag. Maar we hebben een trein gepakt naar St Gallen en dit is zeker de moeite waard.

Verder hebben we de stad Konstanz bezocht, maar vooral hebben we genoten van onze plek op de camping en het heerlijk buiten leven met de gemakken van onze camper.

Na 4 dagen Bodensee was het helaas tijd om weer richting Nederland te rijden want de camper moest bijna weer worden ingeleverd. In 1x terug rijden vonden we iets te ver, dus we hadden bedacht om naar Cochem aan de Moezel te rijden. Zo gedacht zo gedaan. In Cochem vonden we ook weer een camping aan het water. Wederom een perfect plekje. We zijn twee nachten in Cochem gebleven en hadden dus 1 dag om ons te vermaken in Cochem. Dit is prima gelukt. Het was een dag met van alles wat, een ritje met een kabelbaan, een tochtje met een boot en uiteraard een terrasje met “kaffee und Kuchen”

Veel te snel zaten de 14 dagen erop. Op Donderdagavond waren we weer in Soest. Het laatste avontuur was het wassen van de camper en daarna moest ie weer worden ingeleverd.

Ik hoop dat jullie deze avonturen zo ook weer een beetje meebeleefd hebben.
Volgende week volgt er nog een verhaaltje over ons weekendje in Australie.
Ondertussen werken Jean-Paul en ik ook gewoon. Mijn nieuwe baan als secretaresse in het ziekenhuis bevalt me prima en ook Jean-Paul heeft het nog steeds prima naar zijn zin. Gelukkig is het nog niet echt winter hier. Vandaag was nog een mooie dag van 18 graden en volop zon.

Jullie zijn weer op de hoogte, tot de volgende keer,

Bea

• 27 Mei 2007 - 08:13

Gerrie:

Mooie zonsonderdag! Wij gaan as weenkend ook een paar dagen mooie natuur proeven in Duitsland. Na deze foto's heb ik er nog meer zin in :-)

Groetjes, Gerre

• 27 Mei 2007 - 17:53

Winifred:

Zo te lezen, was jullie vakantie in nederland en omgeving net zo leuk als alle andere tripjes die jullie al hebben gemaakt. Wij hebben ook een heerlijke vakantie gehad in Frankrijk, al lijkt dat al weer een hele tijd geleden. Jammer dat ik je heb gemist in Nederland, volgende keer beter hopelijk. groetjes, Winifred

• 29 Mei 2007 - 05:50

Sandra O Te Z:

Wat ziet het er allemaal weer gezellig uit. En wat een schitterende zonsondergang. Zo te zien weer een lekker avontuur, maar dan door Europa. Alleen jammer dat je aan het einde de camper moest wassen, maar ja, dat hoort erbij he. Ik kijk al weer uit naar jullie verhalen van Australië.

Groetjes
    Sandra

• 29 Mei 2007 - 08:34

Jolanda:

Onze Lapland vakantie was heerlijk, maar als ik jullie foto's zie heb ik ook wel weer zin in de zomervakantie. Kan niet wachten op jullie verhalen uit Australie.
    Groetjes,
    Jolanda

• 05 Juni 2007 - 07:06

Miranda:

hai hai, ziet er heerlijk uit, vooral met die romantische zonsondergangen.
    wat een feest!!