Winters Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Winters Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Winters Wellington

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

09 Juli 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Hoe is het ermee in het zomerse Nederland (en Belgie)? Als ik het allemaal goed begrijp is het weer bij jullie net zo wisselvallig als bij ons hier in Wellington. Maar hier is het dan winter en bij jullie zou het zomer moeten zijn. Vorig jaar heb ik denk ik al eens gemeld hoe het in de winter hier is. Niet echt koud, gemiddeld halen we makkelijk de 10 graden, met soms eens een uitzondering richting de 5 graden, en gelukkig ook nog regelmatig een mooie dag met 15 graden op de thermometer.
Qua regen valt het ook nog wel mee, al komt het nu wel met bakken naar beneden.

Onze beste aankoop deze winter zijn de nieuwe gordijnen. Sinds 4 weken hebben we gordijnen in de kamer en in het trapgat hangen en dat zorgt er voor dat we de warmte lekker beneden en binnen houden en zo is het heerlijk warm. Boven is het iets minder behaaglijk. Even doorbijten als het bedtijd is!!
Het ophangen van de gordijnen had een kleine verhuizing tot gevolg en dit heeft er weer toe geleid dat onze computerhoek nu keurig opgeruimd is. Geen kabel meer op de grond.

Onze weekenden waren de afgelopen weken behoorlijk druk. Geen echte uitjes maar veel etentjes en andere afspraken. Ik had weer eens een thema feestje. Jaren 80 deze keer Ik heb de afgelopen maand 5x een appeltaart gebakken. Als je ergens gaat eten neem je hier altijd iets mee. Ik bied dan meestal aan om het toetje te maken en de echte “grootmoeders appeltaart” is altijd een success.

Op mijn werk heb ik het ook echt naar mijn zin. Ik houd me veel bezig met het rekruteren van nieuwe Specialisten. Mijn naam heeft in bijna alle kranten van Nieuw Zeeland gestaan en binnenkort ook in Groot Britannie, Australie en Zuid Afrika.
Dit is de advertentie op de website van het ziekenhuis, maar zo staat het dus in de kranten. http://www.ccdhb.org.nz/careers/JobAds/682_07.htm
Ik regel de interviews en indien er iemand wordt aangenomen dan verzorg ik de contracten. Daarnaast probeer ik mijn Manager te “managen” maar dat is niet altijd even makkelijk want van op tijd op de volgende vergadering zijn heeft ze nog nooit gehoord. Al met al ben ik de hele dag door lekker bezig, wel druk maar geen stress.

Naast ons werk en de etentjes proberen we ook nog wel een beetje te hobby-en.
Jean-Paul heeft intussen bijna al zijn fotos digital ingescand en is verder heel veel met al onze fotos bezig. Ook down load hij regelmatig (oude) series en documentaries van het internet, die we dan lekker lui languit op de bank liggen te kijken. Een aanrader is de Planet Earth en Blue Planet serie van de BBC.

Ik “hobby” uiteraard veel in de keuken. Naast de appeltaarten bak ik ook nog regelmatig koekjes en andere lekkernijen. En niet te vergeten, heerlijk Indiaas.

Omdat we het reizen uiteraard niet kunnen laten zijn we ook druk met het organiseren van een trip naar, wederom, een totale zonsverduistering, in China deze keer. Dit gaat plaatsvinden in Augustus 2008 en we combineren het met de Olympische Spelen.
Als je zin hebt om mee te gaan, laat het dan even weten. Ik ben bezig met het regelen van het landarrangement in China, 14 dagen vanuit Beijing naar het westen van het land.

Goed, tot zover deze update vanuit Wellington. Over twee weken een weekendje naar het koude zuiden van het land. Om precies te zijn naar Dunedin om vrienden te bezoeken.

We wensen iedereen die op vakantie gaat een prettige vakantie en voor de thuisblijvers, veel plezier met hopelijk nog heel wat mooie dagen.
( en uiteraard horen we jullie vakantie verhalen graag )

Groetjes, ook van Jean-Paul,

Bea

PS: Over de zomer in Wellington heeft Jean-Paul nog een leuk ( en lang ) verhaal met veel fotos geplaatst op onze engelse website: http://nzbeajp.blogspot.com/2007/06/summer-in-wellington.html

• 09 Juli 2007 - 09:27

Jolanda S Te K:

Hoi Bea en JP, nou zoals op de 2e foto, zo is het nu in Nederland. Afgelopen weekend weer heerlijk in de zon gezeten, vanmorgen ook en nu is het donker, met onweer, donder en bliksem, hagel en regen........... hoezo zomer in Nederland. Verder alles goed hier hoor.
    Groetjes,
    Jolanda

• 09 Juli 2007 - 09:43

Sandra O Te Z:

Hoi Bea en JP,
    Hele mooie gordijnen hoor. En wat vervelend dat winterzonnetje zeg! Nou, hier is geen zon te bekennen. Gisteren was het een redelijk lekkere dag. Maar vandaag is het weer pietepruim. Net een gigantische onweersbui en regenbui gehad. En voor de rest van de week ziet het er ook niet goed uit. Woensdag wordt bij ons de nieuwe vloer gelegd en we hoopten de meubels buiten te kunnen zetten. Niet dus!
    Wij blijven dit jaar ook voor het eerst in Nederland met de vakantie. Over 2 weken heb ik lekker 3 weken vakantie. Dus nu maar hopen dat het dan wel mooi weer wordt.
    Je ziet er leuk uit in je jaren 80 kleding. Tja, zo zagen we er waarschijnlijk uit. Haha.
    Gaaf zeg dat jullie weer naar de zonsverduistering gaan. En nog wel in China. Helemaal geweldig. Maar ik ga niet mee hoor. Zou wel willen, maar wij zijn dan zelf op vakantie in augustus. Het zal wel weer een leuke klus zijn om te organiseren en ook te combineren met de Olympische Spelen. Gaaf hoor!
    Nou Bea en JP, ik wens jullie weer veel plezier met allerlei voorbereidingen, het scannen van foto's en het bakken van appeltaarten. Stuur mij maar een appeltaart!

Groetjes en een dikke kus
    Sandra

• 09 Juli 2007 - 12:43

Coby Wilma:

Hi, iedereen klaagt wel, maar het is niet echt koud en we hebben al een heel mooi voorjaar gehad. Als nu de regen nog wat afneemt, kunnen we ook weer wat meer ondernemen buiten. Wij hopen op een mooi najaar, want dan wordt onze sta-caravan geplaatst in Epe! Voor het echt mooie weer gaan we half augustus nog een weekje naar de Algarve om daar onze hobby uit te oefenen. Sanne gaat mee.

Groetjes Edwin, Coby Wilma en de boys (DD is al weer 2!!)

• 11 Juli 2007 - 07:16

Gerrie Roos:

Hadden jullie die kleren nog in de kast hangen of hebben jullie ze moeten huren? Klinkt goed jullie winter, alhoewel ik een blauwe lucht met vrieskou ook heel lekker vind. Succes met het organiseren van jullie trip naar China, gaaf idee hoor! Wij gaan niet mee want in 2008 maken we onze eigen grote trip naar Canada voor 4 weken.

Groetjes, Gerrie

• 15 Juli 2007 - 02:42

Annemarie Jens:

Mooi pink is niet lelijk, staat je goed die kleur. We zijn net terug uit Christchurch. Hebben genoten en hadden schitterend weer, zelfs sneeuw. Willen volgend jaar weer naar het zuider eiland gaan met de campervan. Moet het ding wel iets betere airco hebben want we hadden het 's' nachts wel heel erg koud. Rare mensen die NZ-landers dat ze nog geen centrale verwarming kennen. Begin er nu een beetje aan te wennen dat de huizen hier koud zijn. Lopen ze bij jullie ook de hele dag met hun jas en handschoenen aan en dan te bedenken dat het bij ons nog een beetje warmer dan bij jullie.
    Groeten, Annemarie

• 16 Juli 2007 - 11:31

Winifred:

Jullie huisje ziet er prima uit met de gordijnen en verder heb ik meer met veel plezier je update gelezen. Fijn ook dat je werk goed bevalt.
    groetjes Winifred

• 18 Juli 2007 - 13:50

Ed En Gaby:

Dat ziet er leuk uit allemaal zeg!
    Lekker bezig !
    Zomer is het inderdaad nog niet helemaal in Nederland, maar ach, als je moet werken is 30 graden ook niet fijn!
    Groetjes
    Ed en Gaby