A1 Grand Prix Weekend in Taupo - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu A1 Grand Prix Weekend in Taupo - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

A1 Grand Prix Weekend in Taupo

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

27 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

De laatste update is al weer even geleden. Ik kan zelfs zeggen, dat was vorig jaar, maar zo in Januari valt dit nog wel mee. Ik hoop dat jullie allemaal gezellige dagen hebben gehad en het jaar goed zijn begonnen.

Zoals jullie weten waren wij de Kerstdagen in NL, voornamelijk voor de familie en hopelijk zou ik de geboorte van mijn nieuwe neefje of nichtje net hebben kunnen meemaken. Helaas is dit niet gelukt en werd Alain, zoon nummer 3 van mijn broer geboren toen wij weer terug waren in Nieuw Zeeland.

De dagen in NL zijn omgevlogen. Jean-Paul was voornamelijk in Vlissingen en ik in Soest. Op de terugreis, op Singapore Airport, zagen we de Airbus A380 staan. Jemig wat een mega groot ding. Ik hoop dat het op de foto een beetje overkomt.

Weer terug in NZ moest er uiteraard weer gewoon gewerkt worden. Maar het is heerlijk zomer weer en zoals jullie van ons gewend zijn hadden we natuurlijk ook al weer een uitje gepland. Dit uitje ging naar Taupo alwaar de A1 Grand Prix werd gehouden. Misschien hebben jullie het op de TV gezien.

Het was een 3 daags weekend. We vertrokken op Zaterdag ochtend. We proberen iedere keer iets nieuws te ontdekken en zo besloten we deze keer om in het plaatsje Feilding te stoppen. Toevalliger wijs was er een soort oude ambachten markt met veel oldtimers en stoommachines. Na deze stop vervolgden we onze weg via een alternatieve route. Deze route leidde ons o.a. langs Vinegar Hill Reserve, alwaar een camping was aan de Rangiteki rivier. Een mooie plek voor een korte stop en uiteraard wat fotos.

Ons motel in Taupo lag bijna direct aan het water. In het hotel kwamen we al direct in de sfeer van de races want de motel was bijna geheel afgehuurd door een Nieuw Zeelands race team. Verder genoten we van een prachtige zonsondergang.

Op Zondag reden we om 09.30 naar het circuit. Ongeveer 10 minuutjes rijden vanaf het motel. Er was een heel programma georganiseerd. We hebben de Porsche race gemist, maar verder hebben we genoten van V8 Races, een Formule 3 race en uiteraard van de A1 Sprint en A1 grand prix race. Het was erg leuk om dit alles eens meegemaakt te hebben en wat mij betreft hebben de V8 races er een fan bij, want ik heb hier vooral van genoten, dit was erg spectaculair (http://www.nzv8s.co.nz/Gallery) Jeroen Bleekemolen bakte er niet zoveel van in de A1 maar onze tweede favoriet, Black Beauty, won de Sprint race, dus er viel wat te vieren.

Om 18.00 was het voorbij en 10 minuten later waren we weer in het motel, geen files of andere ellende. Een prima dag.

Voor de Maandag hadden we allemaal plannen. Helaas was het een zeer benauwde en bewolkte dag. We zijn rustig terug gereden naar Wellington. We hebben een korte de-tour gemaakt naar het Kaimanawa Forest Park (http://www.doc.govt.nz/templates/PlaceProfile.aspx?id=34636) Een bezienswaardigheid hier zou zijn: “the Pinnacles of Hercules” Een prachtige view bridge is hiervoor aangelegd, maar wij hebben nog steeds geen idee waar we nu naar op zoek waren.

Tot aan Pasen staat er nu verder niets gepland. We hopen te genieten van de zomer alle zomer evenementen hier in de stad. Maar hierover de volgende keer meer.

Tot dan,

Heel veel groetjes vanuit een zonnig en soms behoorlijk warm Wellington,

Jean-Paul en Bea

• 27 Januari 2008 - 10:21

Engeline:

Goh. heb toevallig de A1-races ook gegeken, en dacht nog zal Bea daar zijn.
    Wat een toestelhe, die A380, ben echt benieuwd of deze ook snel nnar SPL komt. De winter lukt hier niet zo, dus nu maar snel wachten op de lente. Groetjes en tot horens.

• 27 Januari 2008 - 11:05

Heleen:

Hallo Bea en neef,
    Zo te zien zijn jullie weer veilig op jullie stekje teruggekeerd na de vakantie in Nederland.
    Dat vliegtuig is inderdaad mega. Dat kun je zien aan de kleine mensjes die eromheen lopen, enorm zeg! Best eng dat zo'n ding ook nog de lucht ingaat!
    Leuk dat jullie ook nog een dagje bij mijn vader en moeder geweest zijn met haar zus erbij. Dat vonden ze heel gezellig.
    Nou, werk ze dan maar weer voorlopig.
    Groetjes,
    Heleen

• 27 Januari 2008 - 20:59

Maria Van Der Jagt:

Jean Paul en Bea, Ik heb jullie verhaal gelezen en gekeken. Jullie hebben er mooie dagen van gemaakt. Fijn dat jullie het hebben laten weten en hartelijke groet. (Hebben jullie de CD-rom al ontvangen, die ik stuurde toen jullie al vertrokken waren) Hartelijke groet, Tante Maria

• 28 Januari 2008 - 10:01

Jolanda S Te K.:

Wat een mooie foto's weer en wat ben ik jaloers op jullie mooie weer. In Nederland genieten we nog steeds van het wisselvallige weer. De ene dag mooi zonnig weer met 10 graden en de andere dag weer storm en regen.
    Stuur maar lekker veel zonnige foto's, dan komen wij de dagen wel door.
    Groetjes,
    Jolanda

• 28 Januari 2008 - 15:24

Carola:

Hallo Jp en Bea

Leuk weer eens iets van jullie te horen. Hopelijk hebben jullie een leuke tijd gehad in Nederland. Zomer daar heb ik ook al zin in eigenlijk. Ik mis de zon een beetje hier in Belgie. Altijd leuk om te zien hoe mooi Nieuw Zeeland is en hoe jullie ervan genieten. Mooie actie foto's ook van die races!!