Verrassings Paas uitje - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Verrassings Paas uitje - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Verrassings Paas uitje

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

30 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,
Na de drukte rondom de verhuizing hadden we wel weer een uitje "verdiend". Dat dit uitje al gepland was voor dat we wisten dat we gingen verhuizen doet er verder niet toe.

Ik wist dus geheel van niets. Jean-Paul had alles geregeld. Mijn enige "opdracht" was om er voor te zorgen dat we voor 3 dagen eten bij ons hadden. Ik kon dus bedenken dat er geen supermarkt of eetgelegenheid in de buurt zou zijn.

Terwijl jullie een witte Pasen hadden, waren voor ons de voorspellingen voor een nog zomers weekend. De voorspelling bleek deze keer gelukkig ook uit te komen.

Op Goede Vrijdag liepen we bepakt naar de bushalte om vervolgens een bus richting de stad te nemen. Voor mij betekende dit, dat we niet met het vliegtuig zouden gaan, trein en ferry waren voor mij nu nog de mogelijkheden. Het werd echter een ..........................Helicopter!
Al jaren wilde ik eens een vluchtje met een helicopter maken, maar het was er nog nooit van gekomen, maar nu dus wel.
Dit had ik toch echt niet kunnen bedenken.

De helicopter vloog ons in 40 minuten naar Pohueniu Island (http://www.pohuenui.co.nz/) in de Marlborough Sounds, Hier had Jean-Paul de "treehouse" gereserveerd. Een huisje met een prachtig uitzicht op Richmond Bay. Er waren nog ongeveer 20 andere gasten. Voor gehele rust hebben we wat wandelingetjes gemaakt naar andere baaitjes. Maar we hebben ook heerlijk zitten genieten van het uitzicht op ons dek.

Het eiland is privé bezit van een Duitser. Hij heeft het eiland in 2005 gekocht en hij komt zo af en toe eens een paar dagen langs. Toevallig was hij de eerste dag van ons bezoek ook op het eiland. Hij woont aan de andere kant van het eiland, waar alleen zijn huis staat. Wij waren wel nieuwsgierig naar dit optrekje. Het zou een heftige wandeling geweest zijn naar de andere kant van het eiland, maar er moest wat onderhoud gedaan worden en zo konden we meerijden. Een leuk ritje op een quadbike door de weilanden met een prachtig uitzicht over de Sounds op de top.

De drie dagen vlogen om. Voor we het wisten werden we door een watertaxi opgehaald die ons weer terugbracht naar de "bewoonde wereld". De vlucht met de helicopter was mooi, maar de tocht met de watertaxi was ook super. Het was anderhalf uur waren naar Havelock. Vanhier uit met een bus naar Picton en in Picton met de ferry weer naar Wellington.
Heen 40 minuten, terug 9 uur reistijd (incl wachten op de bus in Havelock)

Jean-Paul mag me vaker zo verrassen, maar volgend jaar Pasen mag ik wat verzinnen. Hoe kan ik dit overtreffen?

Zolang duurt het niet voor we weer op pad gaan uiteraard. Het volgende tripje is al weer gepland. Eind April gaan we met de Nieuw Zeelandse familie van Jean-Paul naar een zomerhuisje in het Noorden van het Noord Eiland.

Tot dan maar weer zal ik zo zeggen.

Groetjes, ook van Jean-Paul

Bea

  • 30 Maart 2008 - 12:32

    Heleen:

    Nou, dat kun je inderdaad een leuke verrassing noemen! Mooie omgeving daar en leuk huis ook. Ik neem aan dat jullie niet zelf aan de stuurknuppel hoefden te zitten :-). Groetjes aan J.P.

  • 30 Maart 2008 - 19:06

    Anneke:

    Wat een verrassing !
    Tja...... dat er een helicopter in het verhaal voorkomt, had ik niet verwacht. Wat hebben jullie weer een mooie trip gemaakt.
    Als ik naar de foto's kijk word ik gewoon helemaal gek.
    Wat een mooie omgeving.
    Zo......... wordt Pasen nog leuker.

  • 30 Maart 2008 - 20:12

    Gerrie:

    Gaaf uitje, foto's zien er weer prachtig uit hoor!

    Ik ben begonnen met een weblog ivm ons komende huwelijk en honeymoon:
    www.honeymoongerrus.web-log.nl

    Groetjes.

  • 31 Maart 2008 - 20:55

    Robin En Anne-Marie:

    Hoi,

    Wat een super trip toch weer. En het is daar zo mooi!!!!!!!!!!!!!! JP zit dus vol verrassingen.

    De foto's van onze Zuider- eiland trip staan nu op onze site!

    Groetjes Anne-Marie , Robin en kids

  • 01 April 2008 - 07:44

    Jolanda S. Te K.:

    In een woord WAUW, die JP zit toch vol verrassingen he en wordt inderdaad moeilijk voor je om dit te overtreffen.
    Wat een fantastische en heerlijke omgeving waar jullie zijn geweest en weer schitterende foto's.
    Heel wat anders als onze Paasdagen in de sneeuw.
    Groetjes,
    Jolanda

  • 02 April 2008 - 17:50

    Peter En Barbara:

    Weer een prachtige uitstap...
    en nog steeds kan ik Barbara niet overtuigen om te verhuizen :-(

  • 04 April 2008 - 07:19

    Sandra O Te Z:

    Jeetje zeg, wat een onwijs gave verrassing van JP zeg. En uiteraard er weer een heel leuk verslag en mooie foto's bij. Het was weer genieten van jullie verhaal. Het zal inderdaad moeilijk worden om het volgend jaar te overtreffen. Maar ik denk dat dat voor jou geen probleem moet zijn.
    Tot de volgende keer.

    Groetjes van Sandra

  • 05 April 2008 - 15:28

    Ellen:

    Wat een geweldige drie dagen moet dit zijn geweest! Echt helemaal top! Het ziet er prachtig uit allemaal. Fijn weekend en dikke kus vanuit zonnig Koh Samui. Ook van Valerie. Xx

  • 07 April 2008 - 18:26

    Ma Andrea:

    Lieve kinderen,

    samen met Petra, gezellig naar jullie foto's gekeken, o.a. van het Paasuitje.
    Zoals altijd zie ik dat jullie genoten hebben.

    Veel lieve groeten,

    van ma Andrea

  • 13 April 2008 - 20:00

    Miranda:

    ik weet wel wat leuks, retourtje nederland :)

  • 23 April 2008 - 18:57

    Hedwig:

    Net eerst de foto's en verslag van de verhuizing zitten bekijken/lezen. Proficiat nog.
    Dit heli-uitje zag er ook goed uit. Mooie natuur daar in NZ. Wij zijn met de verhuizing van pa en ma bezig. Dat wordt half mei.
    Groetjes
    Hedwig

  • 24 April 2008 - 21:13

    Guido:

    Hi Jean-Paul en Bea,

    kom nu voor 't eerst op deze dagboeksite. Ziet er leuk uit zeg, ik kom eens vaker kijken. Groetjes, Guido.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 159423

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: