Wat "dingetjes" - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Wat "dingetjes" - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Wat "dingetjes"

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

08 Juni 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Mei was een redelijk rustige maand. Geen extra vrije dagen dus er moest gewoon gewerkt worden, ja, dat doen we toch ook nog. Het weer was heel Nieuw Zeelands, 4 seizoenen in 1 maand.

We waren op 15 Mei uitgenodigd bij Mike en Judy om hun eerste trouwdag mee te vieren. Vorig jaar waren bij hun huwelijk in Brisbane. Zij wonen in de Hutt Valley en normaal gesproken nemen we dan de trein, maar deze keer vonden we het een mooie gelegenheid om voor een weekend een auto te huren. Want auto huren is voor ons gelijk weer een beetje vakantie.

Als we een auto hebben dan gaan we altijd eerst boodschappen doen. Tegenwoordig neem ik de bus voor de boodschappen maar met zware dingen is dat niet echt handig. Dus op vrijdagavond naar de Pack $ Save om eens lekker in te slaan.

Wij hadden voor de zaterdag een heel lijstje met allerlei dingetjes die we wilden gaan doen. Maar het was zulk mooi weer dat we maar lekker zijn gaan toeren. We hadden nog een paar baaitjes aan de Kapiti Coast niet gezien en dat was weer echt genieten.

S'avonds met de auto ook Mt Victoria opgereden. Overdag is het uitzicht hier prachtig maar zeker s'avonds is het ook de moeite waard.

Op zondag zijn we onze vrienden in de Wairarapa gaan bezoeken. Na een bak koffie bij hen, zijn we doorgereden naar de Tora Coast. Een nieuw stukje NZ voor ons. Toch nog een uur rijden waarvan een half uur over een onverharde weg en denk maar niet dat de koeien aan de kant gaan.

Verder valt er over de maand Mei niet zo veel te vertellen. Goed nieuws is nog wel dat ik een vast contract heb gekregen bij Air NZ, zelfs met een kleine promotie daarbij. Van Scheduler ben ik nu Senior Scheduler geworden.

En dan is het nu alweer Juni. Op 1 Juni vinden ze dat hier de winter begint. En inderdaad vandaag lag er sneeuw op de heuveltoppen rondom Wellington. Niet dat het echt koud is hoor, het was vandaag toch weer zeker 15 graden.

2 Juni was het Queens Birthday, dus een extra vrije dag. Normaal gesproken trekken we er dan wel op uit, maar nu hadden we besloten om thuis te blijven. Het was weer om de hele dag binnen te blijven dus ik heb me nuttig gemaakt met wat voorbereidingen voor onze China reis.
Kijk maar op http://www.tourne.co.nz/travel/china_2008/ Het aftellen is begonnen.

We zijn afgelopen woensdag naar de musical Cats geweest en ik vlieg vrijdag even naar Auckland om naar de Musical Priscilla the queen of the desert te gaan.

Hoe oranje is het bij jullie? Ik zal proberen het Nederlands elftal te volgen via het internet. De NOS gaat de wedstrijden via het internet uitzetten, dus ik hoop dat de bandbreedte naar NZ "breed" genoeg is. Veel plezier,

tot de volgende keer,

Groetjes, ook van Jean-Paul

Bea

• 08 Juni 2008 - 15:32

Gerrie:

Leuk, ik kijk al helemaal naar volgend jaar uit als we naar NZ op vakantie gaan!

groetjes, Russell en Gerrie

• 08 Juni 2008 - 20:09

Engeline:

Hallo Bea,

Gefeliciteerd met je vaste contract,dat is maar mooi meegenomen. Heerlijk vooruitzicht naar China, geniet er maar van.
    De orange gekte begint hier langzaam maar zeker vorm te krijgen, hoop dat ze snel zijn uitgeschakeld, hahaha.
    groetjes aan JP en tot horens maar weer.

• 09 Juni 2008 - 07:24

Sandra O Te Z:

Nou zeg, een rustige maand noemen ze dat! Haha. Ziet er weer leuk uit. En gaaf zeg die reis naar China. Ben wél jaloers hoor. Maar ik kijk uit naar mijn vakantie naar Corfu. Wel niet zo spectaculair als die van jullie, maar wel lekker! :o))
    Onwijs gefeliciteerd met je vaste aanstelling en promotie. Werd wel tijd he. Drink er maar één van mij.
    Nou luitjes, ga er maar weer lekker van genieten en ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal.

Dikke kus
    Sandra

• 09 Juni 2008 - 07:47

Jolanda S Te K:

Heee Bea, het is toch altijd weer even genieten als ik je verhalen lees en jullie foto's bekijk.
    Groetjes,
    Jolanda

• 09 Juni 2008 - 12:15

Ellen Van Der Horst:

Hoi Bea en Jean Paul, wat leuk om weer wat van jullie te horen/lezen. De tijd vliegt voorbij, het is al bijna drie maanden geleden bij jullie geweest. Denk er trouwens vaak aan terug. Ik ga gauw een uitgebreide mail sturen. Kus, Elx

• 10 Juni 2008 - 05:16

Robin En Anne-Marie :

He Bea en JP,

Gave foto's weer. Hier ook alles rustig. Nog steeds mooi weer. We werken hard, maar genieten . Vanmorgen de wedstrijd NL-IT gezien. Ole 3-0 dat gaat lekker. En dat via Sky 3.

En natuurlijk gefeliciteerd met je promotie! Super.

Goed tot horens of ziens maar weer.

Groetjes

Robin, Anne-marie en kids van der Breggen