Bijna zomer - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Bijna zomer - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Bijna zomer

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

01 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

De eerste sneeuw is gevallen in Nederland en wij hebben hier de eerste zomerse weekenden. Ja, verschil moet er wezen!! Wij genieten van ons stekkie, lekker de terras deur open en genieten van een bakkie op ons terras.

Ook hebben we al verschillende ritjes met onze auto gemaakt. Zo zijn we bij onze vrienden in de Wairarapa geweest, we hebben de Kapiti Coast weer eens bezocht, we hebben de kust aan de overkant bij Wellington verkend en we hebben wat bezoekjes aan vrienden en familie in de Hutt Valley gebracht. Het gaat niet zo hard met de kilometers maar de eerste 1500 zitten er op en de auto moet dinsdag voor de eerste controle beurt.

Ik vlieg me een aardige slag in de rondte. Twee weken geleden was het wel heel erg. Op maandag naar Auckland voor een teamdag, op woensdag naar Christchurch om een collega te vervangen en op donderdag met een vriendin naar Sydney.

Ik was met Caroline 3 dagen in Sydney. Het hoofddoel was de musical Priscilla, Queen of the desert.(http://www.priscillathemusical.com) Ik had deze musical in Auckland al een keer gezien, maar ik vond het zo leuk dat ik het graag nog een keer wilde zien en Caroline wilde wel mee. Ik heb dus voor het eerst zelf ook van de staff voordelen van Air NZ gebruik gemaakt. De vluchten waren niet vol, dat was prettig.

We hadden heel goed weer en zijn een dag op het strand van Manly geweest en we hebben een dag gewinkeld.

Voor mijn werk vlieg ik zoals gemeld regelmatig naar Christchurch. Op CHC kom ik niet van het vliegveld af. Het enige echt leuke van het heen en weer vliegen is het mooie zicht op de alpen van het Zuid-Eiland. Ik heb een foto hiervan bij het verhaal gedaan. Helaas heb ik ook nog wel eens flink turbulentie als ik terug kom vliegen naar Wellington en dan is het echt geen pretje.

Eindelijk is de China website af.
De URL is: http://www.tourne.co.nz/travel/china_trip_2008/ Het is website met 12 hoofdstukken geworden, in het engels, dus ga er maar even voor zitten.

Zoals vaak sluit ik nu ook weer af met te melden wat we in de komende weken gaan doen. We hebben een bezoek aan onze vrienden in Dunedin gepland, we gaan 10 dagen naar Australie en, ja wel, we hebben tickets voor Nederland geboekt. In Juni 2009 komen we "overwinteren" in Europa.

Ik hoop dat iedereen "lief" geweest is dit jaar en dat er niemand wordt meegenomen naar Spanje. Heel veel plezier met het uitpakken van de cadeautjes en het lezen van de gedichten en niet misselijk worden van de marsepein etc.
Bij de fotos zit een foto van een wandbord wat ik tegen kwam in een curiosa zaakje in Martinborough. Ik moest wel even lachen toen ik het zag.


Heel veel groetjes, ook van Jean-Paul
Bea

  • 01 December 2008 - 07:23

    Sandra O Te Z:

    Goedemorgen Bea en JP vanuit het koude Nederland. Gisteren heeft het ook weer gesneeuwd en vorige week zondag ook. Toen liepen wij met de kids in de winterefteling. Nou, wat is er mooier dan een winterefteling in de sneeuw. Was dus helemaal fantastisch. Maar jullie gaan nu lekker genieten van de zon. Ik wou dat het hier al weer zomer was. Maar wat een vervelende baan heb jij zeg. Hahaha. Nou meid, lekker van genieten hoor. En ook lekker genieten van de tripjes met jullie mooie auto. En leuk dat jullie volgend jaar weer naar NL komen. Misschien dat we dan weer een keertje af kunnen spreken. Lijkt me gezellig! Nou luitjes, ik wens jullie heel veel veilige km met de auto en voor zover jullie er iets aan doen, ook een hele fijne sinterklaas.

    dikke kus
    Sandra

  • 01 December 2008 - 07:59

    Robin, Ann En Kids:

    Lieve Bea en JP,

    Heerlijk weer al die mooie foto's. En wat zie ik een Auto......? Wat goed en zijn jullie nu verhuisd.. terras? Ik loop wat achter.

    Hier alles goed, ook in Tauranga is het zomer. Ben zelf samen met vriendin Anja, ex klm purser( hoe kan het ook anders) een eigen bedrijfje gestart in het tanden witten, zijn de kiwis dol op.
    Verder gaan we 11 december voor 3 weken naar NL dus we hopen op een witte kerst.

    Spreek jullie wel weer.

    Lieve groeten,

    Robin en Anne-marie van der Breggen

  • 01 December 2008 - 08:38

    Engeline:

    Hallo Bea, geweldig uitzicht vanuit je kantoor,zou je toch jaloers op worden. Heerlijk dat het gaat zomeren nu bij jullie. De vlokjes met sneeuw vallen hier nu af en toe, en soms is het krabben geblazen. Mooie auto, kunnen jullie weer prachrige tripjes meemaken. Heel veel pret met het ipb-en bij NZ, maak er maar goed gebruik van (dat doe jij wel).Fijne sinterklaas, groetjes aan JP.
    Tot horens ,Engeline

  • 01 December 2008 - 12:19

    Carola:

    Leuk weer iets van jullie te horen. Ik zat al een beetje te wachten op een foto van jullie auto. Mooi hoor, dat zal comfortabel reizen denk ik.
    Hier is het inderdaad kouder aan het worden. Twee dagen sneeuw wat eigenlijk alleen maar pret. Heb een hele mooie foto gemaakt in een fikse sneeuwstorm in Antwerpen, vanuit een rijdende bus notabene.
    Dat wandbord is inderdaad grappig. heel Hollandse Pietjes ook. Ik zal nu even doorlinken naar de China foto's. Ik ben heel benieuwd.
    Tot schrijfs maar weer en misschien tot ziens in 2009.

  • 01 December 2008 - 16:49

    Gerrie:

    Ik lees het al, nog steeds druk,druk,druk :-)
    Wij ook maar dan met schilderen...
    Lekker dat jullie nu heerlijk weer hebben. Toch geniet ik ook van dit koude weer. Ben en blijf een echt seizoenen mens.

    Groetjes weer.

  • 02 December 2008 - 02:40

    Annemarie:

    Wij genieten ook al aardig van deze vroege zomer. Liggen dan ook al veel in het zwembad. Kerstbomen (4) staan inmiddels ook al weer. We zijn de dagen aan het aftellen naar de kerst. Vieren jullie kerst in Aussie of alleen oud en nieuw. Groeten Annemarie

  • 02 December 2008 - 23:08

    Ellen Van Der Horst:

    Hoi Bea en Jean Paul,

    ik zie helemaal groen en geel van jaloersie als ik de foto's zie van Sydney. Heerlijk om daar een paar dagen naar toe te zijn geweest (lekker genieten van het ipben, je werkt er hard genoeg voor). Vandaag heeft het weer gesneeuwd in Amsterdam en ze verwachten nog veel meer. Geniet maar van de zomer daar, zou willen dat ik het jaar terug kon draaien..... Denk aan jullie,dike kus, Ellen

  • 02 Januari 2009 - 22:19

    Jaco:

    Al is het maar om eens iets van me te laten horen :-) Heb je mail ontvangen en ga hartstikke zeker een deze dagen terugmailen..

    doegh

    Jaco
    (buifra@wanadoo.nl)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 159441

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: