het eerste weekend - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu het eerste weekend - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

het eerste weekend

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

07 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,

Het is bijna niet te bevatten, jullie daar in de sneeuw en wij hier heerlijk in het zonnetje. Het is niet de bedoeling dat ik jullie jaloers ga maken, want wij krijgen de winter tenslotte nog, maar toch even het verslag van ons zonnige eerste weekend in Wellington.

Wellington is een stad waar in de zomer veel georganiseerd wordt. Zo waren er dit weekend "dragonboat races", powerboatraces en een wielerwedstrijd.

Op zaterdag zijn we naar de dragonboatraces gegaan. Dit zijn roeiwedstrijden op zee, 16 man in een grote kano. Het was er reuze gezellig en ook behoorlijk druk. De powerboat races waren ook die zaterdag maar op een andere plek in de haven. In de verte konden we ze wel voorbij zien flitsen.

Op zondag reed de internationale vrouwenwieler top in Wellington. Leontien is er natuurlijk niet meer bij, maar voor nederland reed Mirjam Melchers en een andere Nederlandse, die ook won. De koers liep door het centrum van Wellington en zelfs over het terrein van de parlementsgebouwen. Kunnen jullie je voorstellen dat er een wielercriterium over het Binnenhof gaat? Hier gebeurt dit dus.

Nu zit onze "vakantieweek" er op. Jean Paul is aan het werk. En ook ik ben druk bezig. Mijn "baan" is huis zoeken. Bevalt prima. erg leuk om overal even binnen te kijken.
En ik geniet van het gaan naar de supermarkten en dan te ontdekken wat hier allemaal te koop is, om er vervolgens een lekkere maaltijd van te maken.

De fotos laten zien wat wij dit weekend gedaan hebben.

tot volgende week,

Bea

• 08 Maart 2005 - 07:47

Esther Den Boer:

Hey Bea en Jean Paul, wat ziet het er allemaal leuk en gezellig uit zeg. En het is nog lekker weer ook! Ik ben toch wel een beetje jaloers hoor. Zou nu toch ook veel liever in de zon zitten dan in dit vieze weer! Maar ja we hebben hier niet veel te kiezen.
    Verder hier alles goed, alles gaat zo zn gangetje. Heel veel geluk daar en tot horens!
    Groetjes Esther

• 08 Maart 2005 - 07:55

Sigrid:

Jeetje joh, wat ziet het er allemaal heerlijk uit. (ben wel jaloers hoor!!!!)

• 08 Maart 2005 - 09:13

Leon En Miriam:

Hoi Bea, ziet er goed uit zeg! hoeveel graden is het eigenlijk bij jou? een beetje SFO weer?
    Ben net terug uit Ghana, ook warm daar, zijn een school aan het uitzoeken voor Chloé nu.
    Ciao

• 09 Maart 2005 - 07:55

Hanny:

Hallo Bea,
    Gaaf dat je daar nu zit. Fijn dat alles goed gaat. Alwin gaat zaterdag naar de emigratiebeurs om daar wat meer info te vergaren. We laten je weten als wij nieuwe ontwikkelingen hebben. We plannen in ieder geval om in jan en feb 2006 naar Nieuw-zeeland te gaan, misschien kunnen we elkaar dan wel ontmoeten daar. Dat zou wel grappig zijn, van Soest allebij naar de andere kant van de wereld.
    Als je een eigen mail adres hebt, kan je mij dan ook mailen?
    Heel veel sterkte en plezier met de huizenjacht, en Jean Paul sukses met de 1e werkdag.

Veel groetjes,
    Hanny en Alwin.

• 10 Maart 2005 - 11:45

Leslie & Menno:

Hey Bea and JP,
    We got your message. (Menno and I were both sick with the flu and could hardly move at the time, but we're better now.) Wonderful that you arrived safely. With your back-pack in the shopping street Bea looks like a genuine kiwi already :) OK, keep us posted on your adventure. Groetjes!

• 12 Maart 2005 - 20:24

Patrick:

Hoi Nieuwzeelanders,
    Leuk om een bericht te ontvangen van jullie.
    Goed om te horen dat het jullie daar bevalt.
    Ben best een beetje jaloers wij hier in de regen en jullie met een lekker zonnetje in een goeduitziend appartement.
    Bevalt JP zn baan daar?
    Want wat doet ie precies?
    En lukt het met de huizenjacht Bea?
    Ik hoor het wel.
    Veel succes met alles
    Groet Patrick

• 12 Maart 2005 - 20:56

Engeline:

Hoi, goed van jullie om eerst een beetje bij te komen.In ieder geval het werk komt eraan voor jullie beide.
    Heel veel succes met het zoeken van een huis,en voor JB succes met zijn baan.
    Het weer wordt langzamerhand weer iets beter, alhoewel in vanmorgen weer in een gehele witte wereld in Hoenderloo wakker werd,maar vanaf woensdag gaat de temp, weer omhoog en gaat het lente worden.Trouwens hebben jullie nog last gehad van de tornade???,zag op tv dat de westkust was getroffen alleen niet van welk eiland??.Ik hoop dat alles zijn lekker gaat lopen en zodra je een e-mail adres hebt laat mij dat dan svp weten.Heel succes en veel plezier en tot horens!!!
    Groetjes Engeline