Vrolijk Pasen. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Vrolijk Pasen. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Vrolijk Pasen.

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

22 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Ja, het is al weer bijna Pasen. Heel vroeg dit jaar. Hopelijk hebben zowel jullie daar als wij hier mooi weer zodat we kunnen genieten van het lange weekend vrij. Wij gaan vier dagen toeren over het Noord-Eiland. We hebben een autootje gehuurd en we zullen gaan genieten van de mooie natuur. Hierover volgende week meer. En even voor jullie info, de winkels liggen ook hier vol met paashazen, kippen en eieren.

Afgelopen week was een week met zon en mist. Mist zijn ze hier heel niet gewend dus Wellington Airport was de hele week in het nieuws. De airport was twee hele dagen dicht en dat was toch wel wat. Maar het weer heeft mij niet kunnnen deren. Ik ben gewoon verder gegaan met het verkennen van de stad.

Op een toch zeer mooie dag kwam ik in de botanische tuin van Wellington terecht. Het was een wandeling met flinke klimmetjes maar absoluut de moeite waard. In een prachtige rozentuin heb ik me zelf getrakteerd op een heerlijk kopje koffie. Iets lekkers bij de koffie zoals in de vakantie doe ik voorlopig maar even niet, want dat zal te erg worden.

In het weekend zijn Jean-Paul en ik naar een voorstadje gegaan om nog wat huizen te kijken. Je zou bijna denken dat we daarvoor in Japan kwamen want dat stadje/dorpje heet NGAIO. Het ligt midden in de heuvels en 1 huis had een prachtig uitzicht, maar er moest ook een nieuwe keuken en badkamer in. Bovendien had het ook "prachtig" bloemetjes behang. Dus we zoeken nog even verder.

Gisteren ben ik met een vriendin naar Petone geweest. Een kustplaatsje op 10 minuten van hier. Het heeft een zeer gezellige winkelstraat met gebouwen uit de jaren 20.
Ook is er in Petone een "dutch shop" en al missen we de spullen uit Nederland niet, ik heb toch even een lekker stuk kaas gekocht wat je dan prompt in AH papier mee krijgt. Dat is wel erg grappig.

Vanaf aankomend weekend is het tijdsverschil tussen Nederland en Nieuw Zeeland 10 uur. Dus als het bij jullie 09.00 s'morgen is dan is het bij ons 19.00 uur. Om het snel te kunnen uitrekenen, +12 min 2.

Volgende week zal ik onze trip beschrijven.

tot dan,

Bea

• 22 Maart 2005 - 08:58

Sigrid:

Leuk shirt heb je aan op de laatse foto!

• 25 Maart 2005 - 20:37

Engeline:

Hallo Bea,en JP.
    Een vrolijk en gezellig pasen gewenst.
    Bea, niet teveel drop kopen hoor.

• 26 Maart 2005 - 07:30

Francis:

Hallo Bea en JP,
    Leuk om jullie zo te blijven volgen en te lezen dat alles goed gaat. Jullie ook hele gezellige paasdagen en groetjes van ons allemaal!

• 27 Maart 2005 - 13:47

Sylvia En Vincent:

Ha die Bea en JP!
    Leuk om al jullie verhalen te lezen! Goed te horen dat het allemaal lekker gaat daar. Zoek maar een huis met een grote logeerkamer ;-) Tot aan het einde v/h jaar.

groetjes,
    vincent & sylvia