De verhuizing - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu De verhuizing - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

De verhuizing

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

12 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Hallo Allemaal,

Hier zijn ze dan, wat fotos van ons huis in Blenheim. We wonen hier al weer bijna twee weken. De tijd is omgevlogen. Ik zal even beginnen met een kort verslagje van de verhuizing en dan zal ik proberen om het huis zo goed mogelijk te beschrijven. Met de hulp van de fotos zal dit moeten lukken.

Om zo stressvrij mogelijk te verhuizen hadden we zoveel mogelijk van te voren proberen te regelen. We waren zelf al vroeg begonnen met het inpakken van de niet breekbare spullen en wat al schoongemaakt kon worden was al gedaan. Op donderdag kwam er 1 mannetje de rest van de spullen inpakken en al snel leek ons huis meer op een pakhuis dan op wat anders. Wat hebben we toch veel zut.

Op vrijdag werden alle spullen opgehaald en binnen 5 uur zat er een 33 kub container mutje vol. Er kon echt niets meer bij. En het huis was geheel leeg op de spullen na die wij met de auto mee zouden nemen. Ook geen bed meer uiteraard, maar dit betekende dat wij onze laatste avond in Wellington gezellig bij onze vrienden Ger en Linda konden/mochten doorbrengen.

Op zaterdag, na nog een laatste koffietje, hebben we de huissleutel ingeleverd bij onze huurbaas en vertrokken we met de veerboot naar het Zuid-Eiland. Het was een avondtocht dus we konden niet echt genieten van de scenic Sounds. In Blenheim hadden we voor twee nachten een motel geboekt want onze spullen zouden pas op Maandag aankomen. Maar dit hadden we express zo geregeld want ook in Blenheim moest er nog schoongemaakt worden.

In het huis in Blenheim was 3 weken gekarweid en wij hadden het eind resultaat nog niet gezien. Op zondag zagen we dit dus voor het eerst en het was prachtig maar het was ook nog wel een zooitje. Er lag nieuw tapijt maar er moest nog wel even gezogen worden. De muren waren prachtig wit, maar de rest van het huis was ook wit maar dan van het stof. Een dagje hard werken, maar het prettige was dat je heel goed zag waar je bleef. Op zondag avond zag het huis er heel bewoonbaar uit, zonder spullen dan natuurlijk.

Om 12.00 uur op Maandag stond de container weer voor de deur. En om 17.00 was ie weer weg en het huis kon eigenlijk weer onbewoonbaar verklaard worden. Waar te beginnen als er ongeveer 350 items in huis staan die bijna allemaal op een verkeerde plek staan of nog ingepakt zijn. De slaapkamer was het belangrijkst natuurlijk en gelukkig was ik zo handig geweest om te zorgen dat er schone lakens in de koffer zaten, dus redelijk snel konden we in ieder geval ons bedje induiken. Het voelde nog wel als een hotel.

Maar op dinsdag avond was alles al redelijk op orde en hadden we het niet meer over “het huis” maar we waren thuis.

Goed, waar heb ik het dan de hele tijd over. In NL zal je ons huis een bungalow noemen. Alles gelijkvloers, een woonkamer, een hele grote keuken met eetgedeelte, een halletje, bijna 10 meter gang met 3 slaapkamers (waarvan 1 met eigen badkamer), een mega badkamer met dubbele douche en bad, een laundry en een dubbele garage. De woonkamer, keuken en masterbedroom zijn aan de achterkant van het huis en hebben zicht op de wijngaard van de buren. De woonkamer kijkt ook uit naar de oprit. Verder zit de logeerkamer aan de voorkant en dan hou je de tweede logeerkamer, de badkamer en de laundry over aan de zijkant.

Het is echt genieten. Ontbijtje met zicht op de wijnranken, veel groene bomen en in de verte the Wither Hills. Koffie in de “voortuin” zodat we ons paleisje kunnen aanschouwen. 15 minuten lopen naar het centrum van Blenheim, via een wandelpad langs de rivier. Met de auto in Blenheim is niets verder weg dan 10 minuten, bovendien is er geen stoplicht in de hele stad.

Verhuizen naar een huis met een tuin betekent ook wel de nodige uitgaven. Zo moest er een grasmaaier, een kantenknipper, tuinslang met haspel en hoge druk spuit gekocht worden. En niet alleen de spullen kopen, maar het gras was ook al flink hoog dus het moest ook gebruikt worden. Het ziet er nu dan ook weer top uit.

We leren Blenheim ook al redelijk kennen. Vooral dus de route naar de grote doe-het-zelf zaak. Jean-Paul gaat best handig met de boormachine om. Ook ben ik al op kledingjacht geweest want zomerkleding in mijn huidige maat had ik toch niet meer en het is hier best al wel zomer.

Uiteraard hab ik ook al heel wat tijd in de giga keuken doorgebracht. Heerlijk wat een ruimte. Ik heb zelfs nog lege keukenkastjes, wie kan dat nu nog zeggen.

Kortom, het is heel goed gegaan en we vinden het geweldig. We hebben grote plannen voor de tuin. Er zijn nog wel wat kleine dingetjes te doen zoals fotos op hangen en dan heb ik het nog maar even niet over de 70 dozen die nog in de garage staan.

Moeilijk te omschrijven, maar ik heb hier echt het “zomerhuisje gevoel” en dat voelt heel erg goed. Ik kan je verzekeren dat dit nu toch wel echt de ultieme vakantie bestemming is. Jullie “hotelkamer” is er klaar voor.

Wij gaan er verder lekker van genieten en we houden jullie uiteraard op de hoogte.
Voor November staat er ook nog een totale zonsverduistering op het programma. We gaan voor 4 weken naar Australie. Normaal ben ik altijd heel druk bezig met zo’n reis, nu helemaal niet, gek he?

Vanuit OZ, zal ik wel weer wat van me laten horen, tot dan,

Groetjes, ook van de handyman,

Bea

• 12 Oktober 2012 - 10:33

Monique:

Hoi bea, Jp,
    Het huis ziet er goed uit. Je ziet pas hoeveel spullen je hebt als je gaat verhuizen/verbouwen.
    Ik heb nieuwe vloerbedekking in mijn slaapkamer. Bed in de woonkamer, nachtkastjes. En dan heb ik nog een klein appartementje.
    Nog veel plezier met het uitpakken/inrichten en herplaatsen vd spulletjes.
    Groetjes
    Monique

• 12 Oktober 2012 - 10:52

Jo S Te K:

Wauw, het ziet er echt helemaal te gek uit. En wat een luxe zoveel ruimte, ook om je heen.
    Ik hoop dat we snel een keer kunnen komen kijken.
    By the way, hebben ze geen fietsen in Nieuw Zeeland?

• 12 Oktober 2012 - 11:07

Engeline:

Goh heerlijk dat jullie al zo snel aan het settelen zijn in Blenheim. Leuk weer om foto's van Blenheim te zien is echt heel lang geleden. Wat is nog weet is dat mijn familie in de buurt van een grote rivier woonde, op loop afstand, met een grote brug erover. En ook ongeveer 10 minuutjes van het centrum.
    Heb veel gewandeld in de omgeving. Nou jullie zijn flink opgeschoten, ga er van genieten. trouwens je ziet er goed uit zeg, wauw volgens mij ben je flink afgevallen. Echt goed.
    Nou geniet van jullie mooie huis en tot horens veel plezier in Australie, ikzelf ben net terug uit Rome en kijk uit naar mijn vakantie in December, dat als alles goeds loopt naar Vietnam is.
    Groetjes Engeline

• 12 Oktober 2012 - 11:27

Carola Rummens:

Hallo Bea en JP
    Het ziet er echt heel mooi uit vanbinnen. Was een hele klus aan die hele stapel dozen te zien ...pffff. Maar ik mis een fotootje van de buitenkant. Maar dat gaat vast nog wel komen.
    geniet van jullie nieuwe huis en Bea vooral van haar nieuwe keuken. Ziet er prachtig uit inderdaad !
    groetjes
    Carola

• 12 Oktober 2012 - 12:09

Sigrid:

He Bea, leuk joh juliie hebben het echt prima voor elkaar!!!

• 12 Oktober 2012 - 14:24

Esther:

Hoi Bea en JP,

Wat een mooie foto's wij komen graag een keer langs, xxxxx
    Fijn dat alles zo goed is gegaan.

Groetjes esther

• 12 Oktober 2012 - 15:01

Hedwig:

Ziet er allemaal erg mooi uit. Prachtig voorjaar ook bij jullie. Dat is dubbele mazzel. Geniet ervan en ook van de reis naar OZ. Veel plezier in je mooie keuken. Tuin lijkt me groot genoeg voor een stukje moestuin met eigen kweek. ;)
    Groetjes
    Hedwig

• 12 Oktober 2012 - 17:58

Ton:

Hoi Bea & JP,
    Mooi huis hoor, ziet er schitterend uit. We komen in januari wel een keertje langs...
    groetjes
    Ton

• 13 Oktober 2012 - 01:23

Annemarie:

Ziet er geweldig uit, Moeten nu zeker een keer langs komen. We waren een week weg naar Whakatane ivm hockey tournament. Mail je snel

• 13 Oktober 2012 - 14:38

Ma Van Der Jagt:

Bedankt voor de foto's, bekeken, op woning 1 weyevliet. Nog vele gelukkige jaren in je jullie nieuwe behuizing

• 13 Oktober 2012 - 17:13

Anneke:

Wauw, ziet er super uit Bea!! Jammer dat het me nu niet ging lukken, maar wellicht in het begin van volgend jaar :-) Geniet van jullie nieuwe plek!

• 14 Oktober 2012 - 10:45

Deanne Rooney:

hallo Bea en Jp!!
    hartelijk dank voor de email; jullie huis ziet er schitterend uit!! Jullie ouders zouden nu voor langere tijd kunnen overkomen. Mooie foto's!! ik hoop dat jullie je er thuis voelen en dat je een leuke baan vindt , Bea maar voorlopig zul je nog wel genoeg te doen hebben met uitpakken en wat kleine dingen.
    Het weer is ook al wat beter dus dan kunnen jullie lekker van de tuin genieten- gaan jullie nog groenten planten of kippen nemen? Hier alles ok- luca gaat in mei met school beginnen. de vakantie is weer voorbij en een lang weekend in het vooruitzicht! veel plezier in australie! groetjes van ons allen , deanne xx