Een baan ( en een broodmachine) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Een baan ( en een broodmachine) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Een baan ( en een broodmachine)

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

05 April 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Bedankt voor al jullie succes wensen. Ze hebben geholpen want ik ben aangenomen. Het is dus echt allemaal mega snel gegaan. Vorige week woensdag had ik een intake gesprek bij een "recruitment centre". Dit is een soort uitzendbureau. Na wat testen en gesprekken boden ze mij een baan aan bij HP. Ik moest ook wel op gesprek bij HP. Dit gesprek was op donderdag om 11.00 uur en om 12.00 werd ik gebeld dat ik was aangenomen. Ja, zo snel kan het dus gaan.

Ik ben aangenomen als " customer relations manager". Klinkt niet slecht, al zeg ik het zelf. Ik ben ondertussen al twee dagen aan het werk en het wordt me langzaam maar zeker duidelijk wat ik moet gaan doen. Jullie zullen begrijpen dat het om klantencontact gaat en dan voornamelijk het afhandelen van klachten en proberen de klanten bij HP te houden. Het is geen call centre baan, maar echt het afhandelen van "cases" die om persoonlijke aandacht vragen. Ik kom hier later nog wel eens op terug.

Ik werk op de tiende verdieping met uitzicht op de baai. Dit keer heb ik even geen fotos maar ik zal de volgende keer "mijn uitzicht" laten zien. Erg leuk is dat JP en ik 5 minuten bij elkaar vandaan werken, dus we kunnen samen gaan lunchen.

Verder heb ik eindelijk de broodmachine gekocht die ik al heel lang wilde hebben. Helaas is dit geen "geurmail" want anders zouden jullie nu de heerlijke geur van vers gebakken brood ruiken. Ook heb ik voor het eerst van mijn leven koekjes gebakken. Interessant nieuws vinden jullie ook niet, maar dat is nu toch ook het "normale leven" hier.

Dus ik hoop dat mijn berichtjes van nu af aan niet al te "saai" zullen gaan worden. Laat dat dan absoluut weten.

Heel veel groeten vanuit een nog steeds zonnig Wellington. Uiteraard ook de groeten van Jean-Paul voor jullie allemaal.

Bea

  • 05 April 2005 - 11:47

    Sandra Ossendrijver:

    Hoi Bea en JP,

    Bea, van harte met je nieuwe baan. Onwijs gaaf hoor. Hoe zijn je collega's? Of kan je daar nog niets over zeggen. Maar zeg nou eerlijk! Waar is het nou gezelliger als bij BZK!!
    Wel gezellig dat jullie nu samen kunnen lunchen. Is het een baan voor vast of voor tijdelijk?
    Het weer is hier nog niet denderend hoor. We hebben wel een heel mooi weekend achter de rug, maar aan het eind van de week wordt het maar ongeveer 8 graden. Dus lekker koud dus. En dat voor april! Dus geniet daar maar lekker van het warme weer hoor.
    Nou Bea en JP, ik wens jullie allebei heel veel succes met jullie banen en ga lekker genieten van jullie broodbakmachine.
    Groetjes van Sandra

  • 05 April 2005 - 12:04

    Patrick:

    Beste Bea en JP,
    Wat gaaf zeg dat je direct een baan hebt bij HP.Te gek zeg. Ik neem aan dat je nog steeds geen heimwee naar de KLM hebt!Hoe staat het met de huizenjacht, is dat ook al
    gelukt?
    Met Ajax gaat het slecht, nu weer verloren in Friesland van Heerenveen met 2-1.Op de 4e plaats nu.
    Verder weinig nieuws, zit met gebroken teen thuis.
    Groeten ook aan JP

  • 05 April 2005 - 18:38

    Winifred:

    Bea, van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan. Toch wel een goede basis die KLM !!groetjes.

  • 06 April 2005 - 06:57

    Miranda:

    hai Bea en JP
    Hartelijk gefeliciteerd!! Ik wens je er heel erg veel plezier mee en hou me op de hoogte hoe het gaat.
    groeten Miranda

  • 06 April 2005 - 15:52

    Francis:

    Hoi Bea en JP,
    Dit is leuk want terwijl ik jullie berichtje lees, ruikt het ook hier naar heerlijk zelfgebakken brood!! Ook een nieuwtje! Gefeliciteerd met je nieuwe baan, top dat het zo snel is gelukt zeg! Nou veel suc6 en groeten van ons hier allemaal.

  • 13 April 2005 - 08:15

    Judith Gooris:

    Hallo Bea en JP,

    Wel wat laat maar... Alsnog gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat is dat snel gegaan zeg!!
    Ben je al een beetje gewend? Handig hoor maar 5 min. van JP's werk af. Gezellig!
    Heel leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Smaakt het brood lekker?
    Hier alles goed, wel ontzettend saai weer.Leuk dat de mannen elkaar gesproken hebben.Veel succes met alles !
    Groetjes van ons allemaal.
    Dick, Judith, Michelle en Marc.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 159404

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: