Wither Hills en Wandelen - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Wither Hills en Wandelen - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Wither Hills en Wandelen

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

16 December 2013 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Hallo Allemaal,

December, voor de lezers in Nederland/Belgie, de donkere dagen voor Kerst. Voor de lezers in Nieuw Zeeland, de zomerse dagen voor Kerst ( hopelijk ). Hier in Blenheim voorlopig, so far so good. Veel zon, hoge temperaturen en ook nog wel wat wind en ook wel zo nu en dan een buitje. Tot zover het weer. Ik blijf toch nog wel echt hollands.

De titel van dit verhaaltje “ Wither Hills en Wandelen” geeft aan waar ik het deze keer over wilde hebben. De Wither Hills is een “farm park” aan de rand van Blenheim. Dit wil zeggen dat een gedeelte van een veeteelt gebied is opengesteld voor het publiek. Er zijn wandel en mountain bike paden aangelegd. Het is mijn trainings gebied. Over iets minder dan 3 maanden ga ik de Milford track lopen. Voor deze 4 daagse wandeling moet ik wat kilometers in de benen hebben. De wandeling naar de top van Mt Vernon probeer ik toch wel 2x per week te doen. Deze “heuvel” is 422 meter hoog. Voor hier niet echt hoog maar toch wel hoger dan de hoogste “berg” in Nederland.

Ondanks dat de paden door de weilanden lopen is het toch heel afwisselend met prachtige ver gezichten. Ook gaan er wat paden langs kleine stroompjes. Verder hoor je constant vogels fluiten en zo nu en dan een schaap op je pad. Ik vind het echt genieten.

Niet alleen wandel ik veel in de Wither Hills maar Jean-Paul en ik hebben ook samen nog wat mooie wandelingen gemaakt. Jullie weten dat we graag en vaak naar Picton gaan. Heerlijk koffie drinken aan het water. Maar nu hebben we ook een mooie wandeling ontdekt naar een heuveltop boven Picton. Het uitzicht is echt super. Verder zijn we ook nog weer een keer naar een ander favoriet stekje van ons geweest, Rabbit Island. We genieten daar heerlijk van een wandeling over het strand. Lekker vlak. Een (1) keer heb ik Jean-Paul over kunnen halen om mee te gaan de Wither Hills in.

Komende donderdag gaan we voor iets meer dan twee weken naar Wellington. Het huis waar we verblijven ligt aan de voet van Mt KauKau. Ik heb het voornemen om hier toch zeker ook 2x per week naar boven te lopen. Dit was onze favoriete wandeling toen we in Wellington woonden.

We kijken uit naar ons verblijf in Wellington. Gezellig veel oude vrienden en bekenden ontmoeten. Zes weken geleden waren we ook voor een weekend in Wellington en om het nog even over het thema van dit verhaaltje te blijven, ook hier hebben we een wandelingetje gemaakt. En wel langs de Hutt River.

Mijn leventje is op het moment inderdaad wel een beetje “een zeer lange vakantie”. Ik werk een paar uurtjes per week, maar koffie maken en broodjes smeren is meer hobby-en dan werk. Ik heb wel het hekwerk rondom het terras geverfd en het houtwerk van het terras gebeitst. Het ziet er allemaal weer perfect uit, al zeg ik het zelf.

Goed, dat was het weer voor deze keer. Sorry, we versturen geen kerstkaarten, dus bij deze wensen wij jullie allemaal een GEZELLIG KERSTFEEST & EEN GELUKKIG NIEUW JAAR.

Heel veel groetjes,

Jean-Paul en Bea


  • 16 December 2013 - 07:08

    Heleen:

    Nou stoer hoor Bea, al dat gewandel. Misschien kun je Jean-Paul nog overhalen voor een tweede (2e) keer klimmen haha. Leuke foto's ook, mooie landschappen. Veel werk hoor, al die spijltjes van dat hekwerk, brrr, maar het ziet er inderdaad keurig uit. Heel veel plezier in Wellington en ook alvast een mooie Kerst gewenst en een gezellig oudjaar, vast met jullie oude vrienden van daarginds. Groetjes!

  • 16 December 2013 - 11:08

    Ton:

    Mooie foto's weer Bea, succes met trainen in Wellington. Wij zitten hier in de donkere dagen, temperatuur valt nog wel mee met 10 graden. Milford track is behoorlijk, hoewel "maar" 53,5 km wel door de bergen, ik doe het je niet na....

    Hele prettige feestdagen en een heel fijn 2014 voor jou en Jean Paul.
    groetjes
    Ton

  • 16 December 2013 - 16:23

    Hedwig:

    Zooo, dat is weer supergezond zeg! Waarom wil Jean-Paul niet mee naar de Wither Hills? Dat kan ik niet vinden in je verhaal. Nog geen zicht op een 'drukkere' baan of hoeft het even niet? Klinkt wel lekker relaxt zo. Veel plezier in Wellington en fijne feestdagen. Wij houden het deze kerst rustig en blijven een keertje thuis. Eerste kerstdag wel even naar ma, misschien af en toe een wandeling of een rondje langs de kerststallen in de buurt. Maar daar blijft het bij dit jaar. Oud en Nieuw weten we nog niet. Groetjes.

  • 17 December 2013 - 09:31

    Viola:

    Hoi Bea,
    Dat is toch het beste dat je werk je hobby is? Ik zou zeggen dat vooral blijven doen.
    Met je vrije tijd kan je ook veel nuttige dingen doen. ..zoals het hekwerk schilderen :-D
    Je hebt van mij nog een mail tegoed...dus tot gauw.
    Maar voor de zekerheid wens ik jullie alvast een heel prettig kerstfeest een gelukkig 2014!
    Dick en Viola

  • 17 December 2013 - 11:42

    Jo S Te K:

    Wat een heerlijk leven hebben jullie daar zeg en wat een mooie foto's weer. Stoer dat je zo aan het wandelen bent en alvast succes met je voorbereiding voor de Milford track. Hoeveel km is dat per dag en waar?
    Hele fijne feestdagen en een goed en gezond 2014.
    Groetjes Ro en Jo en een knuffel van Chica en Diego

  • 27 December 2013 - 07:46

    Ellen:

    Hoi Bea en JP,

    klinkt allemaal erg prettig... Volgens mij hebben jullie een heerlijke Kerst gehad met een lekker zonnetje.
    Veel plezier nog en wens jullie bij deze alvast een heel goed, gezond en gezellig 2014 toe.
    Liefs Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 698
Totaal aantal bezoekers 159337

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: