Van een tijdje terug tot het ”news”. - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Van een tijdje terug tot het ”news”. - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Van een tijdje terug tot het ”news”.

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

13 April 2014 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Hallo Allemaal,

De vorige twee verslagen gingen vooral over mijn wandelingen. Maar er is natuurlijk in de afgelopen maanden veel meer gebeurd en daar kom ik in dit verslag even kort op terug. Alvast een waarschuwing voor als je bij de fotos bent: Het zijn veel etens fotos.

Het was een gezellig druk zomertje. We hebben veel visite gehad. Dit begon allemaal in December. Onze vrienden Phil en Sharon met hun dochters kwamen voor een lang weekend vanuit Wellington. Niet alleen hebben we ze mee genomen naar ons favoriete café in Picton maar we zijn ook kersen gaan plukken en dit was een “first” voor ons.

De volgende gasten waren mijn ex KLM college Deanne uit Christchurch, haar man en hun twee zoontjes. Zij hadden de caravan op de oprit gezet. Helaas geen fotos van dit gebeuren. Zij werden opgevolgd door een andere KLM college, Jeantine, met man en dochter. Ik had Jeantine nog nooit ontmoet, maar zij had een cadeautje van mijn vriendin Esther meekregen vanuit Holland. Ze kwam dit afgeven en de camper werd voor twee nachten op de oprit gezet. Zelf verbleven ze even lekker twee dagen in de logeerkamer. Erg grappig hoe je dan op deze manier mensen leert kennen.

De derde KLM-er was Engeline. Zij was op reis door NZ met een groep vrienden. Ze had een druk schema, maar wij hebben haar vanuit Kaikoura opgehaald en zo kon ze gezellig een nachtje bij ons in Blenheim blijven. Ik ben dus weer geheel op de hoogte van alle KLM nieuwtjes.

Ook hebben we nog een Brits echtpaar op visite gehad die ik tijdens het lopen van de Milford heb leren kennen. Het tweede Britse echtpaar wat we in Blenheim op “visite” hebben gehad, kwam niet echt persoonlijk langs, maar heeft er wel voor gezorgd dat Jean-Paul en ik het Nieuw Zeelands “news” hebben gehaald. De Royals, Kate en William brachten een bliksem bezoek aan ons stadje en uiteraard wilden wij dit wel even meemaken. We moesten wel even hard lachen toen we s’avonds het nieuws keken en onze koppen op TV zagen.

Ook al redelijk oud nieuws is ons kerst uitje naar Wellington. Eigenlijk het enige wat ik hier nog even over wil vertellen is ons tripje van ongeveer 300 km naar Napier voor een Indonesische rijsttafel. De bedoeling was om een tripje van 4 dagen over het Noord Eiland te maken, maar het weer werkte niet helemaal mee. Dus het werd: Wellington – Napier, s’avonds een heerlijke rijsttafel in het enige Indonesische restaurant van NZ en de volgende dag weer terug. Maar het was het zeker waard.

Verder ben ik ook nog ietwat druk geweest met het verwerken van de oogst van de buren. Drie keer kregen we een grote hoeveelheid fruit. De eerste keer een emmer vol met pruimen, vervolgens 2x een plastic tas met perziken. Het resultaat: Een pruimen taart, pruimensaus, pruimen compote, perziken taart, perziken jam en ingemaakte perziken.

Van Kerst naar Pasen, de bedoeling is dat we 10 dagen over het Zuid-Eiland gaan toeren, maar het is nog niet zeker of dit door gaat. Wordt vervolgd. Wat zeker door gaat is een tripje naar Wellington begin Mei, want daar ga ik mijn verjaardag vieren. En ja, Sarah gaat echt ook komen.

Goed, in het volgende verslag horen jullie wel hoe het afloopt met het paas uitje en hoe ons weekend in Wellington was.

Geniet lekker van het mooie lente weer in Nederland en voor de NZ lezers, zorg dat je droog blijft de komende dagen.

Tot de volgende keer, groetjes ook van Jean-Paul (de hof fotograaf)

Bea

• 16 April 2014 - 14:38

Heleen:

Haha, ik zie dat de Royals de heer Obama hebben ingehuurd als bodyguard??? Wel grappig ja, jullie daar op TV! Veel plezier met je voorbereidingen voor jullie grote reis. Vordert het al een beetje? Heb onlangs mijn zomervakantie(tje) naar Normandië en Bretagne geboekt, mooie plaatsen en is alweer meer dan 30 jaar geleden dat ik daar was.
    Groetjes ook aan Jean-Paul,
    Heleen

• 16 April 2014 - 14:59

Esther:

Leuke foto's, xxx
    We waren net gisteren al bijgepraat...
    Tot na de paas.

• 16 April 2014 - 15:06

Jo S Te K:

Wat heerlijk om jullie verhalen weer te lezen en de foto's te zien. Kan niet wachten op de foto's als je Sarah hebt gezien. gniffel gniffel.
    Groetjes, fijne paasdagen en een gezellige ontmoeting met Sarah in Wellington.
    Jo S te K

• 16 April 2014 - 20:57

Ton:

Echt wel pontificaal in beeld, geweldig!! Heerlijk al dat fruit, wel een hoop werk. Maar erna ervan genieten....
    't Schiet al weer hard op naar jullie vertrek voor de wereldreis. Ben erg benieuwd naar je verslagen!
    Groetjes en knuffels van ons beide, uiteraard ook voor Jean-Paul!

• 17 April 2014 - 09:59

Engeline:

Hoi Bea en JP,

Leuke update weer , en grappig dat zelfs Kate en William bij jullie in Blenheim langs komen.
    En wanneer begint de grote "trek", is alles verder nu geregeld ?
    Vond het reuze gezellig bij jullie , de wandeling door het dorp en marktje was erg leuk.
    Mooie foto's van jullie op TV zeg !!!! , en heerlijk al dat fruit.
    Weet je nog dat wij het daar over hebben gehad, over het inmaken , bakken etcc..
    Nogmaals bedankt voor jullie gastvrijheid en heel veel plezier/succes met het verder voorbereijden van jullie mooie reis

Groetjes Engeline

• 17 April 2014 - 11:08

Monique, Bart, Rik:

Terwijl Hans voor het werk in Shanghai zit, geniet ik van jullie verslag en het water loopt al in de mond bij het zien van al dat lekkers. Het voorjaar is dit jaar lekker zonnig van start dus extra genieten tijdens het wandelen op de Zoetermeerse berg. Veel plezier met Sarah, ik zie haar later dit jaar. Hartelijke groeten

• 21 April 2014 - 08:14

Sandra M:

Ha Bea, weer leuk om te lezenw at jullie allemaal hebben gedaan/beleeft. Veel bezoek gehad! ik hoop dat wij ook snel weer eens jullie kant op kunnen gaan komen, zie jullie in ieder geval dit jaar nog wel in NL.gr Walter en Sandra