Kleurrijk Marlborough - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Kleurrijk Marlborough - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Kleurrijk Marlborough

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

22 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Na een voor Blenheim redelijke koude winter is de lente nu goed begonnen. Tijd om er weer op uit te trekken en te genieten van al het moois wat Marlborough te bieden heeft. Marlborough is de naam van de streek waar Blenheim in ligt. Marlborough is vooral bekend om de wijn en zoals bekend groeien de druiven alleen in een goed klimaat, dus we zitten hier goed.

Op éen van de eerste mooie dagen ben ik op een zondagmorgen naar de “farmers market” gelopen. De eerste drie fotos bij dit verhaaltje zijn tijdens dit wandelingetje genomen. Overal in ons stadje staan de bomen in bloei, echt puur genieten.

Verder hebben we al weer heel wat wandelingen gemaakt. Tijdens een wandeling op Marfells Beach maakten we een zeehond aan het schrikken die vervolgens vlak voor onze neus de veilige zee opzocht. Het blijft toch heel bijzonder dat je die dieren zo tegenkomt.

De twee fotos van ons, Jean-Paul op een bankje en ik op het wandelpad tussen de brem, zijn gemaakt tijdens een wandeling langs de Queen Charlotte Sound. Brem in bloei is niet alleen mooi ( geel ) maar ruikt ook lekker. De Nieuw Zeelanders zijn er niet zo blij mee, want zij vinden het maar onkruid. Ik vind het mooi.

Zelfs de Picton waterfront is deze dagen extra kleurrijk. Uiteraard komen we hier nu zeer regelmatig en genieten we met onze “take-a-way” koffie van het altijd prachtige uitzicht.

Thuis zijn we druk geweest met de nieuwe keuken. Die is de afgelopen week geplaatst en we zijn heel blij met het resultaat. We hebben dit niet zelf gedaan maar profesionals hier voor ingehuurd. Je bent er toch nog wel druk mee. Vooral Jean-Paul, die tijdens zijn werk een oogje in het zeil hield en er zo voor gezorgd heeft dat het resultaat is zo als wij wilden. Ik was vooral voor het uit en in pakken van alle spullen. Wat verzamelt men toch veel zut. De logeerkamer leek wel een tweedehands spullenhulp winkel. Maar alles staat nu weer netjes op zijn plaats. De logeerkamer kan dus weer geboekt worden.

De keuken is dus “all white”. Nieuw Zeeland staat weer in het teken van de “all Blacks”. Aankomende zondag spelen ze de halve finale tegen Zuid Afrika voor het wereld kampioenschap rugby. Ik ben hier in Blenheim naar een wedstrijd van de “black sticks” wezen kijken. Het Nieuw Zeelandse vrouwen hockey team speelde tegen Argentinie. Hockey is niet echt mijn sport, maar een goede wedstrijd, op loopafstand van huis, is toch een mooie kans. Het was een goede wedstrijd en ook weer zeer kleurrijk met het Argentijnse team in het roze.

Aankomend weekend is een lang weekend hier. En we hebben er nog maar een dagje bijgenomen. We gaan vier dagen naar Takaka. Hele trouwe lezers weten dat we hier in het eerste jaar dat we hier woonden ook al eens geweest zijn, maar nu dus al 10 jaar niet meer. Het is ongeveer 4 uur rijden vanaf Blenheim, door de Nieuw Zeelandse Betuwe. Dat zal een mooi tochtje worden. Maar hierover de volgende keer meer. Oplettende lezers weten wat we gaan vieren dit weekend. We hebben de champagne al 1x opgemaakt deze week, maar het mag nog een keer.

Heel veel groetjes, ook van Jean-Paul,
Bea

• 22 Oktober 2015 - 09:14

Jo S Te K:

Hoi Bea,
    Jullie keuken is mooi geworden hoor, wat een ruimte. Mooie foto's van al die mooie bloemen en bomen. Jullie gaan weer een mooie tijd tegemoet. Wij hebben hier sinds gistermiddag een miezerregen waar je helemaal doorweekt van wordt. Echt grauw en saai, dus de herfst is hier echt begonnen, alhoewel de temperatuur nog wel meevalt. Vanmorgen om 7 uur was het al 13 graden.
    Groetjes, geniet van jullie lange weekend en mooie reis naar Takaka.
    Jo

• 22 Oktober 2015 - 09:41

Heleen:

Ha Bea en Jean-Paul,
    De foto van jullie logeerkamer vind ik echt het mooist hoor, haha grapje! Wat een prachtige natuur!
    Jullie zijn zeker wel blij dat alle zooi van de keukenverbouwing nu achter de rug is; erg mooi geworden alles wit; paar kookboekjes in die kast? Wat bijzonder dat er daar bij jullie nog expliciet over 'black' en 'white' gesproken wordt. Dat is hier tegenwoordig totaal uit den boze hoor, zie o.a. de Zwarte Piet-discussie, wat een gezeur. Volgens mij ben ik best een oplettende lezeres :) maar wat jullie te vieren hebben? Trouwdag zeker? Of zoveel jaar 'verkering'? Nou, in ieder geval gelukgewenst en veel plezier met jullie uitstap.
    Groetjes,
    Heleen

• 22 Oktober 2015 - 09:44

Annemarie:

Is de champagne om te vieren dat de All blacks gaan winnen dit weekend?????. Geniet van het lange weekend. Hoop dat het mooi weer wordt. Groeten vanuit Hamiton. Ik mail je snel weer.

• 22 Oktober 2015 - 12:43

Viola:

Hoi Bea en Jean-Paul,

Gefelciteerd met jullie eerste huwelijksjubileum! Geen newly weds meer :-D

Wat een prachtige foto's. Heerlijk dat de lente is aangebroken. Ik vind brem ook heerlijk ruiken en
    vind het fleurige geel vrolijk staan. De foto met de palmboom... is dat bij jullie in de buurt genomen!?

De keuken is werkelijk prachtig. Maar moeten al die spullen terug naar de keuken!? :-p

Ik zag dat ik nog je mail moet beantwoorden!! Shame :-0

Veel plezier in Takaka!

Groetjes,

Viola

• 22 Oktober 2015 - 13:06

Hedwig:

Ben jaloers op jullie lente. Hier valt het blad weer, dat is ook mooi van kleur maar kondigt helaas ook de naderende winter aan. Ik weet da Jean-Paul deze week jarig is, dus als de champie daar voor is: proost en gefeliciteerd. Het onthouden van trouwdagen zit helaas niet in mijn systeem. Zoveel 'zut' als jullie in de keuken hebben ... Daar kunnen wij niet aan tippen. Haha.
    Zoals je kunt zien op onze blog zijn wij inmiddels sinds dinsdagochtend terug uit Cuba, maar ik upload nog steeds foto's en verhalen op de blog. Ben inmiddels bij dag 12-13. De rest volgt nog deze week.
    Groetjes voor nu en geniet verder van de lente en de koffie.
    Hedwig

• 06 November 2015 - 12:58

Ma Andrea:

lieve kinderen ,

Hartelijk dank voor de mooie foto's en het leuke verslag.
    Wat ziet het er allemaal kleurrijk uit.

Geniet van de vrije dagen en succes met jullie activiteiten.

Liefs van Ma.

• 06 November 2015 - 16:05

Hans & Co:

Hoi Bea en Jean-Paul,

Weer leuk om te lezen over jullie belevenissen en fijn om te lezen dat het jullie goed gaat. De all black hebben inmiddels de WK titel te pakken, gefeliciteerd !!!

Wij hebben hier de afgelopen tijd ook voorjaar gehad en in Limburg zelfs 20 graden. Heerlijk en ik maak er af en toe gebruik van op de racefiets .. :-)

Hier alles goed en hou ons op de hoogten ... Hans & Co