Marlborough promotie - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Marlborough promotie - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Marlborough promotie

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

04 Augustus 2016 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Hallo Allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik jullie over onze avonturen heb verteld. En de laatste keer ging dan ook eigenlijk alleen over onze vakantie in Indonesie. Maar dat is al weer meer dan 4 maanden geleden. We waren wat achter met het “archiveren” van onze fotos, maar dat is nu gedaan en “this brings back memories” Dus ik ga even terug naar ongeveer het begin van het jaar. Zomer in Nieuw Zeeland en dan aan ook nog even na-zomer in Nieuw Zeeland.

Het was best een hele goede en warme zomer, zeker toen we in Februari visite uit Nederland hadden. Het was een “full house”. Op visite waren Ton en Nanneke, die ook op ons huis kwamen passen tijdens onze afwezigheid en verder hadden we tegelijkertijd Mariska, een ex PH college met haar dochter op visite. Voor mij een mooie gelegenheid om weer eens toerist in eigen omgeving te spelen. We hebben een mooie tocht langs de Sounds en een dagtocht naar Kaikoura gemaakt. Helaas waren toen de kleine zeehondjes nog niet in hun crèche.

Na de vakantie, mid april, wilden we nog zolang mogelijk blijven genieten van de NZ na zomer. Om mijn verjaardag te vieren zijn we een lang weekend naar Motueka gegaan. Dit is een dorpje om ongeveer 3 uur rijden. Het ligt vlakbij “ Rabbit Island” 1 van onze favoriete plekken en zo bleek, Motueka heeft ook een prachtig strand met zandbank. Heel veel verschillende vogels, echt een prachtig natuurgebied, wat we nu pas ontdekten. Een leuke anecdote is ook nog dat ons motel naast een perengaard lag. De peren waren geoogst, maar te kleine en vooral te grote waren niet geoogst. Dus die konden wij zo meenemen. Heerlijke perentaart en heel veel stoofpeertjes gemaakt.

Mijn nieuwe keuken bevalt uiteraard prima. We hebben ondertussen ook nieuwe gordijnen, voor wie hier in geinteresseerd is. Verder is er in en rondom het huis niet veel veranderd. O, ja de druiven zijn uiteraard ook weer geoogst. Altijd leuk om te zien.

Uiteraard moet er ook weer gewoon gewerkt worden. Toen ik terug kwam van onze reis, lag er heel veel werk op me te wachten. De eerste woorden van mijn teamleider waren:” je mag overwerken”. Mijn antwoord: “overwerken, dat doe ik niet”. Het waren wat hectische weken maar ondertussen alles weer onder controle. Jean-Paul en ik werken beiden 4 dagen per week. Iedere maandag zijn we vrij. Heerlijk die driedaagse weekenden.

Die extra dag vrij geeft ons goed de gelegenheid om de omgeving verder te verkennen of her-verkennen. Bijgaand vinden jullie nog wat fotos van de mooie ongeving hier. Marlborough promotie. Picton staat bijna wekelijks op het programma. Als het weer het maar even toelaat gaan we hier een bakkie doen en even heerlijk in het zonnetje zitten. Een paar weken geleden kregen we bijna een paraglider op onze kop. Een extra dimensie aan dit toch al prachtige uitzicht, kijk maar op de foto.

Goed, ik hoop dat jullie ook allemaal zoveel mogelijk genieten van alles. Weer of geen weer.
Remember, Hapiness is not a destination, it is a journey.

Groetjes, uiteraard ook van Jean-Paul,
Bea

  • 04 Augustus 2016 - 11:09

    Heleen:

    Hoi Bea (en neef natuurlijk),

    Haha lekker assertief "overwerken, dat doe ik niet". Nou, groot gelijk hoor. Mooie foto's, vooral die met de zeegezichten, maar ja, dat is aan mij altijd wel besteed zoals jullie weten. Fotootje met al die dossiers ben ik niet echt heel jaloers op :) Maar gelukkig weten jullie ook altijd weer een feestje te maken van de vrije dagen, houden zo!
    Hier is het inderdaad afwisselend weer of geen weer, maar ik vind alles best hoor. Straks naar een mooie expo in Boijmans van een Deens-IJslandse kunstenaar, bijzondere installaties over land, licht en zee, dus ben benieuwd. Volgende maand maar weer eens een paar dagen naar ons goede oude Zeeland.

    Veel groeten uit Rotterdam,
    Heleen

  • 04 Augustus 2016 - 15:11

    Jo S Te K:

    Ziet er allemaal weer heeeeeerlijk uit hoor Bea en JP.

    Groetjes vanuit een herfstachtig Nederland
    Jo S te K

  • 04 Augustus 2016 - 19:43

    Ton:

    Hoi Bea,u
    We hebben genoten van het mooie Marlborough en jullie huis! De tijd is omgevlogen en we krijgen steeds meer zin .... om toch nog weer een keertje.... je weet maar nooit etc etc.

    Leuke foto's weer en jouw reactie: "overwerk doe ik niet", zo lekker Bea's!

    Knuffels (ook voor Jean Paul) en uiteraard ook van Nanneke!
    Ton

  • 06 Augustus 2016 - 09:36

    Mariska :

    Hai Bea en Jean-Paul,

    Erg leuk om zo weer even herinnerd te worden aan die fantastische reis door NZ. En die begon zo heerlijk met een gezellig verblijf bij jullie.
    Ja, mijn hart maakt even weer een sprongetje bij het zien van de foto's van dit prachtige land met zijn overweldigende natuur. Wat hebben wij ervan genoten.....

    Lieve groet,

    Mariska

  • 07 Augustus 2016 - 19:22

    Ellen :

    How Bea en Jean Paul, als ik de prachtige foto's zie, wil ik weer heel,graag jullie Kant ook opkomen. Heerlijk om te ziet dat jullie zo genieten (naast het werken natuurlijk). Helaas vliegt de KLM nog steeds niet op jullie prachtige land. Moet nog even doorsparen voor deze reis :). Veel liefs Ellen

  • 09 Augustus 2016 - 11:51

    Hedwig:

    Dat ziet er inderdaad weer én mooi én gezellig uit. Je kunt altijd nog een baan als reisleider nemen als je het werken op kantoor beu bent. Het begint hier ook wel te kriebelen voor NZ, maar ik beheers me voorlopig maar. Ik wil wel overgebeamed worden als dat kan.
    Was die paragliderfiguur net zo geschrokken als jullie? Moet zeker nog wat meer oefenen.
    Groetjes en geniet van de 'winter'.
    Hedwig

  • 10 Augustus 2016 - 20:46

    Hans & Co:

    Konishu-ah Bea en Jean-Paul,

    Wij zijn net terug uit Schotland en dan is het heerlijk om nog even verder te reizen in NZ. Dank voor de up-date en goed om te lezen dat er uit de keuken weer de mooiste creaties komen. Jammie en dat zijn de foto's ook. Heb het goed, hou het goed en een warme groet uit een zonnig NL (PS Wij gaan vrijdag 4 dagen het Westerborkpad lopen) ... Hans & Co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1032
Totaal aantal bezoekers 158901

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: