Mid-winter Break - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Mid-winter Break - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Mid-winter Break

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

26 Juli 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Om de winter door tweeen te breken hadden besloten om afgelopen weekend even naar het Zuid-Eiland te gaan. Op vrijdagavond, direct na het werk heen en zondagavond met de late avond ferry weer terug, zodat we een lekker lang weekend op pad konden zijn.

We konden overnachten bij Sue, de nicht van JP in Blenheim. Blenheim is een "provinciestadje" midden in het "Frankrijk" van Nieuw Zeeland.
En deze vergelijking komt dan vooral door de wijn en het klimaat. Kijk maar eens op http://www.marlborough.co.nz/

Daar Sue op zaterdag een cross-country wedstrijd had in Nelson zijn wij met haar meegegaan. Uiteraard om haar aan te moedigen maar ook zodat wij van de natuur rond Nelson konden genieten. De wedstijd was op Rabbit Island. Trouwe lezers weten dat wij hier al eerder dit jaar heerlijk van de zon hebben zitten genieten. Kijk anders nog eens bij de fotos van " een weekendje Takaka". Ook nu hadden we weer goed weer.

Daar we nu op een zaterdag in Nelson waren konden we ook naar de markt, die hier iedere zaterdag wordt gehouden. Niet een gewone groente en fruit markt, maar een kunstmarkt met veel kraampjes met exotische lekkernijen. Dus o.a oliebollen, want dat is hier uiteraard erg exotisch.

Kortom een zeer geslaagde zaterdag.

De zondag was een echte zon dag. De winters zijn zo slecht nog niet hier. Zo'n 18 graden en dan lekker uit de wind in het zonnetje. Genieten! Ook hebben we de overige familieleden van Jean-Paul die in Blenheim wonen bezocht. Dit heerlijke weekend hebben we afgesloten met een etentje in Picton, alwaar we dan weer vertrokken met de ferry.

Tenslotte nog een klein stukje over het normale leven op straat in Wellington.
Zoals ik al schreef zijn winters hier zo slecht nog niet, maar de laatste weken was het hier toch gemiddeld tussen de 10 en 15 graden. Ergens uit de wind in de zon is het dan prima, maar in de schaduw en in de wind vinden wij het wel frisjes. Maar de Nieuw Zeelanders niet, die lopen gewoon nog in korte broek en op teenslippers. Niet iedereen natuurlijk maar toch is dit een gewoon straatbeeld. Wij verbazen ons hier wel over.

Ik hoor dat jullie in Nederland al veel lekkere zomerse dagen hebben gehad. Ik hoop ook dat jullie er nog veel krijgen. Geniet lekker van de zomer. En voor iedereen die op vakantie gaat, Prettige vakantie en we horen jullie reisverhalen graag.

Tot de volgende keer.

Groetjes Jean-Paul en Bea

• 26 Juli 2005 - 08:47

Sandra O Te Z:

Hallo Bea en JP,
    Wat een lekkere trip hebben jullie weer gemaakt zeg. Alleen de foto's ontbreken! Maar ja, je kan natuurlijk ook geen foto's blijven maken he. De winterse temperaturen die jullie daar hebben zijn op het ogenblik de zomerse temperaturen hier. Dus het is echt waardeloos. Somber, grauw en nat. Het lijkt wel herfst. Hoe bevallen jullie nieuwe banen? Nog steeds zo naar jullie zin? Gaan jullie ook nog "echt" op vakantie dit jaar? Al hoewel, het is volgens mij de hele dag vakantie bij jullie. Haha.
    Nou luitjes, ga er maar weer lekker van genieten en ik kijk al weer uit naar jullie volgende bericht maar dan uiteraard met foto's.

Groetjes
    Sandra

• 26 Juli 2005 - 08:48

Sandra O Te Z:

Oh, daar zijn de foto's. Gezellig!

• 26 Juli 2005 - 09:18

Patrick:

Jullie hebben weer ouderwets genoten, heel goed.
    Hier is het 17gr.met buien dus dat lijkt op jullie winter,hahaha.

• 26 Juli 2005 - 16:26

Engeline:

Maak ons maar jaloers hoor,we hebben er net een paar natte dagen achter de rug.Heerlijk zo'n fijne winter.Blenheim is inderdaad een leuke stad, heb daar ook wat tijd doorgebracht bij mijn familie, nou veel plezier nog maar.

• 27 Juli 2005 - 07:05

Miranda:

hai jp en bea,
    het regent heel erg en dat mooie terrasweer wat ik zie lijkt me nu geweldig. veel zieke mensen deze tijd, hopelijk kan ik dat ontlopen. groetjes miranda

• 28 Juli 2005 - 12:18

Anke:

He Bea, van Hilde hoorde ik dat je op deze site stond. Mijn dochter staat er ook op (Irisbonbini)dus ik kende het .Heb even al je berichten doorgelezen, geweldig hoor en wat een prachtig land. Goede keus! En zo te zien is jullie winter qua weer nog beter dan onze zomer.Het werk bij HP net zo leuk als op SPL? Ik blijf je volgen! Groetjes, Anke

• 15 Augustus 2005 - 18:50

Gerrie:

Hoi Bea,

Yep ook deze foto's zien er weer goed uit.:-)
    Omdat wij het koude natte "zomerweer" zat zijn, gaan wij in september ook nog een weekje de zon opzoeken.
    Geniet ze verder en groetjes.

Gerrie Roos