Een paar dagen Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Een paar dagen Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Een paar dagen Parijs

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

14 Januari 2006 | Frankrijk, Parijs

Bonjour,

Zoals in het vorige bericht ( 3 weken in Nederland ) beloofd, hier een kort verslagje van onze dagen in Parijs.

Daar Parijs altijd 1 van onze favoriete bestemmingen is geweest hadden we ingepland om een paar dagen naar de lichtstad te gaan.
Na de kerstdagen reden we vanuit Vlissingen met een huurauto naar Parijs.

Op de heenreis lunchten we bij Henk en Carola, vrienden in Belgie. Op de terugreis zouden we met Peter en Barbara in Antwerpen gaan eten, maar die liep helaas even anders, hierover zo meer.

De heenreis verliep vlot al begon het net voor Parijs al een beetje te sneeuwen. Onze hotel lag net binnen de Ring van Parijs, en dit hadden we snel gevonden. De eerste avond zijn we de stad niet meer gegaan.
De volgende twee dagen we hebben flink wat kilometers gelopen. Het was behoorlijk koud. Zo koud dat JP zelfs een winterjas heeft gekocht. Het is altijd heerlijk om door Parijs te lopen. Het leeft er altijd en het is ook altijd een feest om op een overdekt terras heerlijk mensen te zitten kijken. Door de kou was dit toch wel een van onze favoriete bezigheden. Ondanks de prijs van de koffie, 5 euro, belachelijk.
We hebben "alles" weer even gezien, de Eifeltoren, de Sacre Coeur, de schilders op Place du Tertre en Place des Vosges.
Mooi was de kerstverlichting. De prachtig verlichte Champs Elysees, de gezellige Rue de Rivoli en alle andere straten. Echt super was de verlichting op het warenhuis La Fayette, net een sprookje. Hier hebben we van genoten. We hebben een hele tijd op de hoek van een straat hierna staan kijken en we stonden ons dan ondertussen ook te verbazen over het verkeer en hoe het mogelijk is dat niet iedereen op elkaar knalt.

Twee dagen Parijs is natuurlijk veel te kort, maar het was een leuke onderbreking. We hadden gedacht om de terugreis leuk via de binnenwegen van Noord Frankrijk te gaan rijden. We hadden namelijk een hele dag om in Antwerpen te komen. Hier hadden we om 18.00 met Peter en Barbara afgesproken. Helaas hadden wij de weerswaarschuwingen niet gehoord. Niets vermoedend reden wij door de gezellige franse dorpjes, na een tijdje begon het wat de sneeuwen. Dit leverde mooie plaatjes op van de heuvels. Maar na een tijdje hield het toch op met zachtjes sneeuwen en werden de binnenwegen ook wat glad. Om toch vooral op tijd in Antwerpen te zijn besloten we toch maar de "peage" op te gaan. Helaas was ook deze al niet meer schoon en stapvoets bereikten we om 18.00 pas de belgische grens. Geen lekker diner maar broodjes bij een tankstation was onze maaltijd. Pas na achten kwamen we in de buurt van Antwerpen en om te voorkomen dat we zouden "insneeuwen" zijn we toch maar direct naar Vlissingen gereden. Zonder ongelukken gleden we over de A58 en om 22.00 waren we weer "thuis".

Al met al kunnen we toch zeggen dat deze 4 dagen zeer geslaagd waren, maar wel koud.

Au revoir,

Bea