weekendje Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bea Tourne - WaarBenJij.nu weekendje Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

weekendje Sydney

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

12 Augustus 2006 | Australië, Sydney

Hallo Allemaal,

Het was weer "hoog tijd" voor een weekendje weg. We waren tenslotte al weer 3 weken niet op pad geweest. Een weekendje Sydney stond op het programma. De voornaamste reden was: Ontmoeting met Hedwig en Peter. Hedwig is een nicht van Jean-Paul en Peter is haar "nieuwbakken" man. Zij waren aan het honeymoonen in Australie en dit was hun laatste weekend in OZ.

Berevroeg moesten we op. We waren om 04.30 op het vliegveld, vertrek van de vlucht om 06.00 uur. Ja, je moet er iets voor over hebben. Geen vertraging dus keurig op tijd arriveerden we op Sydney Airport. Door het tijdsverschil was het nog heel vroeg. 07.30.
Immigratie duurde even, maar keurig op tijd waren we op de afgesproken plek, de hotel lobby van het hotel van Hedwig en Peter.

Een tegenvaller was het weer. We waren op tijd, maar wel kletsnat en helaas werd het de vrijdag niet meer droog. Maar dit mocht de pret niet drukken. Na een lekkere bak koffie en de eerste verhalen gingen we op pad. We wandelden via Hyde Park en de Botanische tuin naar Point Macquarie, met het mooie, ietwat grijze uitzicht op het Opera House en de brug. Verder zijn we deze dag nog naar de Victoria Building gelopen en hebben we heerlijk grieks gegeten.

Op het nieuws hoorden we dat dit de koudste dag sinds 10 jaar was in Sydney. Dit hadden wij weer!! ( maar eigenlijk mag ik niet klagen natuurlijk )

Zaterdag was gelukkig qua weer iets beter. We begonnen in het Australian Museum. Erg interresant, daarna een rondje met de skytrain naar Darling Harbour en hier zijn we op een rondvaartboot gestapt voor een tochtje door de haven. Gelukkig was het droog en zagen we zelfs soms wat blauwe lucht. Na dit tripje zijn we in Darling Harbour gebleven, een beetje shoppen, een drankje en een Aboriginal/Didgerdoo show. Deze welbestede dag eindigde in een goed italiaans restaurant.

Daar Hedwig en Peter de volgende dag weer richting NL moesten, hebben we na dit etentje afscheid genomen. Jean-Paul en ik zijn nog de stad in gelopen op zoek naar mooie plaatjes van Sydney by Night. Helaas was het geen terrasjes avond.

Op zondag zijn we allereerst naar de Sydney Sky Tower gegaan. Het weer was weer ietsjes beter, dus het uitzicht was prima.
De tweede stop was, ja echt, een hollandse eettent in Darling Harbour, voor een broodje kroket. Derde stop, China Town en tenslotte Paddy's Market. Mocht je ooit in Sydney komen, koop dan geen dure souverniers in een souveniers zaak, maar ga naar Paddy's market, daar kan je echt alles voor heel weinig krijgen.

Veel te snel zat ook onze tijd er weer op. Al leek het toch meer dan 3 dagen. Midden in de nacht, om kwart voor twaalf waren we weer in Wellington. Moe maar wel zeer voldaan.

Uiteraard is ons volgende uitje weer gepland. Het eerst weekend van September gaan we met de trein in NZ op stap. Dus tot dan zal ik maar zeggen. Mocht er tussendoor iets gebeuren dan horen jullie het uiteraard.

Tot de volgende keer,

groetjes
Jean-Paul en Bea

• 12 Augustus 2006 - 23:20

Engeline:

Hoi,wat jammer van de regen,maarja ook hier hebben we wat regen te verwerken.Mn trip naar de Azoren was geweldig ,echt waard om nog eens heeb te gaan, zo/n ervaring als die dolfijnen.Uniek gewoon. Nu nog even werken en dan op stap naar Oostenrijk.Leuk weer jullie bericht, zal binnenkort weer n uitgebreide mail sturen.
    groetjes, Engeline

• 14 Augustus 2006 - 05:55

Sandra O Te Z:

Hallo Bea en JP,
    Wat een leuke trip weer zeg. Inderdaad jammer van de regen. Maar voorlopig zijn jullie weer in Australie geweest. En weer hele leuke foto's erbij. Ach, wij houden het wel bij Drente deze zomer. Ook leuk hoor. Maar in oktober gaan we naar Fuerteventura. Dus wij mogen ook niet klagen hoor.
    Het weer is hier nu weer het tegenovergestelde van een paar weken geleden. Regen, regen en nog eens regen. Maar aan het einde van de week ziet het er beter uit.
    Nou, ik groet jullie vanuit een grijs en nat Nederland en ik kijk al weer uit naar jullie volgende treintrip door NZ.
    Groetjes
    Sandra

• 14 Augustus 2006 - 07:10

Jolanda S Te K:

Hoi Bea en JP, wat gezellig om weer wat van jullie te horen, jammer van het weer, maar dat heeft jullie pret niet mogen drukken. Wij hebben de laatste 2 weken van juli vakantie gehad in Nederland en precies de 2 heetste weken, heeeeerlijk. Afgelopen weeekend goed weer gehad en gisteren lekker in de tuin gezeten, ondanks de slechte voorspellingen die gelukkig niet uitkwamen. Vandaag weer wel, het blijft maar regenen, maar ach we zitten toch op kantoor. Groetjes en tot het volgende bericht in september.
    Jolanda