Weer eens er op uit - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Weer eens er op uit - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Weer eens er op uit

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

19 Juli 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Het is al weer heel wat weekjes geleden dat ik een update op deze site heb gezet. Ik had nog wel zo leuk beloofd om een verhaaltje over onze weekendjes uit te vertellen. Helaas liep het weer allemaal wat anders dan verwacht.

Ons eerste geplande uitje, een weekendje naar de Wairarapa viel letterlijk en figuurlijk in het water. In de week voor dit weekend hadden we hier namelijk 1 bui van ongeveer 3 dagen. Het bleef maar regen. Met als gevolg dat de Wairarapa een groot meer geworden was. De wegen waren overspoeld en koeien moesten constant watertrappelen. Niet verstandig dus om daar naar toe te gaan, bovendien wilden we een auto huren en geen boot.

Na de regen kwam wel de zonneschijn en ondanks dat we niet naar de Wairarapa konden hadden we een perfekt weekend in Wellington en omgeving. 15 graden en zon, dat kan je toch niet echt winter noemen. We zijn naar ons favoriete terras in Petone gegaan en hebben heerlijk zitten genieten in de zon. Dit was de zaterdag. Op zondag hebben we ons prima vermaakt langs de waterkant in Wellington. We moesten nog uitkijken om niet te verbranden.

Dit weekend zijn we dan wel "echt" op pad geweest. We vlogen op zaterdag morgen naar Auckland. Dit is een vluchtje van een uur. Auto gehuurd en naar Tauranga gereden. Het was de eerste keer dat we ons Nieuw Zeelandse rijbewijs gebruikten.
Het is ongeveer 2.5 uur rijden van Auckland naar Tauranga. Rond 13.00 uur kwamen we bij Annemarie en Robin aan. Annemarie ( van der Breggen-Dikkerboom ) is een oud KLM collega van mij, die sinds Februari van dit jaar in NZ woont. Het was erg leuk om te zien hoe zij zich in die korte tijd gesettled hadden. Hun verhalen staan op: http://www.robinenann.waarbenjij.nu/

Na een heerlijke kop kippensoep zijn we naar Mt. Manganui gereden. We hebben hier eerst een wandeling rond de berg gelopen en daarna ook nog naar boven. Helaas was het al wat laat en bijna donker, maar het was toch zeer de moeite waard.

Onze tweede stop in Tauranga was een bezoek aan Richard en Marie. Richard is een neef van Jean-Paul en zij hebben een half jaar geleden een avocadoboomgaard gekocht. Ze wonen dus, zoals wij hier zeggen "rural" oftewel behoorlijk verlaten. En dit was nog een leuke zoektocht in het donker. Nog leuker was de verrassing de volgende morgen, hoe het er bij daglicht uit zag. Echt geweldig. Wat een rust en ruimte. En wat een avocado's. Ik wist niet dat die zo aan een boom groeide en ook pas na twee jaar worden geplukt en pas rijpen als ze geplukt zijn.

Samen met Richard en Marie hebben we nog een klein wandelingetje gemaakt in een groot natuurpark. Ook dit was bijzonder geslaagd.

Om 14.00 uur reden we weg naar onze derde en laatste stop, maar zeker niet " last but no least". We gingen naar Hamilton naar Annemarie en Spark. Het was meer dan een jaar geleden dat wij hun bezocht hadden. Het was ook weer een mooie tocht van Tauranga naar Hamiton. Ongeveer 1.5 uur. Tussen 15.30 en 16.00 kwamen we bij hun aan. Het was een stralende dag en we konden heerlijk bij hun op het terras zitten. Dit geeft mij altijd zo'n vakantie gevoel. Zij wonen daar zo lekker. Ook werden we verrast met bitterballen. Wat wil je nog meer. Echt super. Uiteraard werd er ook heel veel bijgepraat.

Het weekend ging veel te snel, maar toch voelde het als bijna een week. Op Maandag morgen vlogen we vanuit Hamilton weer terug naar Wellington om vervolgens weer gewoon aan het werk te moeten. Ietwat een domper, maar het is niet anders.
Het was echt een super weekend. Gelukkig hoeven we niet lang op het volgende uitje te wachten. Over 3 weken een weekendje Sydney.

De fotos zijn een combinatie van vanalles.

tot na Sydney.

Sterkte met de hitte daar en laat eens horen hoe jullie het hoofd koel houden.

Groetjes Jean-Paul en Bea

• 19 Juli 2006 - 18:57

Gerrie Roos:

He wat leuk te horen, al die bekende namen :-) Op het moment is het hier zo heet dat ik ook genoeg zou hebben aan 15c pffff. Groetjes maar weer!

• 20 Juli 2006 - 06:08

Sandra O Te Z:

Wat een gaaf weekend weer zeg. Helemaal geweldig. En wat een mooie foto's er weer bij. En dan ook nog een weekend Sydney in het vooruitzicht. Nou, das niet gek hoor. Jullie genieten zeker en zo hoort dat ook. Het weer is hier niet normaal heet. Gisteren was het 35 graden. Om het hoofd koel te houden ben ik gisteren gewoon binnen gebleven achter de ventilator. En de rest van de dagen in de airco bij BZK. Dan is het goed uit te houden. Voorlopig blijft het weer ook zo en hebben we onze 2e hittegolf bereikt.
    Nou Bea en JP, ik wens jullie weer heel veel plezier met alles en tot het volgende bericht.
    Dikke kus
    Sandra

• 20 Juli 2006 - 20:00

Patrick:

Hoi Bea,
    Leuk om weer die oude gezichten te zien,en zo te zien hebben ze het allemaal naar hun zin daar.Hier is het erg warm de laatste dagen, ik zit veel binnen omdat ik een longontsteking heb.Maar ik voel me al wel beter dan enkele weken terug.
    Kijk je nog naar de Tour?
    Vreemde Tour met Landis vooral, van schlemiel tot favoriet.Groet Patrick

• 20 Juli 2006 - 20:00

Patrick:

Hoi Bea,
    Kijk je nog naar de Tour?
    Vreemde Tour met Landis vooral, van schlemiel tot favoriet.Groet Patrick

• 21 Juli 2006 - 11:30

Coby Wilma:

Hi Bea,
    Fijn weer op de maillijst te staan. Jullie een mooie winter, wij een mooie zomer. Het is echt warm! De warmte heeft ook op de vierdaagse van Nijmegen problemen veroorzaakt. Er zijn de eerste dag bosjes met mensen flauwgevallen en het heeft uiteindelijk twee levens gekost. Eén daarvan ken jij ook. Het is Wim Lankrijer, ja... de man van Nel van Najaden. Hij heeft de etappe wel uitgelopen, maar is daarna onwel geworden en bezweken. De vierdaagse is afgelast en het is het gesprek van de dag. Zo zie je maar, mooi weer is niet altijd fijn.