Even in Nederland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Even in Nederland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Even in Nederland

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

18 Juni 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Ongeveer twee weken geleden (in het Pinksterweekend) kregen wij het droeve bericht dat Jean-Paul zijn vader na een kortstondig ziekbed was overleden. Via het internet konden we direct een ticket naar Nederland boeken en binnen 48 uur na het telefoontje arriveerden we op Schiphol. Jullie zullen begrijpen dat dit geen vakantiereisje was en om deze reden hebben we besloten om jullie nu pas in te lichten dat we in NL zijn geweest. En hoe leuk we het natuurlijk ook gevonden zouden hebben om iedereen weer eens te zien, dit was helaas niet de gelegenheid.

We zijn totaal 8 dagen in Vlissingen geweest. Ondanks de vele zaken die er geregeld moesten worden en de verwerking van het verdriet hebben we toch geprobeerd er het beste van te maken. Het prachtige weer in Nederland van vorige week heeft daar zeker bij geholpen. Ook de perfecte locatie van het appartement van Vlissingen zorgde er voor dat we toch een beetje hebben kunnen genieten, onder de omstandigheden. Iedere avond maakten Jean-Paul en ik een wandeling langs de boulevard en genoten we op het balkon van de zonsondergangen.

Ook ben ik nog even naar de familie in Soest gegaan en kon zo ook nog de eerste wedstrijd van het Nederlands elftal live op de TV mee maken. En een beetje van de oranje sfeer opsnuiven.

Intussen zijn we weer terug in Nieuw Zeeland. Morgen weer aan het werk en weer proberen het normale ritme op te pakken. Voor de wedstijden van het Nederlands elftal zal ik een wekker moeten zetten. Hopelijk kan ik dit nog een paar keer doen, want dat betekent dat ze steeds verder in het toernooi zullen komen.

Onze geplande uitstapje naar de Wairarapa, waar ik de vorige keer over schreef, kon dus niet doorgaan, maar we zullen dit zeker binnenkort gaan doen.

Ik hoop dat jullie nog veel van die mooie weken zullen krijgen, misschien iets minder warm. Voor ons is de overschakeling van de warmte naar de Wellington winter wel even wennen. Maar dat zal geen probleem zijn.

Nog veel voetbalplezier en hou ons op de hoogte van jullie belevenissen.

Heel veel groetjes,
Jean-Paul en Bea

• 18 Juni 2006 - 20:09

Anne-Marie En Robin Van Der Breggen:

Lieve bea en JP,

Wat vreselijk om zo naar Nederland te moeten, gecondoleerd, maar ik bel nog wel!
    Ook wij zetten de wekker hoor, kunnen we aan elkaar denken.

Veel sterkte en tot gauw!

Liefs Robin en Anne-Marie

• 18 Juni 2006 - 20:42

Engeline:

Bea en JP,
    Wat een vervelend en naar bericht, gecondoleerd, en heel veel sterkte.

• 18 Juni 2006 - 20:44

Patrick:

Gecondoleerd met het overlijden van JP-s vader.
    Sterkte met het verwerken.
    Patrick

• 19 Juni 2006 - 05:58

Sandra O Te Z:

Jee, wat een triest bericht. Gecondoleerd met dit zware verlies. Dan is het natuurlijk wel balen dat je zo ver van huis bent. Maar gelukkig nog een ticket kunnen regelen om zo toch nog snel "thuis" te zijn. Ik wens jullie heel veel sterkte met dit verlies. Van mij mag dit lekkere weer zo blijven de rest van de zomer. Lekker hoor. Jullie gaan nu de winter in. Heeft toch ook wel weer wat.
    Nou luitjes, ga proberen toch nog te genieten van diverse uitstapjes en tot het volgende bericht.
    Groetjes
    Sandra

• 19 Juni 2006 - 07:10

Jolanda Sikkema-Vredenburg:

JP en Bea gecondoleerd met jullie verlies. Veel sterkte bij het verwerken en probeer van het leven te blijven genieten. Maar dat kunnen we wel aan jullie overlaten.
    Tot het volgende en vrolijker bericht.

• 19 Juni 2006 - 19:21

Gerrie Roos:

Jeetje wat erg! Gecondoleerd, dan lijkt me de afstand niet echt gemakkelijk. Ik bedoel dan niet de reis ivm de begrafenis maar juist de tijd daarna. het verdriet een plaatsje geven, dan is even bij elkaar op de koffie er niet bij. Ik wens JP en jou veel sterkte en kracht om dit te verwerken.
    Lieve groetn,
    Gerrie

• 22 Juni 2006 - 19:01

Winifred:

Bea en Jean-Paul gecondoleerd met het verlies van jullie (schoon)vader, we wensen jullie sterkte met het verwerken van dit verlies. groetjes Eric en Winifred

• 26 Juni 2006 - 20:45

Maria Van Der Jagt:

Het is fijn om even naar jullie foto's te kijken en jullie berichten te lezen

• 26 Juni 2006 - 20:47

Maria Van Der Jagt:

Ik vergat nog te zeggen dat ik heel blij was jullie te zien bij de uitvaart voor mijn broer en jouw vader!

• 27 Juni 2006 - 20:35

Wim En Lenie Bakker:

Graag hadden wij jullie onder vrolijker omstandigheden teruggezien!
    Wij waren onder de indruk, ook van de overweldigende belangstelling. Een zekere troost hopelijk voor jullie, dit blijk hoe jouw vader, JP, gemist wordt.
    Volgende terugkeer hopelijk onder betere omstandigheden!
    Good luck!
    Wim en Lenie