Tussen twee tripjes door - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Tussen twee tripjes door - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Tussen twee tripjes door

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

04 November 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Ik schreef in het vorige verslag al dat er het nodige te melden was maar dat ik dat niet het vorige, toch al weer vrij lange, verslag wilde doen. Dus nu dan maar.

Het eerste nieuwtje is, dat ik ontslag genomen heb. De baan in het ziekenhuis beviel niet en ik heb dus besloten om wat anders te gaan zoeken. Op dit moment werk ik even niet. Ik heb me in laten schrijven bij diverse uitzendbureaus en hoop na ons weekje Auckland weer aan de slag te kunnen. Het bevalt best, vrij zijn en het kwam ook goed uit want we kregen even visite uit NL, maar daarover later meer. Het ziekenhuis was toch zeer tevreden met mijn werk geweest. Ik heb 3 bossen bloemen gekregen en dat is voor hier heel wat, want bloemen kosten eenfortuin. Voor mij was het grootste compliment dat een groep dokters die ik roosterde ook de moeite hadden genomen om geld in te zamelen, met een kaart rond te gaan en bloemen, wijn en chocolade voor me te kopen.

Zoals ik schreef hadden we bezoek met NL. Een KLM collega, Monique Heering, is voor 3 weken door NZ aan het trekken en daarvan is ze 3 dagen in Wellington geweest. Daar ik vrij had kon ik haar Wellington goed laten zien. Het was leuk om toerist in eigen stad te zijn. We zijn onder andere naar
het Te Papa Museum geweest. Verder hebben we MT Victoria beklommen, zijn we met de Cable Car naar de botanische tuin gegaan, hebben we een trein naar Petone genomen en hebben we op diverse terrasjes gezetten en lekker
bijgekletst.

Vorige week was ook Jean-Paul zijn verjaardag. Het was op een vrijdag dus
hij moest gewoon werken. Hij had zelfs cursus de hele dag. Maar s'avonds zijn we het gezellig met zijn tweetjes gaan vieren. Ook omdat wij elkaar op zijn verjaardag voor de eerste keer hadden ontmoet. Nu al weer 5 jaar geleden. Er was dus nog meer te vieren. We zijn bij het enige griekse restaurant in Wellington gaan eten en hebben het in "Parijs" afgesloten. Een heerlijk bakje koffie in een franse omgeving.

Het hoogtepunt van deze dagen was misschien toch wel het bezoek van Willem Alexander en Maxima aan Wellington. En het feit dat wij waren uitgenodigd op de receptie voor de Nederlandse gemeenschap. In Nederland zouden we nooit voor zoiets zijn warm gelopen, maar nu vonden we het toch wel heel special
en dat was het ook. De receptie was op woensdag. Op dinsdag had ik ze ook al
gezien. En ja, ga maar vast lachen, ik liep gewoon door de stad en zag politie aankomen gevolgd door een officiele auto. Ik dacht, he dat konden Willem en Maxima wel eens zijn. Geen Nieuw Zeelander lette hierop
natuurlijk, maar ik liep naar de hoek van de straat en stond daar als enige te zwaaien. Uiteraard zwaaiden ze terug.

Op de receptie werden we officieel aan ze voorgesteld. Ze herkenden me niet van het zwaaien, gek he!! Er is hier een foto van gemaakt, maar die hebben we helaas nog niet, maar die volgt uiteraard. Nadat alle gasten waren voorgesteld kwamen WA en M naar de zaal en gingen ze in gesprek met wat
mensen. Dit leek heel spontaan maar het was wel georganiseerd. Ik moet wel zeggen dat ze oprecht geinterreseerd waren in alles. Aan het einde van de receptie volgden er wat speechjes. De ambassadrice las wat voor, maar Willem deed een heel spontaan dankwoord, geen briefje of officiele woorden maar een woordje vol met grappen en dit maakte best indruk op ons.

Het laatste nieuwtje is onze reis naar Nederland. We hebben de tickets geboekt. We vliegen op 30 Maart en dit betekent dat we op 31 maart op SPL landen. 4 Mei gaan we dan weer terug. We zijn dus bijna 5 weken in Europa. Hiervan zullen we ongeveer 3 weken in Nederland zijn en we zullen ook nog
een tourtje door Europa maken. Hoe we het precies gaan invullen weten we nog niet. Mijn verjaardag wordt in ieder geval op 29 april ergens in NL gevierd. We willen niet als een gek door Nederland gaan scheuren om iedereen te zin, maar we vinden het natuurlijk wel leuk om zoveel mogelijk vrienden en familie leden te ontmoeten. We zullen hierop wel wat verzinnen en we houden
jullie op de hoogte.

Komende week zitten we in Auckland. Jean-Paul om te werken en ik om de stad
te verkennen. Het volgende stukje zal hier dus zeker over gaan.

tot dan, groetjes ook van Jean-Paul,

Bea

  • 04 November 2006 - 01:04

    Annemarie Jens:

    Jeetje wat een nieuwtjes. Heb op tv one news niets gehoord van Maxima en Willem. Moest het vanuit Nederland horen dat ze hier waren. Leuk dat jullie weer NL gaan. Wij gaan in jan naar het noorden, kamperen. Echt iets voor mij..........
    Groetjes ook aan JP, Annemarie

  • 04 November 2006 - 10:39

    Coby Wilma:

    tja... sommige mensen zijn nu eenmaal in de wieg gelegd voor koninklijk bezoek. Ondanks het feit dat de koninklijk familie in Almere was afgelopen jaar, hebben we toch echt géén handje kunnen schudden! Succes met de zoektocht naar de "baan" van je leven, of toch maar iets zelf opstarten als gids door NZ? We mailen snel.
    Liefs van de Van Essentjes.

  • 04 November 2006 - 16:23

    Patrick En Vahide:

    Hoi Bea,
    Watleuk dat jullie zijn uitgenodigd voor die receptie met WA en Maxima.
    Dat is toch wel leuk om een keer mee te maken.
    Groet Patrick en Vahide

  • 05 November 2006 - 22:12

    Antoon:

    Leuk verhaaltje van die WA en M. Blij te horen dat onze troonopvolger nog redelijk spontaan kan zijn. Op de een of andere manier verwacht je dat helemaal niet. Ik had ook gezien op het nieuws van die receptie en dacht meteen of jullie daar naartoe zouden zijn gegaan.

  • 06 November 2006 - 10:25

    Gerrie Roos:

    Dat is wel heel speciaal allemaal zeg! Leuk hoor, ik zou ook zeker zijn gegaan :-)

    Groetjes, Gerrie

  • 06 November 2006 - 12:16

    Hans, Monique, Rik E:

    Geweldig om jullie belevenissen weer te lezen en inderdaad gek dat M en WA je niet herkende na het zwaaien, hi, hi. JP nog gefeliciteerd en we hopen Bea in NL zelf te feliciteren. Hou ons vooral op de hoogten!!
    Hier alles super ...

  • 06 November 2006 - 12:47

    Jolanda Sikkema-Vred:

    Wat cool dat jullie officieel zijn uitgenodigd, ik zou ook zeker zijn gegaan. Willem lijkt mij een leuke vent.
    JP alsnog van harte en Bea hoop je volgend jaar persoonlijk te kunnen feliciteren. Hoor wel wat jullie plannen uiteindelijk worden. Misschien weer een meiden avond? Geniet even van je vrije tijd en succes met het zoeken naar een nieuwe baan, maar dat gaat jou zeker lukken.
    Groetjes,
    Jolanda

  • 09 November 2006 - 07:22

    Sandra O Te Z:

    Hallo Bea en JP,
    Jee zeg, wat leuk dat jullie waren uitgenodigd voor de receptie met WA en M. Dat maak je toch niet elke dag mee. En JP .... nog gefeliciteerd met je verjaardag hoor. En zo te zien hebben jullie het gezellig gevierd. En oh ja .. nog gefeliciteerd met jullie 5-jarig samenzijn. Wat leuk dat jullie weer naar Nederland komen. En dat voor zo'n lange tijd. Ik hoop dat we elkaar dan nog een keer zien. Lijkt me hartstikke gezellig.
    Veel plezier verder nog en tot het volgende bericht.

    Groetjes
    Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 159136

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: