Zomer in Wellington 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Zomer in Wellington 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Zomer in Wellington 2

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

20 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik een stukje op deze site heb gezet. Ga er daarom maar even goed voor zitten want we hebben een paar drukke en gezellige weken gehad, dus een hoop te vertellen.

Na ons uitje naar Christchurch begon het echt goed te "zomeren" in Nieuw Zeeland. De zon liet zich bijna iedere dag zien en uiteraard was er wind, maar die zorgde nu voor de nodige verkoeling. Totaal geen regen, tot aan het afgelopen weekend, maar daarover later meer.

Uit ervaring wisten we dat er in de weekenden veel georganiseerd wordt in Wellington. Een paar evenementen maakten we nu voor de derde keer meer, andere waren geheel nieuw en daardoor weer een bijzondere ervaring.

Allereerst was er de "fair" in Petone. Een fair is een soort braderie en ieder zichzelf respecterende community in Wellington en omgeving organiseert een fair. Wij zijn dus naar de fair in Petone geweest. Het was een gezellige drukte met als hoogtepunt voor ons, een broodje kroket bij de hollandse winkel. Het weekend na de Petone fair was het "Cuba Carnival" bij ons in de Cuba Street. Ook weer een grote braderie maar ook een "carnavals" optocht. Er wordt getracht om Rio na te bootsen. Ze slagen er niet geheel in, maar het leuk om mee te maken. Voor volgend jaar “vluchten” we waarschijnlijk want het betekende ook weinig slaap want de herrie ging tot de kleine uurtjes door.

Een week na "RIO" werd de stad omgetoverd in "Wellingkong". Het chinese nieuwe jaar werd gevierd en er hing nu een chinese sfeer in de stad. Ook nu weer een optocht.

Verder hebben we genoten van de Dragon en Power boat races, twee jaarlijks terugkerende evenementen.

Voor ons geheel nieuw was het Goverments House. ( http://www.gov-gen.govt.nz/house/index.htm )Er was een open dag Wij wilden wel eens zien of we net als Willem en Maxima ontvangen zouden worden. Het was een zeer luxe “hotel”. Veel pracht en praal en we zijn er achter gekomen dat de “belangrijkste” taak van de Governeur is: het lezen van de kranten, het uitknippen van het nieuws over de Governeur en dit in een plakboek plakken.

Absolutely positively Wellington organiseert verder ook nog veel concerten en andere evenementen. Wij zijn ook nog naar een acrobatische voorstelling geweest.
Ook hebben we nog wat wandelingen gemaakt. We hebben de Skyline Walkway gelopen, we zijn naar de Brooklyn windmolen gelopen en ook zijn we Mt KauKau nog een keer opgelopen. Deze wandelingen waren we vooral een oefening voor onze poging om Mt Ngaruahoe te beklimmen.

Deze poging stond voor het afgelopen weekend gepland. Dit was helaas een slechte timing. Net dit weekend sloeg het weer om en was het te slecht om te top te bereiken. We hebben nog wel een poging gedaan, maar na 1.5 uur in de regen gelopen te hebben en geen spoor van de beloofde opklaringen zijn we maar omgekeerd en gaan we het volgend jaar nog een keer proberen.

Dit alles heeft zich voornamelijk in de weekenden afgespeeld, daar er natuurlijk gewoon gewerkt van maandag tot vrijdag. Ik werk nog steeds in het ziekenhuis. Ook na de vakantie naar NL zal ik in het ziekenhuis blijven werken. Mijn tijdelijke contract is nog een paar maanden verlengd, maar ik heb wel "carriere" gemaakt. Ik was de assistente van de twee secretaresses, maar ik zal nu zelf secretaresse gaan spelen.

Goed, ik geloof dat dit zo ongeveer wel alles was. Wat ik vergeten ben dat vertel ik wel als we in Nederland zijn.

Heel veel groetjes en tot snel,

Groetjes uiteraard ook van Jean-Paul,

Bea

• 20 Maart 2007 - 10:40

Sandra O Te Z:

Hallo Bea en JP,
    Nou, dat ziet er weer gezellig uit hoor. Jullie hebben dus weer drukke weekenden achter de rug. Jammer dat het weer niet mee zat met de beklimming van Mt Ngaruahoe. Maar volgend jaar beter.
    Ik zie jullie in april en geniet nog maar van het weer in NZ, hier is het "nog" niks.
    Ik wens jullie alvast een goede vlucht en veel plezier de eerste tijd hier.

Groetjes
    Sandra

• 20 Maart 2007 - 11:03

Jolanda S Te K:

Hoi Bea en JP,
    Ziet er weer heerlijk uit jullie foto's en waarom ondernemen jullie volgend jaar pas weer een poging om Mt Ngaruahoe te beklimmen, kan dat alleen een bepaalde periode?
    Zie je in april.
    Groetjes,
    Jolanda

• 20 Maart 2007 - 23:08

Engeline:

Hoi,
    Gezellig en leuk die forto's weer, heerlijk die wandeltochten.Tot snel en al vast fijne vliegreis.

• 21 Maart 2007 - 12:15

Miranda:

die rio de wellington vond ik geweldig. heerlijk swingen daar zeg!!
    maar goed, hier schijnt de zon ook en zeker als jullie straks deze kant opkomen. groet Miranda

• 21 Maart 2007 - 19:42

Robin, Ann En Kids:

Hi bea en JP,

Leuke verhalen weer ..... er valt heel wat te beleven. Wij zijn afgelopen weekend bij Womad geweest in New Plymouth. 3 dagen muziek vanuit de hele wereld. Echt een aanrader!

Een goede vlucht en tot ziens maar weer!

Cheers,

Robin, Anne-Marie, Jim, Lisa en Tom

• 25 Maart 2007 - 09:14

JH:

We worden wel jaloers op jullie. Zon en zee, terwijl wij in de kou zitten in het kikkerlandje.

Groetjes,
    JH

• 26 Maart 2007 - 10:55

Sandra M Te A:

Hallo Bea en JP, weer erg leuk om jullie belevenissen te lezen! Goede reis naar NL en tot de 12e.
    ;-)

• 02 April 2007 - 06:26

Hans & Co:

Ja, Nederland komt steeds dichterbij!! Wanneer vertrekken jullie precies of misschien zijn jullie al oonderweg. We kijken uit naar jullie komst en speciaal om als Nl'er in de Paasdrukte in eigen land te zijn.

Ga jullie goed .. Hans