5 weken Europa Deel 1 - Reisverslag uit Brussel, België van Bea Tourne - WaarBenJij.nu 5 weken Europa Deel 1 - Reisverslag uit Brussel, België van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

5 weken Europa Deel 1

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

16 Mei 2007 | België, Brussel

Hallo Allemaal,

We zijn al weer meer dan een week terug uit Europa. Daarom hoog tijd voor een nieuw verhaal op de website. Het was mijn bedoeling om het verhaal in 3 delen te doen, maar het stuk over onze weken in Holland zou meer een opsomming van al de visites worden en dat is natuurlijk niet echt heel interesant om te lezen. Het worden nu twee verhalen over onze campertocht, in Belgie/Luxemburg en Duitsland.

Allereerst wil ik wel even melden dat we het hartstikke leuk vonden om zoveel vrienden en familieleden te ontmoeten. We kijken hier met heel veel plezier op terug. Er zijn heel wat fotos genomen tijdens al deze bezoekjes en visites. We moeten de fotos nog uitzoeken maar we zullen iedereen individueel de fotos van ons samenzijn doen toe komen.

Belgie/Luxemburg.

We hadden voor 2 weken een camper gehuurd. Niet zo maar eentje maar een flinke grote zodat het absoluut geen kramperen zou worden. We hadden geen plannen gemaakt. Alleen de eerste avond stond vast, die zouden we doorbrengen bij familie in de buurt van Antwerpen.

Op vrijdagmiddag haalden we de camper op. Na 20 kilometer stonden we in de file. Nee, ik ga niet klagen over de files in NL, want gelukkig was dit de enige file die we gehad hebben in de 14 dagen. De eerste avond stond de camper voor de deur bij Peter en Petra in Kalmthout en wij sliepen comfortabel in een gewoon bed in het huis.

Voor zaterdag stonden er nog twee visites gepland, maar daarna begon onze vakantie echt. Uit de camperplaatsen gids had ik een camping in Durbuy in de Ardennen gevonden. Dit bleek een goede gok te zijn. Durbuy is een leuk klein oud stadje. De camping is net buiten de stad aan het riviertje de Ourthe. We stonden aan het water en besloten 3 nachten de camper te laten staan en de genieten van de rust. Onze voornaamste bezigheid was het tellen van de kano’s die voorbij kwamen.

We hadden echt super mazzel met het weer, maar na deze twee dagen rust was het toch wel tijd om weer verder te gaan. Daar hadden we tenslotte de camper voor gehuurd. We wilden niet echt ver rijden, en daar we beiden goede herinneringen aan Echternach, Luxemburg, hadden besloten we eens te gaan kijken hoe het daar veranderd zou zijn.

Het was iets meer dan 100 kilometer om van Durbuy naar Echternach te komen. We hebben er een relaxte reisdag van gemaakt. Eerst onderweg boodschappen gedaan. Voor jullie misschien onbegrijpbaar, maar ik vond het heerlijk om boodschappen bij de Aldi te halen. Ik werd er heel erg hebberig van.

Na de boodschappen, hielden we een koffiestop op een mooi uitzichtpunt in Luxemburg. Eén van de leukste dingen van een camper is de mogelijkheid om zelf koffie te zetten op ieder mooi plekje wat je tegen komt. Na deze stop reden we door naar Echternach. Ook hier was weer ruimte zat op de camping. We stonden niet aan het water deze keer, maar wel lekker midden in het groen.

Echternach is behoorlijk toeristisch geworden, maar dat betekent ook veel terrasjes en koffie drinken op een terras is toch wel 1 van onze favorite bezigheden, dus dat kwam goed uit. We hebben ook een stadswandeling door het stadje zelf gemaakt. Eigenlijk onze enige culturele bezigheid van deze vakantie.

Na twee nachten Echternach zijn we door gereden richting de BodenSee in Duitsland maar daarover later meer.

We vertrekken morgen voor 5 dagen naar Australie. Ook hierover later meer.

Heel veel groetjes, ook van Jean-Paul

Bea

• 16 Mei 2007 - 08:56

Peter, Barbara, Wout:

Amai... nog maar net weer thuis van zo'n vakantie en nu al weer 5 dagen naar Australie.
    We zijn helemaal niet jaloers hoor ;-)

Groetjes!!!

• 16 Mei 2007 - 08:59

Jo Te K.:

Ziet er heerlijk uit met de camper, ben heel erg benieuwd naar de rest van jullie verhaal en natuurlijk de foto's.
    Groetjes,
    Jolanda

• 16 Mei 2007 - 16:39

Sandra M Te A.:

Leuk om de foto's te zien. Mooie groet camper! Veel plezier in Australie. ;-)

• 16 Mei 2007 - 19:20

Gerrie Roos:

Ligt het nou aan mij of gaat de tijd toch echt te snel!!! Veel plezier in Aussie land. Ook ik ben benieuwd naar de andere verhalen en foto's! Altijd erg leuk.

Groetjes, Ger

• 16 Mei 2007 - 20:03

Fam Van Der Breggen:

Hi,

Jeetje.... goed om weer van jullie te horen zeg. Wat is die tijd snel gegaan. Wij zijn momenteel druk bezig met het huis en verhuizen 11 juni. Ik ga niet naar Nederland vanwege alle drukte, maar dat mail ik je nog wel.
    Veel plezier in Australie en kom maar snel eens een keertje langs!

Cheers,

Robin, Anne-Marie en kids

• 16 Mei 2007 - 21:33

Engeline:

Heerlijk, zo trekken met een camper.
    Dat is inderdaad geweldig, lekker koffie onderweg zetten en zo. Regelmatig met de camper van vrienden op stap dus weet wat je bedoelt.Nou nou al weer op stap, veel plezier maar . kijk uit naar de volgende foto's. Groetjes.

• 17 Mei 2007 - 04:24

Annemarie:

Zie ik daar bij JP een klein buikje verschijnen.........Wij gaan in de juli vakantie met een camper vanaf Christchurch rondreizen . Leuk om te lezen hoe jullie het kamperen met zo'n ding hebben ervaren.
    probeer jullie snel te mailen. Groetjes vanuit het zonnige Hamilton

• 21 Mei 2007 - 05:53

Sandra O Te Z:

Hallo Bea en JP,
    Wat een leuk verhaal weer. Nu al weer naar Australië? Nou, jullie genieten in ieder geval. Groot gelijk! Ik wil ook nog even zeggen dat ik het hartstikke gezellig vond om elkaar weer even te zien. Jammer dat het zo kort was. Maar beter iets dan niets. Ik wens jullie weer heel veel plezier en kijk al weer uit naar het volgende verhaal en foto's.

Groetjes en dikke kus
    Sandra

• 05 Juni 2007 - 07:03

Miranda:

he wat een leuke foto's. we vonden het heerlijk jullie te zien. en ik vond het super dat ik je nog in leiden gezien hebt op het station. Zal wel een verademing zijn geweest na zo'n mannendag:)
    dikke knuffel Miranda