Dunedin - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Dunedin - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Dunedin

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

30 Juli 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,
Maandagavond, de eerste werkdag van de week zit er weer op. Ons huis ruikt overheerlijk naar zelfgebakken gemberkoekjes. De gordijnen lekker dicht, dus het trieste weer houden we lekker buiten. Even tijd om een stukje op de website te schrijven.

Vorig weekend hebben we vrienden in Dunedin opgezocht. Op vrijdagavond, direct na het werk vlogen we van Wellington naar Dunedin. Een vluchtje van iets meer dan een uur.
Vrijdagavond bijkletsen. Zaterdag, een rustige gezellige "familiedag" met tijd voor de "mannen" om te hobby-en op de pc en voor de "vrouwen" om te shoppen en stappen.
Op zondag hadden we super geluk met het weer. Dunedin ligt vrij zuidelijk en het is er dus een stuk kouder als hier, zeker als de wind uit het zuiden komt. Wind was er zeker, maar gelukkig ook zon en zo konden we zelfs nog een kleine wandeling maken op de Otago Peninsula. Een ruig stukje NZ.
Ook hebben we nog een bezoekje gebracht aan de Cadbury Chocolade Fabriek. http://www.cadbury.co.nz/cadburyworld/visit.html

Een, uiteraard veel tekort, maar zeer geslaagd weekendje.

Nog even een grappige anecdote over Dunedin. Als je het op zijn engels uitspreekt zeg je Dun-i-den. Een tijdje geleden kwamen we een Nederlands stel tegen hier in Wellington. We hoorden gelijk dat het Nederlanders op vakantie waren en uiteraard zijn wij dan niet te beroerd om wat tips te geven. Wij vroegen naar hun plannen. De vrouw meldde ons: " wij willen ook nog graag naar Dunne-Din" Het duurde even voor het bij ons doordrong waar ze nu naar toe onderweg waren.

Goed, niet een al te lang verhaal deze keer, tot de volgende keer maar weer.

Prettige vakantie

Groetjes
Jean-Paul en Bea

• 30 Juli 2007 - 08:27

Anne-Marie:

Hi Bea en JP,

Wat leuk..... weer even op reis. Volgende zomer willen wij naar het Zuider-eiland....nog niet geweest.

Wij werken momenteel erg veel, dus we komen weinig in de natuur helaas. 15 September weer voor 3 weken naar Nederland ......kijken we ook weer naar uit.

Groetjes Bregjes

• 30 Juli 2007 - 08:45

Jolanda SV Te K:

Wat een fantastisch natuurfoto's weer, ben heel erg benieuwd als we eind oktober komen hoe het er bij jullie uitziet. Is het weer dan al weer warmer aan het worden?
    Hebben jullie je in kunnen houden bij de chocoladefabriek?
    Groetjes en tot mails,
    Jolanda

• 13 Augustus 2007 - 06:06

Sandra O Te Z:

Jee zeg, dat ziet er weer gezellig uit. Wederom mooie foto's. Ik kijk al weer uit naar jullie volgende uitje.
    Ons uitje was de afgelopen 2 weken naar Drente. Was ook heerlijk hoor. Lekker genoten van het weer. Maar over 6 weken ga ik ook weer lekker een weekje naar Turkije. Daar kijk ik toch ook weer naar uit. Even de "echte" zon in.
    Tot de volgende keer en een dikke kus voor jullie.

Groetjes
    Sandra