Kapiti Coast - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Kapiti Coast - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Kapiti Coast

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

08 December 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

We hadden eigenlijk niets meer gepland voor onze trip naar NL maar we kregen een uitnodiging die we niet konden afslaan, dus zeer onverwachts hebben we een weekendje aan de Kapiti Coast doorgebracht.

De Kapiti Coast is een streek iets ten Noorden van Wellington. Zoals de naam al zegt is het een gebied aan de ( west )kust. Het begint op ongeveer een uur rijden van Wellington en strekt zich uit over ongeveer 50 kilometer. We komen vaak door dit gebied, maar we “scheuren” er dan door. Nu hebben we de tijd genomen en hebben we alle strandjes en plaatsjes verkend.

Het was echt zomerweer, dus het was heerlijk om aan het strand te zijn. Ik heb het bij pootje baden gehouden, want het water is nog wel erg koud. De stranden zijn enorm breed en worden als “weg” gebruikt. Doodzonde natuurlijk maar ook wel weer apart. In NL zoek je een plekje tussen alle standschermen en kuilen. In NZ zoek je een parkeerplaats voor je auto op het strand en dat is dan je plek voor de dag. Niet dat het afgeladen vol is, maar op 1 strand stond het toch aardig vol.

De eerste dag, zaterdag, bezochten we 5 stranden en we eindigden onze dag bij het strandhuis van onze buurvrouw. Pal aan het strand met uitzicht op Kapiti Eiland. Beter kan je het bijna niet hebben. Een BBQ op het dek, met zicht op de zonsondergang achter het eiland.

Op zondag verkenden we nog eens 4 strandjes en zijn we ook nog een stuk het binnenland in gereden. De weg het binnenland in volgende de Otaki River en eindigde bij een natuurreservaat, Otaki Forks. Onderweg mooie plaatjes geschoten van de Otaki River.

Terwijl wij de Kapiti Coast verkenden was de stad Wellington geheel in de ban van voetbal. Ja wel voetbal en geen rugby. Het Wellingtonse team ( Phoenix ) speelde namelijk een wedstrijd tegen LA Galaxy, het team van David Beckham met als trainer Ruud Gullit. Op Donderdag kwam het team van LA Galaxy aan op Wellington Airport. Er was een Maori welkomsceremonie georganiseerd en uiteraard stond ik ( bijna ) vooraan om dit mee te maken. Ruud was zeer verbaasd dat hij plotseling Nederlands vanuit de mensenmassa hoorde. Het lukte me niet om met hem op de foto te gaan, maar ik kon toch redelijk fotos van hem en David maken. Het Wellington team verloor met 4 -1 van LA Galaxy.

Nog iets meer dan twee weken en dan vliegen we naar NL. We landen op tweede Kerstdag om 06.45 met de SQ324 op SPL en vertrekken weer op 6 Januari. Helaas gaan we veel van jullie niet ontmoeten. We zijn slechts 12 dagen in NL en het hoofddoel is familiebezoek. Daarom willen we jullie bij deze hele prettige Kerstdagen wensen en het allerbeste voor 2008.

tot het volgende verhaal,
Groetjes, uiteraard ook van Jean-Paul

Bea

• 08 December 2007 - 18:40

Annemarie:

Hi Bea en JP, Ziet er weer schitterend uit. Je plant (weet de naam niet meer) bloeit nog als een gek. Staat mooi bij al het kerstrood en zilver. Heel veel groeten en een goede reis naar Nederland.
    Annemari

• 09 December 2007 - 03:00

Robin En Ann En Kids:

Hi, gave foto's weer. En uh hebben jullie nou staan wachten op Bec en Gullit....ha ha!

Goede reis naar NL!

Lieve groeten,

Bregjes

• 09 December 2007 - 10:01

Winifred:

Leuk hoor dat je Ruud Gullit heb gezien van zo dichtbij. Goede reis naar NL. groetjes Winifred

• 10 December 2007 - 01:05

Engeline:

Leuk dat jullie zo blijven genieten van de trips . Blijf maar mooie reisjes maken en stuur die foto's maar door. Ik geniet er echt van . In ieder geval fijne reis maar NL.

• 11 December 2007 - 10:05

Sandra O Te Z:

Hoi Bea en JP,
    Dat was me weer een leuk tripje zeg. En leuk dat je vooraan stond met de aankomst van Ruud en David. Jammer dat je niet met hen op de foto kon, maar je hebt toch foto's van hen. De rest van de foto's ziet er weer hartstikke leuk uit. En ook het verslag is weer gezellig. Bij jullie is het bijna zomer. Hier is het bijna winter en dat is te voelen ook. Aan het eind van de week wordt het maar 3-4 graden. Brrr. Lekker dat jullie weer 2 weekjes naar NL komen. Groot gelijk dat jullie die tijd aan familiebezoek willen besteden. Het is maar zo kort. De volgende keer ben ik hopelijk wel weer aan de beurt. Zou dat heel gezellig vinden. Ik wens jullie alvast een hele fijne vlucht, fijne feestdagen en een heel goed 2008.

Groetjes
    Sandra

• 11 December 2007 - 10:51

Jo S Te K:

Heerlijk zien jullie foto's er weer uit. Hier afgelopen weken echt K weer geweest. Storm, regen, wind. Ipv een grasmat ligt er nu een zwembad voor het Hoofdkantoor. Vandaag schijnt eindelijk de zon tussen de buien door en eind van de week wordt er lichte vorst verwacht. Ik hoop op lekker koud en zonnig vriesweer, want dat is beter dan al die regen.
    Jullie wensen wij een hele goede reis, fijne feestdagen en mooi weer in Nederland.
    Groetjes,
    Jolanda

• 11 December 2007 - 19:04

Gerrie:

Wat een mooi plaatje van het terras met het uitzicht! Ik vind het weer nog wel meevallen hier, het is tenslotte december. Er is in Biddinkhuizen de langste schaatsbaan van de wereld geopend, de openingsdag dat viel wel tegen want het ijs was weg gewaaid. ;-)
    Ach, mag de pret niet drukken en de chocomelk smaakte goed.

Goede reis alvast en groetjes.

• 14 December 2007 - 15:40

Viola:

Hoi Bea,

Jaaah hoor!!! Weer zo'n geval. Weer een ontmoeting met een nederlandse beroemdheid. Hoe is het mogelijk dat het
    telkens in NZ is en nooit niet in Nederland!
    Mooie foto's weer.
    Zijn jullie al aan het pakken??
    Liefs en groetjes,ook aan JP.
    Viola