Onze vakantie - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Onze vakantie - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Onze vakantie

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

04 Augustus 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,

Onze 6 weekse trip zit er al weer op. Zoals altijd is de tijd omgevlogen. Er heeft al een klein stukje over Noorwegen op deze site gestaan maar nog geen fotos. Dus bij deze wat fotos van de afgelopen weken en een samenvatting van wat we allemaal beleefd hebben.

De eerste twee weken waren we dus in Nederland. Eerst even samen Soest, daarna even samen in Vlissingen en vervolgens heb ik een goede week doorgebracht in Soest bij mijn ouders en Jean-Paul was in Vlissingen bij zijn moeder. Voor beiden een nuttige en gezellige tijd. Ik ben onder andere met mijn neefjes naar het Ecodrome in Zwolle geweest en heb een goede traditie, namelijk een saunadag met vriendinnen, in ere gehouden.

Over onze eerste dagen in Noorwegen had ik de vorige keer al geschreven. Ik “verliet” jullie toen met de medeling dat we naar de Noordkaap gingen rijden en jullie kregen de groeten uit een fris en zonnig Noorwegen. Nou dat was direct over en het werd een koud en grijs Noorwegen, maar niettemin hebben we genoten van het mooie land.

Bij de Noordkaap was het nog wel even spannend of we wel iets te zien zouden kregen, want het was er heel erg mistig, maar gelukkig werd het toch iets minder grauw dus konden we onze laten vereeuwigen bij het befaamde momument. Bij dit hoge Noorden hoort natuurlijk ook eigenlijk best koud weer, maar toen onze huurauto waarschuwde bij een buitentemperatuur van +4 graden voor gladde wegen hadden we ons dit qua zomervakantie toch niet echt voorgesteld.

Na de Noordkaap vervolgde onze route zich naar het noordoosten van Noorwegen, bijna tot op de Russische grens. Onze cabin was gelegen op een camping op 500 meter van de grenspost tussen Noorwegen en Rusland en dan is Rusland opeens heel dichtbij en op 1 of andere manier blijft dit vreemd.

We hebben ook een heel klein stukje van onze route afgelegd met de “Hurtigruten”. Dit is een mix van een ferry en cruise boot, die langs de complete Noorse kust vaart. Om eens met deze boot mee te gaan was al een idee van mij sinds ongeveer 1990 en het was een leuke ervaring.

Vanaf de Russische grens ging onze tocht terug via Finland naar het beginpunt Tromso. Gelukkig hebben we nog 1 dag schitterend weer gehad, zodat we ook de prachtige fjorden met een blauwe lucht hebben kunnen zien.

Na Noorwegen hadden we nog 10 dagen in Nederland. Toevallig viel dit samen met het North Sea Jazz festival. Dit festival bezochten we meestal toen we nog in Nederland woonden, dus dit wilden we niet aan onze neus voorbij laten gaan. Verder waren deze dagen vooral weer voor onze familie en vrienden.

Aan alles komt een eind zo ook aan onze weken in Europa. Maar dit betekende voor ons nog niet het einde van de vakantie, er was namelijk nog een totale zonsverduistering in China en die hadden wij dus mooi aan het einde van onze vakantie gepland. Het ging niet helemaal zoals we het gedacht hadden.
Net voor vertrek vanuit Amsterdam liep ik een spierscheuring in mijn kuit op. Echt best wel pijnlijk dus ik heb door China lopen hinkepinken. En helaas, helaas hebben we door zware bewolking op de plek die wij hadden uitgekozen om de zonsverduistering te kijken, de zonsverduistering dus gemist. Niets aan te doen.

Niettemin waren het leuke dagen in China. We hebben vrienden uit Nieuw Zeeland, Nederland en China ontmoet. We hebben zeker weer genoten van de chinese cultuur en we zijn behoorlijk opgewarmd. Op onze eerste dag in Shanghai was het 40 graden ( en zeer vochtig ) en dit was de warmste dag sinds 75 jaar in Shanghai.

Paul en Wendy ( twee ex KLM collega’s ) hebben de totale zonsverduistering wel gezien en van hun heb ik even een foto “geleend” zodat jullie toch ook even kunnen genieten van dit unieke natuurverschijnsel. Wij hopen over ongeveer een jaar dit ook weer te kunnen zien en dat zal dan wezen op Paaseiland.

Uiteraard hoeven jullie niet zo lang te wachten op een volgend avontuur. Over een paar weken valt er weer een emailtje in jullie inbox met, ja dat weet ik eigenlijk nog niet want, raar maar waar, we hebben even geen plannen. Wat niet is kan nog komen natuurlijk.

Geniet van de fotos,

Groetjes, uiteraard ook van Jean-Paul

Bea

• 04 Augustus 2009 - 09:50

Jo S Te K:

Gezellig verhaal en mooie foto's. Hoop dat het weer beter gaat met je zweepslag en zie uit naar jullie volgende avontuur.
    Groetjes,

groetjes van yannick

• 04 Augustus 2009 - 11:05

Heleen:

Hoi Bea en Jean-Paul,
    Nou, zo te zien hebben jullie weer niet stilgezeten in jullie vakantie. Veel gezien dus. Van die zonsverduistering in China, ja, dat was ook op TV natuurlijk, dat het eigenlijk te bewolkt was daar, jammer. Mijn vader en moeder vonden het erg gezellig dat jullie bij hen waren. Volgende keer zien we elkaar misschien weer eens, maar ja, ik moest dus nog gewoon werken en in het onderwijs kun je nu eenmaal niet een dagje vrij nemen. Ben van plan om nog een keer in deze vakantie met mijn vader en moeder naar Vlissingen te rijden, moet ik nog wel even overleggen met tante Andrea.
    Groetjes,
    Heleen

• 04 Augustus 2009 - 11:07

Hans & Co:

Hi Bea & JP,

Weer helemaal prachtig en jammer van je kuit/zonsverduistering, maar genoeg andere dingen om van te genieten! En dat doen jullie dan ook. Succes met het plannen en tot spoedig. We houden contact en een zonnige groet .. Hans

• 06 Augustus 2009 - 19:47

Gerrie:

Leuk, jullie hebben gedaan wat wij ook graag willen: De Hurtigruten boottocht. Lijkt ons prachtig! Hebben jullie het noorderlicht nog gezien?
    Jammer van China, gelukkig heb ik veel foto's van Paul gezien :-)
    groetjes.

• 10 Augustus 2009 - 09:04

Sandra O Te Z:

Hoi Bea en JP,
    Wat een geweldige reis weer zeg. Jammer dat we elkaar niet hebben kunnen ontmoeten, maar dat lag aan mij hoor. Heb het echt onwijs druk gehad en ben zelf ook nog op vakantie geweest. Maar hopelijk gaat het de volgende keer wel lukken.
    Jammer van de zonsverduistering en je kuit. Hoop dat het nu beter met je gaat.
    Ik kijk al weer uit naar het volgende reisverhaal.

dikke kussen van Sandra

• 28 Augustus 2009 - 07:38

Wim Bakker:

Ook het laatste stuk van jullie reisverslag is weer uitermate interessant om te lezen!
    Ook wij zeggen: "Jammer, dat het er weer op zit!"
    Jullie weten je belevenissen uitermate levendig vast te leggen!
    Wij volgen jullie graag weer bij je verdere avonturen!!

Wim & Lenie

• 07 September 2009 - 08:39

Paul En Wendy:

Hi Bea,

Lees net dit verslag pas en heb meteen ook je volgende verslag gelezen. Tjee, zes weken al weer... dat heb ik me niet gerealiseerd. Time flies, weer hard aan het werk, zo gaat dat.

Mooie foto's van Noorwegen ook! En leuk onze foto van het etentje met elkaar, die heb ik ook op Hyves gezet.

Ik zal ook nog reageren op je mail over Paaseiland vandaag of morgen. Misschien dat er nog wel alternatieve bestemmingen mogelijk zijn ;-) Hoe zijn jullie IPB mogelijkheden eigenlijk bij NZ?

Groeten, xxx Wendy en Paul.