Pasen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Pasen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Pasen

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

03 April 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Het is al weer begin April. Voor jullie betekent dit begin van de lente en voor ons het begin van de herfst. In het laatste verhaaltje moest ik, als toch nog steeds wel echte Hollandse, even klagen over het zomerweer hier in Wellington. Gelukkig hebben we nog wel iets van een zomer gehad, al was het over het algemeen denk ik wel de slechtste zomer die we tot nu toe hebben gehad.

Goed, wat is er allemaal gebeurd in de afgelopen twee maanden. Best wel wat.

Zoals jullie hebben gelezen in de afgelopen verslagen zijn we nog al een paar keertjes op en neer geweest naar Blenheim, een klein stadje, in het noorden van het Zuid-Eiland. De reden hiervoor was dat we op zoek waren naar ons toekomstige huis. En dat hebben we gevonden. We hebben dus een huis gekocht maar, raar maar waar, we gaan daar voorlopig niet wonen. We hebben het nu verhuurd en geen omkijken meer naar tot dat we er over een paar jaar zelf in gaan wonen. Dit is hier in Nieuw Zeeland heel normaal.

Normaal gesproken vlogen we altijd naar Blenheim, maar begin Februari hebben we de ferry weer een keer genomen en dit blijft toch altijd een prachtige tocht. We kwamen ook de “Volendam” weer tegen. Ik heb wel wat met cruise boten en wat nu vooral op viel was hoe groot zo’n boot toch is. Toen we deze boot in de Milford Sound zagen leek het niet zo’n enorme boot, maar in Picton lag de Volendam naast 1 van de Bluebridge ferries en dan zie je toch wel hoe groot zo’n drijvend hotel is.

Mid Februari kregen we ook weer visite uit Nederland. Sip en Holly verbleven maar liefst 3 nachten bij ons. Dit was een gezellige tijd. Zij reizen nu al bijna anderhalf jaar over de wereld en Nieuw Zeeland was nu aan de beurt. Uiteraard hebben we ze Wellington en omgeving laten zien.

Verder moest onze auto ook maar weer eens wat kilometers maken, want de stadsritjes die Jean-Paul naar en van zijn werk maakt, zijn natuurlijk niet zo goed voor de motor. Zo zijn we onze vrienden in de Wairarapa wezen bezoeken. Zodra ik bij hun op het dek sta heb ik direct het “vakantiegevoel” .

Ook hebben we een dagje strand gedaan aan de Kapiti kust. Dit is maar een uurtje rijden en op een mooie dag is het hier heerlijk. Geen overvolle stranden maar wel wat mensen om te kijken en ik kan uit ervaring zeggen dat de temperatuur van het water heerlijk was. Ook hebben we die dag genoten van een prachtige zonsondergang.

Eind februari was het 5 jaar geleden dat we uit NL naar NZ zijn vertrokken. Ja, waar blijft de tijd. We gaan ieder jaar op deze datum uit eten, maar deze keer waren we bij de nicht van Jean-Paul, Sue en haar partner Dave, en vierden we het op zijn “kiwis” met een BBQ bij hun op de veranda.

Een echt uitje was een weekendje naar Hawkes Bay, in het noord oosten van het Noord-Eiland, ongeveer 5 uur rijden vanuit Wellington. We wilden nu eindelijk naar Cape Kidnappers, alwaar een “Jan van Genten” kolonie bezocht kan worden. Ik heb al vaker gezegd dat Nieuw Zeeland heel veel mooie plekjes heeft maar ik denk dat dit bezoek toch zeker tot 1 van de hoogtepunten van al onze reisjes kan worden gerekend.
Echt super om duizenden van deze enorme vogels op een afstand van nog geen twee meter te kunnen zien. En daarbij dan ook nog de locatie en de mazzel van een prachtige dag. De fotos zullen voor zich spreken.

Al met al hebben we toch nog wel erg genoten van de laatste weken van de zomer.

Over 3 weken stappen we in het vliegtuig naar NL voor een bliksembezoek. We zullen nog geen twee weken in Nederland zijn. De hoofdreden is het 50 jarige huwelijksjubileum van mijn ouders, eind april. Helaas absoluut geen tijd om dingen af te spreken, daar we al onze tijd tussen Soest en Vlissingen zullen besteden, maar mocht je daar in de buurt zijn, laat het ons dan weten en wie weet is er even tijd voor een bakkie.

Vrolijk Pasen allemaal en tot de volgende keer,

Groetjes, ook van Jean-Paul

Bea

• 03 April 2010 - 02:42

Annemarie:

Ziet er allemaal weer erg leuk uit. Hoop dat jullie erge leuke pasen hebben. De NZ kinderen geloven heilig in de paashaas die de chocolade eieren verstopt, maar gelukkig doen wij niet mee aan deze traditie . Geniet van de 4 dagen vrij. Hoop dat alles goed met jullie gaat en we hopen elkaar weer in mei te zien. Goede reis naar nederland. Annemarie

• 03 April 2010 - 06:33

Paul En Wendy:

Hoi Jean-Paul en Bea,

Leuk verhaal weer en vooral mooie foto's! Die van de zwevende booby boven de kolonie is top!

Hier in NL genieten we van 5 vrije daagjes. Ik was verplicht vrij en Wendy heeft vrij genomen. Mooi de tijd om thuis wat klusjes te doen. We hebben wat geschilderd, een nieuw gordijn opgehangen en gisteren hebben we de hele dag in de tuin gewerkt. Nieuwe aarde erbij, dooie planten eruit en nieuwe planten erin. Kunnen we weer genieten van een mooi tuintje.

Veel plezier binnenkort in NL! Zo te lezen krijgen jullie het weer druk. We zien jullie wel straks op Easter island ;-) Welk hotel zitten jullie trouwens?

Groeten, xxx Wendy en Paul

• 03 April 2010 - 07:14

Heleen:

Hoi Bea en Jean-Paul,
    Gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe huis, leuk!
    Dus jullie zijn alweer 5 jaar 'allochtonen' in NZ!
    De tijd gaat inderdaad snel.
    Fijne Paasdagen hoor.
    Groetjes, Heleen.

• 03 April 2010 - 07:57

Anneke:

Hoi Bea en Jean-Paul, altijd weer heerlijk hoor om jullie verhalen te lezen :-)
    Jullie fijne paasdagen gewenst en wellicht lukt het idd om jullie even te zien eind van de maand!
    Liefs Anneke

• 03 April 2010 - 20:35

Peter & Barbara:

Hey Bea,

Gefeliciteerd met jullie huis! Krijgen we ook foto's te zien?

Ik ga met Barbara eens over de agenda lopen en kijken of we misschien begin mei eens op de koffie komen in Vlissingen!

Groetjes,
    Peter

• 05 April 2010 - 13:45

Ger En Linda:

Hoi Bea en Jean-Paul,

Hartelijk gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!
    Blenheim is een mooi plekje op korte afstand van de sounds! Goeie keuze.

Wij zullen Blenheim ook verkennen als we eind april van Christchurch onderweg naar Wellington zijn. Jammer genoeg kunnen we elkaar niet treffen, want als wij daar zijn, zijn jullie hier in Nederland.

Groeten,
    Ger van Hees en Linda Postma

• 06 April 2010 - 07:41

Jolanda S Te K:

Hoi Bea en JP,
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Fantastisch dat het al zo snel is gelukt. Mooie foto's, hoop dat jullie een mooie paas hebben gehad, hier was het redelijk weer. Bea ik mail je nog wel over jullie NL bezoek.
    Groetjes,
    Jo

• 06 April 2010 - 09:23

Sandra O Te Z:

Hoi Bea en JP,
    Wat gaaf dat jullie een ander huis hebben gekocht. Gefeliciteerd hoor! En nu hopen dat jullie daar over een paar jaar heerlijk kunnen wonen.
    En wat een leuke tripjes hebben jullie weer gemaakt zeg. Met mooie foto's erbij.
    Nou, het lijkt hier ook nog herfst hoor. Veel regen en de temperatuur komt niet verder dan 13-14 graden. Alleen vandaag is het lekker. Het zou rond de 17 graden worden. Maar ja, wat heb je eraan als je de hele dag binnen zit he. Haha.
    Leuk dat jullie weer naar NL komen, maar er zal helaas geen tijd zijn om een bakkie te doen. Jammer :o( , volgende keer beter.
    Voor ons staan er ook wel weer wat reisjes gepland dit jaar. Eind april gaan we naar ons huisje in Drente waar we 1,5 week zullen verblijven. In jullie gaan we naar Kos waar we 12 dagen heen gaan en eind september ga ik weer met mijn moeder en tante een weekje naar Turkije. En misschien in de herfstvakantie ook nog weg, maar we moeten nog effe kijken of bruin dat kan trekken :o)
    Nou luitjes, ik wens jullie alvast een hele goede reis naar NL, hopen dat het dan wat beter weer is. En tot een volgende keer.

dikke kussen voor jullie allebei
    Sandra

• 06 April 2010 - 20:32

Deanne:

hallo Bea en Jp!
    hoe gaat het?
    Te gek dat jullie een mooi huis gevonden hebben in Blenheim!!
    Alvast een goede reis naar NL! Nog 2 dagen voordat de baby verwacht wordt maar misschien wordt het ook wel later- we wachten af....
    ik hou jullie op de hoogte- deanne xx

• 07 April 2010 - 10:58

Hans & Co:

Hay Bea & Jean-Paul, weer helemaal geweldig en leuk om te lezen dat jullie het hebben gedaan: Blenheim here we come!!!
    Jullie zaten toch al toen wij er waren in de herfst, hi, hi?
    Blijf genieten en blijf nog jaaaren in NZ, hebben wij weer een goede reden om .....

warme groet uit bloesumrijk NL .. Hans & Co

• 29 April 2010 - 14:53

Anneke:

Hallo Bea en Jean-Paul,
    Gefeliciteed met jullie huis. Klinkt heel goed. Zo te lezen doen en zien jullie heel veel en genieten jullie er echt van. Dat het alweer 5 jaar is dat jullie daat zijn!! Bea gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van de korte tijd die jullie nu in Nederlenad hebben. Feleciteer ook je ouders
    met hun 50 jarig huwelijks jubileum. waw wat een tijd..... Veel liefs, Anneke