Even in Nederland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Even in Nederland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Even in Nederland

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

23 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Even een kort berichtje over ons bezoek in Nederland. Twee dagen voor ons vertrek vanuit Nieuw Zeeland gingen gelukkig de luchthavens in Europa weer open en zo konden wij gelukkig zonder problemen naar Europa. Maar dat was wel even stressen.

Het reden van deze trip was het 50 jarige huwelijk van mijn ( Bea ) ouders. Het was dan ook een bliksem bezoek van twee weken. Een drukke maar zeer gezellige tijd.

De eerste en laatste dagen van ons bezoek waren we in Vlissingen. Hier hebben we zeer rustig aan gedaan. Het uitzicht vanuit het appartement van Jean-Paul zijn moeder verveelt nooit. Het is altijd genieten van de passerende boten en de zonsondergangen zijn vaak prachtig. Ook vonden we het heel gezellig dat we hier ook nog enkele vrienden en familieleden hebben ontmoet.

Het 50 jarig huwelijksfeest van mijn ouders was zeer geslaagd. De weergoden waren ons zeer gunstig gezind en mijn ouders hebben genoten van deze avond met al hun familie en vrienden om zich heen. Dit was op 28 april en op de 29ste vierde ik een bescheiden feestje. Maar ook dit was zeer geslaagd.

Op Koninginnedag vertrokken we voor een lang weekend naar Ameland. Ook nu hadden we weer redelijk weer, maar het was wel ontzettend koud. Het was een leuke tijd met het “gezin Tourne”. We gingen met de bolderkar naar het strand. Fietsen werden gehuurd voor een fietstochtje door de mooie natuur op dit waddeneiland. Er was tijd voor een potje biljart en om de WK snooker te kijken. Verder is er ook nog gebowld en werd er gemidgetgolft. Uiteraard werd de inwendige mens ook niet vergeten en naast gezellig koken en eten in de twee gehuurde bungalowtjes hebben we ook wat Amelandse uitbaterijen uitgeprobeerd.

Op de maandag hebben we het hele land doorkruist, van Holwerd naar Vlissingen. Ik denk haast dat je in Nederland niet verder kunt rijden.

Na al deze dagen in Nederland maakten we op de terugreis nog een stopje in London alwaar we Hilde en Jeroen een bezoekje brachten. 1 nachtje maar, maar dit was een heerlijk relaxt einde van onze reis.

Helaas hebben we lang niet alle trouwe volgers van deze website kunnen zien in Nederland. Volgende keer gaan we weer wat tijd maken om iedereen te ontmoeten die we nu gemist hebben.

Nu zijn we al weer 2 weken terug. Het is echt wel herfst in Wellington, al zitten er nog wel wat goede dagen tussen. We zijn weer aan het werk en het leven gaat weer zijn normale gangetje. Nog voor een paar weken, want dan gaan we weer op pad. Een reis naar Zuid-Amerika deze keer. Peru, Bolivia, Chili met als topper, hopelijk, op Paaseiland een totale zonsverduistering. Jullie begrijpen waar het volgende verslag over gaat.

Tot dan,

Groetjes,

Jean-Paul en Bea

  • 24 Mei 2010 - 07:04

    Sandra M.:

    Ha Bea, goed te horen dat Ameland gezellig was. En leuk om het huis van Hilde en Jeroen te zien. We mailen snel weer. gr ook aan JP.

  • 25 Mei 2010 - 06:32

    Anneke:

    Lieve Bea en JP,
    Leuk om alles weer te lezen en de foto's te zien.Jammer dat wij elkaar dit keer niet konden treffen. Ik hoop dat het volgende keer mij gaat lukken.
    Veel liefs, Anneke

  • 26 Mei 2010 - 13:58

    Viola:

    Wow Bea, is het alweer 5 jaar geleden dat jullie emigreerden?!!

    Ik hoop van harte dat we in niet te lange tijd elkaar weer kunnen zien, hoor.

    Ik was trouwens met de meivakantie in Hongarije en daar was het heerlijk warm.

    Nieuw-Zeeland blijft heel hoog op mijn verlanglijstje staan... en jullie daar te bezoeken natuurlijk!

    Heel veel groeten,

    Viola

  • 27 Mei 2010 - 07:56

    Sandra O Te Z:

    Hoi Bea en JP,
    Fijn dat jullie weer in Nederland waren om het 50-jarig huwelijk van je ouders bij te wonen. Is toch een gigantische mijlpaal he. Alleen heeft het weer inderdaad niet meegezeten. Wel jammer, maar desondanks toch lekker genoten lees ik. En er staat weer een schitterende reis op jullie te wachten. Lekker hoor, ga er maar weer goed van genieten. Ik hoop jullie de volgende keer toch weer eens te ontmoeten. Op naar het volgende verslag en, zeker weten, weer mooie foto's. De groetjes vanuit een druilerig Nederland.
    Sandra

  • 07 Juni 2010 - 20:28

    Rob Krippendorf:

    ha die BEA hoe gaat met je ik had dat KLM knipsel bewaart ik was toch benieuwd wat BEA van die mooie stap naar nieuwzeeland. ik zal je reisverslagen goed lezen.ik ben wel jaloers en trots op die stap want er is meer dan die blauwe vogels,groetjes rob

  • 11 Juni 2010 - 09:30

    Ellen:

    Hoi Bea en JP,

    ik winv het heel erg jammer dat ik jullie niet gezien heb deze keer. Maar daar gaan we de volgende reis verandering in brengen. Ben sinds 21

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 159114

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: