in Zuid Amerika - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Bea Tourne - WaarBenJij.nu in Zuid Amerika - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

in Zuid Amerika

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

06 Juli 2010 | Bolivia, La Paz

Hallo Allemaal,

Even een kort berichtje vanuit Zuid Amerika. We zitten op dit moment in La Paz, de niet hoofdstad van Bolivia. Iedereen denkt dit maar dit is dus niet zo.

We zijn nu zo'n 8 dagen aan toeren door Peru en Bolivia. Al heel veel moois gezien. Met voorlopig Machu Picchu in Peru als hoogtepunt. Ook Cusco was weer een goede ervaring. Uiteraard heel veel fotos gemaakt maar die komen later.

We reizen met een reisgezelschap en dit is een leuke groep. Het is een internationaal gezelschap, singaporezen, Britten, Ozzies en wij dan als Kiwi Nederlanders.

Ik snap dat jullie bijna allemaal in de ban van het voetbal zijn en ik ook en daarom ga ik jullie nu vertellen dat Nederland echt wel wereldkampioen wordt dit jaar want de finale valt op precies het zelfde tijdstip als de zonsverduistering op Paas Eiland. Als bij jullie het begin signaal wordt gegeven, doen wij onze speciale brilletjes af om de zwarte schijf met de diamanten ring te kunnen aanschouwen Ik heb al maanden geleden voorspeld dat dit ging gebeuren en nu gaat het ook gebeuren. Ik zal wel een oranje shirt aantrekken en hopelijk is er
radio, al is dit dan op zijn spaans.

Ik heb alle andere wedstrijden wel gezien en het hele reisgezelschap staat nu ook achter NL.

Goed, tijdens de halve finale was Jean-Paul mee met een excursie naar een berg op 5200 meter hoogte. Letterlijk nog een hoogtepunt.

Morgen vertrekken we naar Paas Eiland, waar we eerst 3 dagen het eiland verkennen, want ook heel speciaal zal zijn en dan op 11 Juli, 12.30 de totale zonsverduistering, de reden van onze bezoek aan Zuid-Amerika.

Goed, zoals gezegd, fotos en meer reisverhalen komen later, maar ik wilde dit vast even met jullie delen.

tot de volgende mail en heel veel oranje plezier.

Groetjes, uiteraard ook van Jean-Paul,

Bea

• 07 Juli 2010 - 01:05

Annemarie:

Ik zie alweer dat jullie op de hoogte zijn van het voetbal. De wedstrijd werd zelfs hier in NZ op TV1 uitgezonden. Geniet van jullie verdere vakantie. Ben nog steeds aan het proberen om voor $1 naar jullie toe te komen in Wellington.Groet, Annemarie

• 07 Juli 2010 - 05:33

Robin Ann En Kids:

he lieve Bea en JP,

Wat heerlijk toch weer zo'n droom reis, staat bij ons ook op het lijste. Geniet er maar van.
    We hebben deze weken enorm heimwee naar nederland, van wege de Oranje koorts. ook wij kijken alle wedstrijden, maar sinds de All Whites er uit zijn, is het voor Nieuw-Zeeland ook over.

Ik hoop dat je Spaans vloeiend is en wat mee krijgt van de finale.

Keep in touch

Liefs Anne-marie, Robin en kids vd Breggen

• 07 Juli 2010 - 09:04

Engeline:

Hoi Bea,
    Het was een wedstrijd om hartproblemen van te krijgen,maar we zijn door.Nu maar hopen dat ik in frankrijk wat mee krijg zondag.Goh jullie maken weer een prachtige reis zeg, voor jullie weer een droom die uitkomt. Gewqeldig toch, dat jullie zo kunnen blijven genieten. Veel "kijkgenot"tijdens de zonsverduistering en keep yr fingers crossed for oranje. Groetjes Engeline

• 07 Juli 2010 - 09:55

Tineke En Henk:

he bea
    geweldig reis! Vooral Machu Picchu, ben klein beetje jaloers.
    groeten jp en geniet!

• 07 Juli 2010 - 14:39

Jo S Te K:

Hoi Bea en JP,
    Ben ook een beetje jaloers hoor, is een van mijn droomreizen die ik nog wil gaan doen.
    Heel veel plezier, geniet ervan en heeeeeel hard duimen voor oranje a.s. zondag.
    Groetjes,
    Jolanda

• 16 Juli 2010 - 19:03

Hans & Co:

Lieve vrienden,

Jullie weer thuis en wij met een kater van het voetbal of was het nu een kickbox wedstrijd (= actie van voetballer De Jong) hi, hi. Het onthaal afgelopen dinsdag in NL/Amsterdam was een kampioen waardig en we waren 'maar' tweede?
    Het leven gaat weer gewoon door en wij bijna op vakantie. Dit keer menhirs gooien in Frankrijk Carnac/Astrix & Obelix park bij Parijs. Helemaal goed en we hopen dat jullie de draad weer hebben opgepakt na een prima uitstapje in Zuid-Amerika. Goed weekend .. warme groet .. Hans & Co