Winter in Wellington, iets minder mooi nu - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Winter in Wellington, iets minder mooi nu - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Winter in Wellington, iets minder mooi nu

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

17 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Ik kreeg wat vragen of we ingesneeuwd waren, maar dat is dus niet het geval.
De nederlandse media overdrijft wel een heel klein beetje, maar het is waar dat er sneeuw ligt/lag op plekken waar het nooit sneeuwt.
Wij waren een weekje aan het toeren over het Noord-Eiland ( Hierover in een volgend verslag meer )en we moesten gisteren terug komen van het noorden naar het zuiden van het N-Eiland. De belangrijkste route was afgesloten en we moesten dus wel wat kilometers omrijden maar zijn zonder veel problemen thuis gekomen. Het was zelfs een hele mooie tocht. Tot op een uur van Wellington hadden we een straalblauwe lucht en dit met op sommige plekken verse sneeuw, gaf mooie plaatjes.
Op een uur voor Wellington ging het flink regenen en bij het inrijden van onze wijk kregen we een hagelbui op onze kop. Maar hier verder geen sneeuw alleen maar erg koud. Toen we thuis kwamen was het 8 graden in de woonkamer. En het is ook erg nat, heel veel regen.
Andere wijken van Wellington, hoger gelegen, hebben wel flink sneeuw gehad. Vrienden van ons konden inderdaad niet van hun "berg" af en de kinderen hadden dus een dagje "ijsvrij". En ook in Christchurch hebben de mensen het wel weer extra te verduren. Na de aarbevingen, nu deze kou.
Volgende week zal ik een stukje schrijven over onze tocht over het Noord Eiland. En dan zal je toch weer zien dat "winter in NZ, toch nog niet zo slecht is".
tot dan
Bea

• 16 Augustus 2011 - 22:47

Hedwig:

Gelukkig maar, dat jullie niet ingesneeuwd zijn. Daar zag het trouwens ook niet naar uit. Maar, brrr, ik zou op dit moment niet willen ruilen. De zomer is hier al niet al te best, maar sneeuw in augustus vind ik niet te pruimen hoor. Wij hebben gisteren nog in onze blote armpjes op de hei gewandeld en vanavond na het eten een stukje gefietst; kopje koffie in het volgende dorp.
    Wacht je verslag over het N-eiland af.

• 16 Augustus 2011 - 22:49

Hedwig:

Weet je trouwens dat je op jullie waarbenjij-pagina een facebook-duimpje hebt staan? Haha, moet Jean-Paul als anti-facebooker niet zo leuk vinden.

• 17 Augustus 2011 - 07:10

Heleen:

Ja, ik vroeg me eigenlijk al af of jullie misschien ook op de slee zaten toen ik die sneeuwgeschiedenis op TV zag.
    Valt dus allemaal nogal mee kennelijk.
    Had je een weekje vrij of ben je inmiddels ook maar gestopt met werken :-)

• 17 Augustus 2011 - 07:56

Jo S Te K:

Fijn om te horen dat het niet zo erg is als ze in het nieuws vertelde.
    En ik kan niet wachten op jullie verhaal en mooie foto's.
    Groetjes en tot gauw,
    Jo

• 17 Augustus 2011 - 15:10

Anneke:

Het blijft bijzonder hier zomer, ah hoewel de zomer ver te zoeken is terwijl jij in de winter zit. Leuk om het weer te lezen. Groetjes,
    Anneke