Gearriveerd - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu Gearriveerd - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

Gearriveerd

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

02 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste Allemaal,

Na een drukke laatste week in Nederland zitten we dan nu in een zonnig, maar ook altijd "windy" Wellington. De verhuizing is prima gegaan. Ongeveer 130 dozen komen er straks deze kant op. Tot die tijd zitten we in het gehuurde gemeubileerde appartement.

Maar eerst nog even terug naar Nederland.
Op donderdag en vrijdag 24/25 feb, zijn de verhuizers druk bezig geweest om het huis leeg te krijgen. Vrijdag om 12.30 was het dan zover, alles weg, alleen nog het altijd mooie uitzicht.

Met alleen een sleutel van een huurauto zijn we op pad gegaan. Via Vlissingen, Soest en Schiphol zijn we aan ons grote avontuur begonnen.

We zijn nu twee dagen in Wellington. Alles is nog heel bekend. Ons ruime appartement ligt heel centraal. Ook is het appartement heel compleet, van afwasmachine tot theezeefje. Ik hoop dat het op de fotos een beetje duidelijk is.

Ook hebben we nu lekker internet in het appartement, dus kan ik jullie makkelijk op de hoogte houden. Tot nu toe niet echt spannende verhalen te vertellen, maar misschien gaan we dit weekend nog even op pad. Dit kan nog net voordat JP maandag moet gaan werken.

Wordt vervolgd,
Bea

• 02 Maart 2005 - 06:45

Sandra Ossendrijver:

Hoi Bea en JP,
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe stek. Fijn dat we zo nog contact met elkaar kunnen houden. Je mag blij zijn dat je daar zit, want hier is het weer maar prut. Het sneeuwt en dan ligt Nederland gelijk helemaal op zijn kop. In het noorden is er zelfs 30cm gevallen. Nou, das voor Nederlandse normen wel veel.
    Ik hoop dat jullie een goede reis hebben gehad. Nu nog even lekker genieten van de paar vrije dagen voordat JP moet gaan beginnen.
    Ik vond het nog hartstikke gezellig dat we uit eten zijn geweest. Ik wilde dolgraag naar Schiphol komen maar ik had helaas al een afspraak. Anders had ik je zeker komen uitzwaaien. Ik ben gisteren begonnen bij mijn nieuwe afdeling. Het is nog wel even wennen, maar het werk is nog hetzelfde. Alleen de kamer is verandert. Maar binnenkort gaan we elkaar inwerken en dan zal het wel anders worden. Nou ja, we zien wel.
    Luitjes, ik wens jullie nog hele fijne dagen toe, geniet er nog even van en tot horens (via Skype) of tot mailse.

Groetjes en een dikke kus
    Sandra

• 02 Maart 2005 - 08:23

Engeline:

Hoi, leuk de foto,s van je nieuwe woning.Jammer dat ik niet wist op welke vlucht je ging dan was ik ook op SPL bij jullie geweest,want ik had dienst.Wees maar blij dat je nu daar lekker warm zit al is het Windy, hier ligt gewoon gigantisch veel sneeuw,dat wordt dus met ski,s naar het werk (haha), je weet maar nooit.Ga lekker de boel verkennen,en JP veel succes in zijn nieuwe baan.
    Veel liefs Engeline

• 02 Maart 2005 - 08:55

Jolanda Sikkema-Vredenburg:

Hoi Bea en JP,
    Erg grappig om te lezen dat jij dit bericht op 2 maart 'savonds stuurt, terwijl we hier net aan ons eerste bakkie hebben gehad op kantoor. Ja het was vanmorgen dikke pret met 30 cm sneeuw. Op de snelweg niet harder dan 50 km per uur gereden.
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en mooi weer hebben en erg leuk om zo contact te houden. Appartement ziet er goed uit.
    Groetjes vanuit een wit Nederland.

• 02 Maart 2005 - 09:24

Tineke:

Hallo luitjes, zo te horen is alles goed verlopen, ik heb echt aan jullie gedacht, (lange reis) wij wensen jullie heel veel geluk in jullie nieuwe land tot mails (leuk die foto,s) groetjes Tineke B

• 02 Maart 2005 - 17:24

Hedwig:

Hallo jongens,

Toch wel traantjeswerk zo'n leeg huis en zo'n afscheid op Schiphol. Goed dat we alvast kunnen zien hoe jullie er daar bij zitten. En lekker in t-shirt zie ik. Nou geniet maar van alle nieuwe (en oude) indrukken en houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen. NZ lijkt zo toch niet zo ver weg.

Groetjes
    Hedwig

• 02 Maart 2005 - 19:14

Annemarie Jens:

Kia Ora Bea en JP,
    Ja, daar zit je dan aan de andere kant van de wereld. Soms ga je hele stomme dingen missen zoals een zak drop, maar dan is er gelukkig altijd nog de hollandse winkel (hopelijk ook in Wellington).
    JP, Heel veel sterkte a.s maandag op je werk.
    Hebben jullie een telefoon?
    Groetjes vanuit een zonnig Hamilton Annemarie

• 04 Maart 2005 - 09:42

Anneke Brouwer:

Welcome in NZ !!!!
    Wij denken veel aan jullie. Hoe zal het zijn ? Jullie zijn zover weg, maar door de foto's en de mail zo dichtbij. Timing is heel goed, want hier in het noorden hebben we het nog nooit zo koud gehad.
    Veel geluk, groetjes, Coen en Anneke

• 07 Maart 2005 - 20:01

Diederik:

Leuk om steeds over je adventures te lezen! Super gaaf en stoer!
    Tot gauw,
    Diederik