April/Mei 2012 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu April/Mei 2012 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bea Tourne - WaarBenJij.nu

April/Mei 2012

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

27 Mei 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo Allemaal,

Van alle kanten hoor en zie ik dat het eindelijk een beetje zomer aan het worden is in Nederland. Geniet er lekker van. Wij gaan dus richting de winter, maar we hebben nauwelijks herfst, dus voorlopig gaat het nog behoorlijk goed hier. De zon laat zich vaak zien en de temperatuur overdag rond de 15 graden, dus wij mogen niet klagen.

Na dit echte oerhollandse weer praatje even een verslagje van de afgelopen weken.
In het vorige verslag was ik net terug uit San Francisco, was ik herstellende van een griepje en had ik nog lekker 5 weken vrij. Nu ben ik zo gezond als een vis en al weer 3 weken aan het werk.

Ik heb heerlijk genoten van mijn 5 weken vrij. Het was heel goed wandelweer en ik ben begonnen aan de Hutt river trail. Deze trail is ietwat de lang om in 1x te doen, maar ik doe het in stukjes en dit is leuk en mooi om te doen. Verder hebben Jean-Paul en ik een “nieuw” park ontdekt. Op 30 minuten rijden van huis. Prachtige natuur met veel wandelingen. Zelfs nu na 7 jaar ontdekken we nog nieuwe dingen. Het blijft leuk.

Mijn verjaardag zijn we gaan vieren in het Whakapapa Chateau in het midden van het Tongariro National Park. Vier uurtjes rijden van Wellington. Best veel rijden voor een nachtje weg, maar dit stond op ons te doe lijstje en dat kan nu worden afgestreept.
Het hotel lijkt een heel klein beetje op een kasteel, maar dan ook maar een heel klein beetje. Echte kastelen zijn niet in dit nog zo relatief jonge land. Het is wel heel mooi gelegen en het staat te boek als sjiek. We hebben ons prima vermaakt. Champagne in de lounge met mooi uitzicht. Een 3 gangen menu en een heerlijk avondje bij de open haard. En s’morgens na het ontbijt een partijtje snooker.

Mijn verjaardag had ik ook nog met wat vriendinnen in de stad gevierd. Dat was ook erg gezellig.

Jean-Paul is ook nog naar de vliegshow geweest te ere van het 75 jarig bestaan van de Nieuw Zeelandse luchtmacht. Dit was op de dag dat ik terug kwam uit SFO, vandaar dat ik er even niet bij was. De Air NZ zwarte triple 7 kwam daar ook even showen en dit is toch wel een supergaaf toestel. Air NZ heeft nu 4 zwarte toestellen in de vloot. Het zullen er niet meer worden ( 1x 777-300, 2x Airbus 320 en 1x Beech )

Ook heb ik tijdens mijn vrije dagen eindelijk de website van onze 2010 zonsverduiserings reis naar Zuid Amerika afgemaakt. Het is eigenlijk net als fotos in plakken. Je moet er even voor gaan zitten. Mocht ik je de link nog niet ge-emaild hebben en je bent geinteresseerd in het lezen van deze website, laat het me dan even weten, dan email ik de link door.

Goed, dat was het wel zo’n beetje. Nogmaals geniet van het mooie weer en tot de volgende keer.

Groetjes, ook van Jean-Paul
Bea

  • 28 Mei 2012 - 10:47

    Viola:

    En wie had er gewonnen met snookeren!?:-) Leuk parkje zo vlakbij! Zie er uit als een beschermd natuurreservaat. Wat heeft NZ toch veel moois te bieden. Leuke foto's weer. En speciaal die met JP en
    het luxe diner in het "Chateau". Groetjes!

  • 29 Mei 2012 - 13:05

    Jo S Te K:

    Leuk verhaal en foto's en ontzettend leuk dat we weer geskyped hebben, ook al is het soms met wat hickups.
    Groetjes en tot skypes,
    Jo S te K

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bea

Samen met Jean-Paul ook nog veel reizen te maken. En dus koffie op veel mooie, leuke, gezellige, interessante plekken te drinken. En we willen jullie hiervan mee laten genieten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 159141

Voorgaande reizen:

26 Februari 2022 - 10 Februari 2032

van koffie naar koffie

03 Oktober 2023 - 31 December 2024

Cruise van San Diego naar Sydney

31 Januari 2023 - 31 Mei 2023

Nieuw Zeeland en Australie 2023

30 November -0001 - 30 November -0001

Ons leven in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: